SweBBA logga

edited January 2014 in SweBBA
Det har funnits lite olika förslag på loggor för SweBBA.

En verkar dock populärast (@Bernuz no 13). Ska vi ändå genomföra en omröstning?

Comments

  • Nej, jag tror inte det behövs.
  • Nopes, kör bara kör!
  • Håller med, kör på 13.
  • edited January 2014
    Kul att förslaget gillades :D

    Hur det än blir så har jag fixat fram produktionsfiler på denna logga och skickar över till dig på mail @Mago.

    Här kommer lite lågupplösta bilder:
    6gvf39.jpg
    2usjtif.jpg
    zj8qdl.jpg
    2lal9s.jpg
  • Jag blir alldeles till mig i småbyxorna över den svartvita varianten!

    Merc. det är ju det jag vill ha :D
  • Tröjor, tärningar, gubbkepsar, tatueringar here we go!
  • jag bidrar personligen med 10% av kostnaden för den första som tatuerar in denna logga! ;)
  • Jag gillar också det här alternativet. Bra snyggt blev det. Nu när beslutet verkar fattat skulle jag vilja bli lite petig med detaljerna:

    * Eftersom vänster/höger halva är olika färg får åtminstone mina ögon för sig att den nedre kanten av BBA befinner sig något ovanför motsvarigheten Swe till vänster. Det är inte så i verkligheten, utan en synvilla baserad på kontrasten. Kanske kan man dra en tunn linje under texten för att ögonen ska ha en något att jämföra nivån med?
    * Den ljusa linjen som bryter av de breda vertikala linjerna i nedre vänstra hörnet bryter inte konsekvent. De vertikala linjerna har i vissa fall en avrundning till vänster. Bottenvinkeln på det andra vertikala strecket från vänster följer inte den ljusa linjens botten. Kan vara ett problem som beror på bitmappifieringen av loggan dock.
  • kan fixa det @Snow
  • Tärningsversionen där var väldigt trevlig. Tokigt dyrt med 6 sidor om någon vågar sig på det!
  • edited January 2014
    nu har jag justerat detaljerna du tog upp @snow jag hade vart lite lat innan bara :)

    fcsm77.jpg

    @Ozt det är inte så farligt med custom tärningar i kina om man har tid att vänta lite på produktion och kan köpa ett större antal. hör av dig om du vill ha detaljer kring detta.
  • Hmmm... Jag blir sugen på att dra ihop en SweBBA turnering med planer och tärningar med loggan på. Kanske kan vara kvalet till landslaget om nu Scandinavian Masters kör i diket?
  • Utmärkt! Jag är nöjd.
Sign In or Register to comment.