Årsmöte 2016
Kortfattad information om StockBowls årsmöte 2016:
Det kommer hållas 21/2 på Sverok Stockholms kansli.
Motionsstopp är 31/1. @Pellevin kan bistå i motionsskrivandet.
Styrelsen kommer ta upp: Banking rules, Lägre medlemsavgift för unga medlemar, Städning av lokalen och eventuella andra saker som dyker up.
Den formella kallelsen med alla motioner och dagordningen kommer skickas ut i början av februari.
Det kommer hållas 21/2 på Sverok Stockholms kansli.
Motionsstopp är 31/1. @Pellevin kan bistå i motionsskrivandet.
Styrelsen kommer ta upp: Banking rules, Lägre medlemsavgift för unga medlemar, Städning av lokalen och eventuella andra saker som dyker up.
Den formella kallelsen med alla motioner och dagordningen kommer skickas ut i början av februari.
Comments
Efter att ha kikat på vad som är skrivet så stödjer jag nog styrelsens förslag kring motioner. Undantaget är Silverback/Banking rules där jag fortfarande inte riktigt förstått vad BR gör avgörande skillnad (se gammal separat tråd). Rent personligen tycker jag inte att lagen med 50+ matcher är speciellt kul att spela mot så jag saknar dem inte. Att SIlverback inte funkar kan eventuellt bero på att inte så många andra gör det heller. Vad vet jag.
Vi tycker att det är trist att gamla anrika lag nu i praktiken kastas ut och tror att med banking rules och eventuellt hårdare spiraling expenses går det att göra det väldigt svårt rent ekonomiskt för monsterlagen.
Förslag till styrelse (1 år)
Ordförande: Erik Leander / Pellevin (nyval - tidigare övrig ledamot)
Kassör: Jonas Lindgren / Ozt (omval)
Sekreterare: Magnus Lyrberg / Mago (nyval - tidigare ordförande)
Förslag till revisor (1år)
Björn Druid
I arbetet med att bereda förslaget till revisor har inte Björn deltagit (för att undvika misstankar om jäv).
Förslag på valberedning
har inte beretts av valberedningen, däremot presenteras nedan en lista på alla inkommande nomineringar (nominerade har tillfrågats och accepterat nomineringen):
Calle Sundstedt / suncar
På söndag närvarar jag från valberedningen och svarar på frågor samt presenterar vårt förslag (Björn håller ställningarna i butiken).
Ses på söndag!
Valberedningen gm suncar
Om möjligt kan kanske även en iPad medtagas för sysselsättning.
För övrigt har Stockbowl ingen undre gräns för medlemskap så pytsar du in 200 pix i din sons namn så har han både närvaro- och yttranderätt på mötet
Beror minskningen av antalet styrelseledamöter från 5 till 3 på att ni inte hittat fler intresserade eller på att 3pers är lämpligare än 5?
Mkt av föreningens verksamhet drivs av andra arbetsgrupper också, så det finns enligt valberedningen inget större behov att ha en utökad styrelse.