Rookie CD mot Orc 182 TV

edited January 2016 in Taktik och lagbyggen
Kopierade mitt inlägg på TFF

Need advice.

My team, Blitzburg Brass Bulls
http://mafoc.bloodbowlleague.com/default.asp?p=tm&t=top

Is up against Armed White Rose
http://mafoc.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=arm

840k in inducements!!!

What to take? I'm planning Hthark, Grashnak and Wizard.

Any better advice from you here?

Tips är välkommet.

Comments

• Bara 3 rerolls för Armed White Rose... kan det vara läge för en Master Chef?
  • Har jag inte tänkt på!!! Tummen upp och tillbaka till ritbordet.
  • edited January 2016
    Å andra sidan så har orkerna grymt mycket core skills och kommer nog inte behöva sina rerolls. Blitzburg har redan 3 rerolls så behovet av fler är inte akut heller. Jag gillar ofta tanken på att ta chef när man har mycket inducements, men här hade jag tvekat.

Hur bra är Grashnak egentligen? Jag har aldrig spelat med eller mot honom, men han känns överbetald. Loner+Frenzy utan block eller juggernaught är ingen höjdare. Dessutom är han rätt bräcklig.

Jag hade nog velat ta Morg, Wizard, extra apo, 3 Dirty tricks. Jag har dock aldrig spelat kaosdvärgar och är verkligen ingen auktoritet i sammanhanget :)
  • "Top hats" var ett kul namn på lag, förlåt lite OT.
  • Top Hats hade den legendariska Bubby Bullford, en beastcentaur (bullcentaur) 6549 block, tackle, mighty blow och en niggling. 320k raw power :-)

Men nu coachar han Blitzburg Brass Bulls.
  • edited January 2016
    En kul grej skulle ju vara att ta Grashnak,
    Hthark och en merc mino. Blir 820k. Inte så bra alternativ med tanke på att alla tre är loner och en har neg trait.
    Bra är ju om motståndaren fokuserar på att slå på Inhyrda Big Guysen.

Jag skulle hellre satsa på nåt i stil med: Hthark, Wizard, Master Chef och ett billigt kort kanske.
    Då kan man blixtra bollhållaren eller hoppa in med Hthark i en "standard cage" på 4+ med förhoppningsvis två tärningar på blocken (dock loner) för att hindra mål.

Om du vill överleva matchen kanske du ska satsa på apotekare ist, bullkenta är inte så billiga.

Lycka till.
  • 3 BIG GUYS låter tungt!!!
  • Det blev
    Hthark
    CD med guard
    Zzarg + bribe
    Hobgob merc
    Och en apo

Det gick väl 3-0 vinst men orcerna hade mycket otur.

Nu en fråga kring om man skall köpa in en chaos dwarf tidigt eller utnyttja en merc med guard så länge tills jag fått en eller två med guard i laget. 150k känns billigt och jag har många lag framför mig där jag får 800k eller mer i inducements.

Hur hade ni gjort? Har någon kört sån här taktik?

Vi kör med stars och Mercs även i slutspelen så jag tror att chaos dwarfs gynnas av att vara underdog!
  • Zzargh är grymt bra. St4 på linjen eller stabil bollhållare i en cage (hur ofta kan man flytta sin cage mer än 4 steg). Dessutom en sjunde tackle. Fortsätt med honom.
  • Dax för nytt möte mellan dessa lag! Nu är Orclaget klart tyngre att möta!!! Så tips från andras ögon vore kul.

Blitzburg
    http://mafoc.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=top

Armed White Rose
    http://mafoc.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=arm

780k inducements. Tanken:
    Hthrak
    Chaos Dwarf Merc med Guard skill
    Zzarg
    Bribe
    2 Dirty Tricks kort

Detta ser bra ut, men är det värt att byta bort zzarg mot 2 dirty kort extra?

Hoppet ligger i ett Kickin Boots kort (kick+dirty player) till hobgoblinen med sneaky git (crp+ regler, 4+ komma tillbaka efter utvisning)

Vad sägs om både Morg och Hthrak i matchen?

Skall man göra utrymme för en wizard? (200k i CRP+)

Tacksam för synpunkter.
  • edited September 2016
    Jag hade nog tagit:
    Hthark the Unstoppable 330
    Grashnak Blackhoof 310
    Merc Blocker 100
    Totalt 740
  • Det blev fel. 780k bara i inducements. Första posten är från förra säsongen.

Sååå 780k är det som gäller för tips! Sorry för förvirringen :-)
  • Har uppdaterat min post
  • Merc Blocker med guard 150k. 10k ifrån din uppställning pedda.
  • edited September 2016
    stashman wrote: »
    Merc Blocker med guard 150k. 10k ifrån din uppställning pedda.

Ops, glömde ta bort skillen. Fixat
  • Vad vill du åstadkomma? Är seger prio ett tror jag verkligen på Wizard. Men om du vill överleva och utveckla laget så finns det bättre alternativ.
  • Är det inte läge att köpa en till dvärg? Visst kan du få guard på köpet om du tar en merc, men är det värt 80k?
  • Detta blev verklighet
    Hthrak
    Chaos Dwarf Merc med Guard skill
    Zzarg
    Bribe
    2 Dirty Tricks kort (exploding runes och trampoline trap)

Matchen slutade 1-1 då jag slarvade på slutet. Hade bollen med Zzarg som bara skulle hail mary den så orcerna inte skulle hinna kvittera, men det sket sig.

Zzarg bombade med exploding runes med hail mary.

Nöjd trots oavgjort.

Största vinsten var när Ziggy fick +ST
    http://mafoc.bloodbowlleague.com/default.asp?p=pl&pid=1232

5 matcher kvar. Skavens på tur

Sign In or Register to comment.