Step Aside Juniors - Elf

edited January 2014 in Målning och modeller
Det är strax dags för ny Bubblesäsong och givetvis ska det bli nytt lag för coach snow. Den här gången tar jag mig an att måla om mitt gamla Pro Elf-lag. Förr i tiden hade de kraftigt överdimensionerade armar modell high elf spearmen. Nu är de uppgraderade med vettigare skala via en överbliven låda dark eldar wyches och händer från en corpse cart.

Först ut är linjealven med nummer 9, Balborion.

9-balborion-f.jpg9-balborion-b.jpg

Comments

  • <3 corpse cart hands!

    Kul att Side-step laget kommer tillbaka för mer! Snö temat ser ballt ut! Visst får dom snöbaser också? Glöm inte att posta fler bilder när de blir klara!
  • Temat är dock inte snö, utan det argentinska landslaget.
  • edited January 2014
    Skidlandslaget? *hoppfull*
  • edited January 2014
    Nästa färdiga spelare är en catcher. För att förtydliga position ville jag få in en gul färmarkering inte bara på baskanten (som jag tycker blir fult om den är helt målad i "positionens" färg). Funkar det? Jag frågar framför allt för att undvika förvirring med ett sånt här icke-standardlag.

    Modellmässigt kommer alla catchers kommer att ha huvjackor snarare än bröstplåt.

    3-batistuathlon-f.jpg3-batistuathlon-b.jpg
  • edited February 2014
    Haft mycket att göra på sistone så det går långsamt framåt. Här en thrower (mitten) flankerad av en WIP-blitzer till vänster och en annan (väldigt WIP-) thrower till höger. Såhär med en av varje positional "färdig", syns skillnaden mellan dem tillräckligt mycket?

    Bitz-förklaring

    * Throwers: wood elf glade guard
    * Linemen: wood elf glade guard med high elf spearmen-torsos
    * Blitzers: som linemen fast med dark eldar wych-huvuden
    * Catchers: wood elf glade guard med huvor och eldar jetbiker-jackor

    wip-blitz-throw.jpg
  • Det funkar ju jättebra! Nice thrower där med softa highlights på det svarta!
Sign In or Register to comment.