Utvärdering av DOUBT SE7EN

edited January 2016 in Turneringar
Hej alla!

Nu är DOUBT SE7EN över och jag måste säga att jag har haft jätteroligt. Extra skoj är det att så många reser långt, vissa kommer för första gången och andra är villiga att komma år efter år. För att DOUBT ska bli ännu bättre så vill vi veta så mycket som möjligt om er upplevelse. Hoppas därför att ni gärna tar ett par minuter och fyller i utvärderingen nedan. Vill man inte svara öppet, så kommer samma utvärdering att komma ut via e-post om ett litet tag. Ni som inte var med på turneringen får gärna också komma med synpunkter som kan vara relevanta.

/Mårten


Turneringsformat: Var det lagom många matcher varje? Var det lagom med 2h 15min per match? Gillas Swiss-lottningen?

Reglerna: Var det lagom TV? Var det bra med star player? Gillades det att skills köptes eller är skill packs bättre? Var två extra skills efter match tre bra? Gav reglerna något lag för stora fördelar? Borde vi köra helt andra regler, som t.ex. MonkeyBowl-reglerna med tierade skills?

Lokalen: Var den bra eller dålig? Var det värt att betala pengar för hotell-lokalen istället för gratislokalen vi var tidigare i?

Schemat: Vi höll schemat någorlunda bra i år. Lite svårt att arrangera kring hotellets mattider. Något vi vill förändra? Färre matcher och längre paus mellan dem? Börja tidigare och sluta senare? Skall vi ha fler matpauser?

Priserna: Gillades årets priser? På grund av dykande lönsamhet bland företagen var det svårare att hitta sponsorer och mer fick komma ur turneringens kassa. Skall vi försöka få liknande sponsring nästa år? Gillades medaljerna? Gillades tärningarna som swag? Vill vi ha mer/mindre priser till nästa år?

Kostnader: Eftersom vi gick back en aning förra året så höjdes kostnaden en del till i år. Detta möjliggjorde lite bättre och fler priser. Det blev även ett litet överskott som kommer att gå in till Buzzqvarna Cup och till nästa DOUBT. Var turneringskostnaden lagom? Borde vi öka kostnaden och ha fler priser? Borde vi minska kostnaden och ha färre priser?

NAF: Borde vi tillåta fler lag i turneringen som inte täcks av NAF? Khorne? Bretonnians? Apes? Woodlands? etc.

Organiseringen: Kände att organiseringen gick hyfsat bra. Blir ju lite rörigt när jag spelar samtidigt som jag ska hålla i saker. Har ni några åsikter på vad jag kan förbättra till nästa år?

Övernattning: Fungerade det bra med övernattningarna? Många tillresta (alla utom @Hemlighallaren tror jag) valde att bo på hotellet, och funkade det bra?

Övrigt: Något som jag missat att ta upp? Vad i övrigt var bra och dåligt?

Comments

  • *Turneringens yttre former fungerar utmärkt. Jag har blandade känslor kring finalen, men för övrigt funkar det helt jättebra.
    *Jag tycker lagbyggesreglerna är kul.
    *Lokalen var jättebra, ett klart lyft. Men jag har ju obegränsat med pengar, så det kanske är bättre om andra får avgöra om det är värt priset.
    *Schemat funkade.
    *Jag gillar inte tärningarna, men jag är ju precisiondicefreak. F ö saknas uppenbarligen pris för flest dubbelskallar :)
    *Priset känns rimligt.
    *Icke NAFsanktionerade lag bör absolut inte få vara med.
    *Jag tycker organisationen fungerar alldeles utmärkt.
    *Det var jättebra att kunna gå från säng till spelbord i tofflor.
    Jättekul och välorganiserad turnering med fullständigt orättvisa matchresultat. Allt man kan önska sig alltså!
  • edited January 2016
    Jag gillar inte tärningarna, men jag är ju precisiondicefreak.

    Om du med uppenbarligen obegränsat med pengar känner för att sponsra alla nästa år med precisionstärningar kommer jag inte att motsätta mig detta. =)

    Skämt åsido, jag kan hålla med att tärningarna inte är perfekta. Specialtärningar är till och med sämre än vanliga tärningar med bara "pips". Kan vara värt att kolla på priset för tärningar med bildtryck på alla sidor, för enligt utsagor påstås de ha bättre slumpfördelning. Blir lite större kostnad dock och det blir ändå inte som om det vore precisionstärningar.
    Jag har blandade känslor kring finalen

    Detta har varit uppe förut, men det har historiskt varit mer som förespråkat att bibehålla finalen om inte annat för att utmärka sig som turnering. Kan säga att det i år inte hade gjort någon skillnad, förutom att @jammydodger inte hade räknats som tvåa i turneringen efter sin förlust i finalen.
  • edited January 2016
    Vet inte hur ni menade med finalen men själv gick musten ur mig när jag "föll på målsnöret" och missade den. Jag körde rätt oseriöst i min sista match. Hade det varit så att man spelar 6 matcher också är det den med högst ranking då som vunnit så hade jag såklart spelat annorlunda än om utgången kanske hade varit densamma.

    Vad som är bäst har jag ingen erfarenhet utav och är nöjd med hur turneringen var.

    Återigen tack för allt jobb "bakom kulisserna" Mårten!

    Nu ser jag framåt med spänning mot Buzzqvarna cup där jag vet att mitt lag Killer Clowns kommer göra braksuccé :P
  • Jag tycker antalet matcher var bra, risk att folk inte vill åka så långt om det endast blir 5 matcher. 2h och 15 min per match tycker jag är ok men det borde vara tydligare med insättning av klocka enligt min mening. Swiss är bra!

    Gällande reglerna är jag förtjust i strength of scedule som tiebreaker.

    Lokalen var bra men matcherna började ovanligt tidigt på både lördagen och söndagen, men det kanske är svårt att få ihop det med tid annars. Jag tyckte inte att det skulle behövas fler matpauser.

    Väldigt bra med spotpriser för den som gjorde sista dubbelskallen i ronden!

    Jag tycker inte att det borde tillåtas fler lag än de NAF godkända då det i så fall blir problem med NAF ranka turneringen och är den inte NAF rankad tror jag att det minskar suget att åka för vissa.

    Förbättring till nästa år ser jag gärna att det är fasta utrop under varje rond när det är 1h kvar, 30 min kvar, 15 min kvar och 5 minuter kvar för att se till att alla matcher håller det tempot de behöver för att hinna klart sin match.
Sign In or Register to comment.