SweBBA-Laget 2016 omröstning av lag och målning
Hej alla!
Nu när vi har fått ihop ett grymt SweBBA 2015 lag så är det dags att börja på ett nytt coolt lag.
Jag har tagit på mig uppgiften att styra upp så att vi får fram ett nytt lag som lottas ut om ett år.
Det kommer ske en omröstning om vilket lag som ska göras, vilken färg det ska målas i (primär och sekundär färg) och även hur vilken tema det ska vara på basen.
Tidigare SweBBA-lag:
2015
[http://i.imgur.com/KnkBfL0.jpg]
2014
http://forum.swebba.com/index.php?p=/discussion/comment/5952#Comment_5952
(i slutet av tråden finns det fina bilder)
ALLA får vara med att bidra med en målad figur. Har man bidragit med en målad figur så är man med i utlottningen av laget.
Det finns inget krav hur snyggt figuren ska vara målad. Det enda kravet är att figuren ska vara målad med färgerna vi röstat fram och att det ska vara basad.
Tidigare lag har varit: Necromantic (Purpur och Guld) och Underworld (Blå och Brons). Så dessa val kommer inte att finnas iår.
Om ca ett år så samlar jag in alla bidrag och laget lottas ut till en som har bidragit med en figur. Förslagsvis så sker utlottningen på en turnering som har ett datum som är någorlunda nära avslutsdatumet.
Slutdatum för omröstning av lag och färg är 2:a feb.
Självklart får man komma med fler förslag vilka färger och vilken basning det ska vara.
Hoppas vi kommer få ihop ett supercoolt lag iår med!
/@kaju
Nu när vi har fått ihop ett grymt SweBBA 2015 lag så är det dags att börja på ett nytt coolt lag.
Jag har tagit på mig uppgiften att styra upp så att vi får fram ett nytt lag som lottas ut om ett år.
Det kommer ske en omröstning om vilket lag som ska göras, vilken färg det ska målas i (primär och sekundär färg) och även hur vilken tema det ska vara på basen.
Tidigare SweBBA-lag:
2015
[http://i.imgur.com/KnkBfL0.jpg]
2014
http://forum.swebba.com/index.php?p=/discussion/comment/5952#Comment_5952
(i slutet av tråden finns det fina bilder)
ALLA får vara med att bidra med en målad figur. Har man bidragit med en målad figur så är man med i utlottningen av laget.
Det finns inget krav hur snyggt figuren ska vara målad. Det enda kravet är att figuren ska vara målad med färgerna vi röstat fram och att det ska vara basad.
Tidigare lag har varit: Necromantic (Purpur och Guld) och Underworld (Blå och Brons). Så dessa val kommer inte att finnas iår.
Om ca ett år så samlar jag in alla bidrag och laget lottas ut till en som har bidragit med en figur. Förslagsvis så sker utlottningen på en turnering som har ett datum som är någorlunda nära avslutsdatumet.
Slutdatum för omröstning av lag och färg är 2:a feb.
Självklart får man komma med fler förslag vilka färger och vilken basning det ska vara.
Hoppas vi kommer få ihop ett supercoolt lag iår med!
/@kaju
Comments
Skönt att se att exilmasfacklan hålls kvar i Örebro.
Jag hade tänkt att bidra med lite bitar om det behövs för egna byggen, har mest bitbox från GW.
Jag blev taggad när det började rulla in lite bilder på klara figurer till tråden. Å andra sidan ville jag inte "spoila" mina konverteringar förrän det var klart.
Men nån stil av samkörning lät som en bra idé tycker jag!
Finns ju så många kriterier att välja från:
- har jag en figur redan?
- är det någon jag bara vill måla en av?
- vilket lag vill jag vinna
- vilket lag passar sig att göra ihop, alltför enhetliga lag passar kanske dåligt
- UNIK, inte vill jag vara som alla andra - ta laget ingen vill spela med
- äh, bra om laget funkar på turneringen man kanske spelar det med
- mm
- etc
Jag föreslår att vi har en nomineringsrunda för färgerna innan omröstning.
Förutom färgerna som anges så får man ge förslag färger som man tycker att laget skulle passa i. Även förslag på bas är välkommet!
Det viktigaste är att vi röstar fram ett lag vi vill göra först.
Tjipp
Wood elves på ökenbas hade ju varit fräckt.
jag gillar också att vi röstar allt samtidigt. samtidigt blir det väldigt spännande hur det blir. t.ex. skulle flest kunna rösta på t.ex. goblins som lag samtidigt som de som röstat på andra lag valt grönt som primärfärg. så det kan bli väldigt spännande slutresultat
kan också hålla med @Duckwing gällande färger. nu när det är en omröstning för allt så känns det dock svårare att lägga till saker efterhand eftersom vissa redan röstat då och kanske skulle vilja ändra sig när de ser att ett förslag som inte de tänkt på dyker upp.
men då krävs det kanske att en gör som tidigare år, att en först röstar om lag, sedan röstar om färg, och sist röstar om bas.
vet inte vad som är bäst faktiskt. men gillar nog ändå detta lite mer, dvs rösta på allt samtidigt.
Rasen har jag redan röstat på (vilken, det håller jag för mig själv)
Slann är kul, ska bli spännande att se hur folk bygger
tyckte dock den var läskig med sina pupiller...
SLANN fick flest röster! Tight fight där länge mellan Khemri och Slann. Jag tycker det verkar jättespännade att klura fram en spelare. Har en idé redan nu.
Jag skrev tidigare att man får komma med förslag på färg för att jag mest tog färgerna ROGGBIV bara för att det skulle finnas nåt att rösta på. Samma sak med basning.
Det kom in två förslag på färgalternativ som jag kan se: VIT och SVART.
Eftersom man inte visste utgången på vilket lag det skulle bli så tror jag att många är med på att alla lag kanske inte passar i alla färger och basning.
Jag föreslår att vi gör en ny omröstning om vilken färg vårt SLANN-lag ska målas i och vilken basning det ska vara, där vi lägger till svart och vit och även nya förslag.
Så kom med mer förslag på färg och basning till ett SLANN-lag! Så lägger jag upp en omröstning om TRE dagar!
Hoppas alla har tålamod med en till omgång av omröstning! Hoppas att alla som redan har röstat, röstar igen! Även dom som vill ta del av laget är med och påverkar.
Som en vän sa: "Det viktigaste är att folk tycker det är kul, att vi peppar varandra att pyssla och måla klart varsin figur. Det handlar om att bygga gemenskap..."
Tjipp!
/kaju
Vit
Svart
Grå
Brun
Kaki
Ben
Röd
Rosa
Gul
Senapsgul
Ljusgrön
Mörkgrön
Teal (blågrön)
Ljus blå
Turkosa
Mörkblå
Lila
Gulbrun
Orange
Guld
Silver
Brons
Jag ser gärna att det är upp till varje målare att välja färg. Baserna ska ju ändå tydligt målas upp med vilken position de har.
Men för mig handlar det kanske mer om att få det lite enhetligt. De kommer ju ofta näck så primär och sekundärfärg blir ju lite konstigt.
Men enhetligast får man ju om bara en person målar och inte det vi pysslar med här så mitt förslag är alltså:
att huvudfärgen är den på ryggen/ sekundärfärgen på magen.
Position tror jag enklast löses på basfärger även om jag håller med duckwing att man ska se på figuren utan basfärg vad det är.
Men grodorna är ju snarlika.
Ett alternativt förslag är ju att huvudfärg är rygg och positionen är magfärgen.
Får man lite av allt möjligt.