Jag är en hemsk människa

edited March 2016 in StockBowl
Inte nog att jag har mage att spela Lizardmen, jag har en Krox med Block och Pro, en Saurus med ST 5 och nu har stjärnskinken själv, X'Pee, fått sin tredje skill och... slog sin tredje double.

Planen än så länge har varit att skaffa side step, men jag tänkte att jag ska ge er chansen att sabotera mitt lag genom att ge mig förslag för min tredje double skill. Just nu lutar jag mot Leader, men Pass ligger inte helt långt borta och Kick finns också på radarn.

Comments

• Har du gott om re-rolls skulle jag lätt föredra Accurate över Pass.
    Antar att han redan har Block och Sure Hands.

Side Step är säkerligen det vettigaste valet, men Accurate är roligare :D
  • Strip Ball?
  • Guard. Dodga in i bur på 3+ nästa skink in och slå lös bollen!
  • Pellevin wrote: »
    Fend?
    Jag gillar detta. Att jag håller med @Pellevin vet jag därimot inte om jag gillar.
  • Dauntless.
  • guard som @mufflo sagt. side step som fjärde skill.
  • Kick off return

Mitt resonemang är att Saurus kan ta guard billigare och mer effektivt i längden. Skinken är den ultimata ballcarriern och borde fokusera på det.
  • Jag tänkte först som @Coma. Sedan tänkte jag att skinken ändå har 8 MV, men jag är inte säker på att det är rätt. Det kan hända att K-O-R är rätt. Tanken jag hade med Fend är samma som Coma har, så jag vet inte vilken av skillsen som är bäst.
  • edited March 2016
    Jag håller med Coma och Pellevin. Guard är onekligen en bra skill som du säkert skulle kunna få nytta av, men frågan är om du egentligen vill ställa din tilltänkta bollhållare och bräckliga stjärna i multipla tacklezones speciellt ofta. Hade han haft Block + Sidestep hade guard känts gångbart, men nu blir han bara kluven.
  • Jag skulle ha valt Hail Mary Pass. Du har ett kvickt lag som inte gör många passar. 2+ för att förflytta bollen ungefär dit du vill ha den, (även med Stunty), kommer att vinna matcher. Dessutom kan du ge en annan skink Diving Catch och Catch så har du hyfsade odds på att bollen inte ens behöver plockas upp.
Sign In or Register to comment.