Vad ger man en AG5-dvärg?

Jag har spelat lite strömatcher på matchmaking på gamla cyanide på sistone och har försökt mig på att spela dvärgar. Dvärgar kan vara väldigt tråkiga och jag försöker prova ut lite alternativa sätt att spela dem istället för Guard / Mighty Blow-tänket. Lite som förberedelse inför kommande säsonger i ligan.

Nu är det så att mitt lag har åtta longbeards och hälften ungefär har stand firm. En blitzer med catch och en med strip ball. Inga troll slayers, en deathroller med block och multiple block. Til sist har vi våra runners. En runner har nerves of steel, strong arm och accuate och den andra är lagets stjärna med 2 stycken +AG.

Min AG5-dvärg fick just sin tredje skill up, en dubble-trea och jag har svårt att veta vad jag ska välja. Ska jag gå på något tråkigt som dodge eller ska jag satsa hårt och köra på något som leap eller side step istället?

Comments

• AG5 skriker Leap tycker jag. :)
  • Stryk! Man ger den stryk!
  • Duckwing wrote: »
    Stryk! Man ger den stryk!

Jo han är ett äckligt monster. Strip ball blitzern knuffar lös bollen. AG5 runnern plockar upp den i en tackle zone eller två och lobbar den till den andra runnern som gör en hand-off till catch blitzern som står bakom en mur av stand firm dvärgar.

Textbook dwarf play. All too easy.
  • Mago wrote: »
    AG5 skriker Leap tycker jag. :)
    +1
    Stryk! Man ger den stryk!
    +1
  • #LeapYear2016
  • Det verkar råda konsensus på att man ska ge honom stryk tills han leapar.

Jag tar leap helt enkelt. Sedan kommer han att hoppa omkring likt Mäster Yoda i Klonerna Anfaller och driva mina motståndare till vansinne.
  • Åherreminje!
    AG5 dvärg med leap. Jag mår illa! XD
  • tycker @Duckwing gav bästa förslaget först. men ja, leap skulle jag också gett den jäveln :P
    Åherreminje!

Säger mannen som i dom senaste 400 turneringarna har spelat dwarf och slann. :)

• edited January 2016
    ZR11r3p.jpg

Typ såhär?
  • edited January 2016
    Skuld wrote: »
    Duckwing wrote: »
    Åherreminje!

Säger mannen som i dom senaste 400 turneringarna har spelat dwarf och slann. :)

Precis! Jag håller raserna åtskilda. Det Stareater har gjort är att skapa ett mutantmissfoster :P
  • Efter att ha hoppat omkring igår så måste jag säga att nästa skill lär bli dump off (alternativt block eller dodge), för han blev jagad och blitzad varje runda av wardancers förra matchen. Tre stämplingar i ansiktet fick han också. Han klarade sig med blotta förskräckelsen och gjorde bara två completions på hela matchen. Safe throw ligger också högt upp på skill-listan med tanke på att alverna gjorde en runda 16 intercept och kvitterade 2-2.

För övrigt anser jag att det är fusk att ta guard på en wardancer.
  • edited February 2016
    Wrestle och Tackle nästa!!! Leapa in och sänk bollhållare!!!

Överfet Runner!!!

Har du länk till laget?
  • Kanske Tackle, men inte Wrestle. Vill inte ha honom liggandes på backen och få ett par dobbar i nacken. Med AG5 och sure hands är den som ska leapa in och ta bollen som ligger på backen. Min Strip Ball & Tackle-blitzer får ta hand om det här med att slå lös bollar.
Sign In or Register to comment.