WD Skill up

edited April 2016 in Blood Bowl
Beslutsångest! Min WD med Ag5, tackle och MB får sin 4:e skill, vad ska jag välja slog en normal. Var inne på Pro först för att det är gôtt att kunna lite Re-rolla leaparna gratis lite nu och då. Men Jump up , är ju också alltid nice.
Hur skullen ni tänka?
Den andra WDn har strip ball, juger och frenzy.

Comments

• Jag skulle nog förmodligen gått på sidestep. Pro är inte någon favorit hos mig så den är jag tveksam till. Frenzy hade ju vart fint men kanske inte behöver det på båda.
  • Shadowing vore roligt och inte allt för dåligt med MA 8 och tackle
  • Skuld wrote: »
    Jag skulle nog förmodligen gått på sidestep. Pro är inte någon favorit hos mig så den är jag tveksam till. Frenzy hade ju vart fint men kanske inte behöver det på båda.

Jag skulle också ha tagit side step

• Sure feet är inte dumt på denna typen av spelare tycker jag. Men side step är nog ändå bättre.
  • men dirty player då?????
    varför är det aldrig någon som tar dirty player på skill ups!
  • edited April 2016
    Jag är en stor vän av Pro, men inte på denna figur. Den gör sig mycket bättre på en slann lineman efter Wrestle. Jag skulle satsa på Side Step.

Anledningen till att jag avstår från Pro är att det är en dyr och viktig spelare med låg AV. Dessutom lär man att börja använda Pro på sina blocktärningar (speciellt med MB) och efter ett tag rullar man om det till en riktigt olämplig dubbelskalle och då gör det ont.
  • Dauntless eller Strip Ball (2 är bättre än en)

Känns som att defensiva skills är no-no! Han får inte bli blockad.
Sign In or Register to comment.