Hail Mary Pass - igen.

edited January 2016 in Regler
Hallå. Inför Buzzqvarna Cup och avslutningen av BUBBLE 12 så klurar jag nu på var jag kan hitta typ ALLA regler om hur HMP funkar. Vad som kan modifiera 2+-slaget (om något kan det) och andra trix man kan busa runt med om man "råkar" inneha denna eminenta superskill.

Hail Mary Pass - snart hos en orangutang nära dig!

Comments

• edited January 2016
    Inget kan modifiera HMP-slaget, det är alltid 2+ oavsett tackle zones, väder, disturbing presence etc. Det går inte att intercepta heller.

HMP-bomber är väldigt roligt. Det går att diskutera om det är värt en dubbel på gobbo-bombaren ur effektivitetssynpunkt, men jag skulle ta det varje gång oavsett. För övriga spelare är det klart tveksamt om det är värt att ta skillen. Jag kan tänka mig att ta det sent i utveckligen på tex en human thrower, men jag skulle aldrig ta det i en turnering.
  • Personligen "vet" jag att det är 2+ som gäller men var läser jag om det. Varför påverkar inte DP HMP? Resonemang bakom? Som motståndare kan jag köpa att man kan bli lite putt om man tryckt in 8 TZs varav minst 5 har DP på throwern som ändå 2+-ar iväg bollen 200 rutor bort.

Givetvis tar man HMP på Bombardiern (roster redan inskickat) och orangutangen med MA5 ligger också bra till kan jag meddela... Jag måste bara köpa in honom till laget först.
  • FAQ s 62 första frågan.
  • @Khanmank HMP kan verka fuskig, men den funkar bara om man håller i bollen. Vet att du med din tur kommer ha ett personligt regnmoln så du inte får upp bollen, tappar den till en beast of nurgle som tar den i fyra tackle zones och dodgar in med den i mål.
  • Det är ju så att jag tänker använda den så jag har inget emot 2+ forever and ever...

s62 i min CRP är Special Play Cards. 1a frågan på FAQn är angående d3-tärning.
  • OK. Tittar du på denna version av CRP (http://marmeladov.com/BB/CRP.pdf) så berör fjärde frågan i FAQ:n HMP. FAQ:n är på sidan med nummer 77 i dokumentet, men eftersom de tagit bort fluff är det på 51:a sidan.
Sign In or Register to comment.