GothBowl

edited January 2014 in Turneringar
ni missar väl inte att GothBowl kör i år igen?
så boka in påsken i Gbg!

det har dock blivit en miss i den folder som skickats ut, där står det att avgiften är på 100kr, det stämmer inte. avgiften ska vara på 50kr.

och påsken är den 18-20 april.
«1

Comments

  • Hur anmäler man sig? Eller det kanske inte går ännu?
  • Stockbowl Cup hade väl 44 deltagare 2013, Vågat att kalla den sveriges största @brocCooLi ;)
  • Påsk börjar närma sig så se till att anmäla er! Har precis fixat fin fina priser från Gaspez.
  • Är det någon från Stockholm eller Örebro som ska spela GothBowl? Funderar på transport...
  • Jag kommer nog spela, men har inte anmält mig ännu. Skall bara skaffa boende för hela familjen, inklusive min assistent Coach 3 veckor gamla Sofie... Planen är dock att åka tåg ner. Om vi får åka i din bil så vore ju det fint ;)
  • Skulle kunna funka!

    Det känns inte riktigt ok att köra ner helt själv i bil...
  • Jag skall spela, men jag skall besöka släkt i samma veva, så jag kommer bara att åka ena vägen i direkt anslutning till konventet.
  • Finns det några vettigare sovalternativ än sovsal på konventet?
  • edited March 2014
    Hotel Lorensberg har en hyfsad rabatt för gothcondeltagare
    Övernattning - Hotel Lorensberg
    Trött på att sova under en skolbänk bredvid några snarkande konventsbesökare?
    Då kan du bo på Hotel Lorensberg som ligger på andra sidan Götaplatsen från konventet sett. De erbjuder GothCon-besökare följande specialpriser för enkelrum:
    1 natt: 700:-
    2 nätter: 1300:-
    3 nätter: 1800:-
    4 nätter: 2200:-
    För priser på dubbelrum, se hotellets hemsida eller kontakta dem för prisuppgift.
    Priserna gäller direktbokningar på telefon 031-81 06 00 eller mail till info@hotel-lorensberg.se , under perioden 16-21/4 2014. Frukost ingår.
    När du bokar, ange att du skall till GothCon eller kund-ID 6082.
    Hotel Lorensberg ligger på Berzeliigatan 15, besök www.hotel-lorensberg.se för vägbeskrivning.
  • Mago wrote: »
    Finns det några vettigare sovalternativ än sovsal på konventet?

    Här kommer några sovalternativ för GothBowl:

    Hotell i några olika prisalternativ: där alla ligger på gångavstånd från lokalen
    Elite Park Avenue Hotel
    Scandic Rubinen
    Le Mat B&B
    City Hotel Avenyn

    Vandrarhem:
    Göteborg Vandrarhem, Burgårdsgatan 1
    Göteborgs Vandrarhem, Mölndalsvägen 23
    Linnéplatsens Hotell & Vandrarhem, Linnéplatsen 8
    Slottsskogens vandrarhem & Hotell, Vegagatan 21

    Övrigt:
    På en soffa hos någon snäll göteborgare. Min soffa är däremot redan paxad...
  • Anmälde mig idag med skaven! :D grymt taggad efter helgens bravader. kommer förhoppningsvis ta med några fler från borlänge med.
  • edited April 2014
    Jag kan nog erbjuda sovplats om det behövs. Får bara plats en person i soffan och min uppblåsbara madrass har fått punktering men har man något annat att ligga på så finns det gott om plats iaf.

    Edit// Blir nog svårt tror jag då jag inte kommer vara hemma lördag kväll - söndag
  • Rekommenderar Lorensberg. Mysigt värre, lugnt utanför. Fan TV och dusch är rätt skönt när man är över en viss ålder.
  • Ja, det kanske får bli Lorensberg.
  • Jag kör nog bil från Örebro på torsdagen, om någon vill ha skjuts då. Efteråt åker jag dock söderut
  • glöm inte av att anmäla er!
    snart är anmälningstiden ute.
  • Missar GB i år. Jobbar.
  • Snart bär det av!

    Hur många blir vi?
  • Jag skall dit
  • Jag bangar i år. När jag åker lär det bli med en spelgrupp för att spela rollspel dock.
  • 13 anmälda va det häromdagen
  • edited April 2014
    Jag kommer till Gbg kl 20 på torsdag med tåg och traskar då till hotellet. Några som har lust att mötas upp för en matbit eller öl någonstans sen på kvällen?
  • Ja det kanske vore trevligt.
  • Öl o mat är alltid gött (som vi säger i Götet...) och på torsdagen är det ju inget spelande, så det borde gå att lösa. Vi är några som ställer iordning lokalerna under torsdagen, så titta upp till GothCon så kan vi ju hitta nåt sjysst ställe i närheten.
    Har en del idéer som ligger hyfsat nära...
  • Synd att man inte kan fara på allt. Jag önskar dock alla ett stort lycka till och ha det skoj.
  • Tjo! Är det 1000 kgc som gäller? Fattade inte riktigt från hemsidan... Hoppas påsktrögheten är borta på fredag :)
    /thenickeninja
  • Ja precis som regelboken säger om att bygga lag. 1000k och inga extra skills från start.
  • Jag tittar in i lokalerna ikväll och ser om ni är kvar då.
  • Glöm inte bort att ta massor av bilder på dungeonbowl matcherna för oss som inte kunde komma i år! :)
Sign In or Register to comment.