Pro elves vs Wood elves
Nyss inhandlat lite alver ink treeman från star player. Vet att de är lite stora men gillar poserna och kvallan på dom.
I mitt tycke kan de gå både som pro elves och Wood elves utan större färgschematiska debaclen.
Iochmed att jag har noll erfarenhet av att spela någon sorts alv tänkte jag så här i mellandagarna slänga ut frågan.
Vad är skillnaden mellan dom? Är någon uppenbart enklare/bättre/roligare etc.
Lågt vs högt TV. Liga vs turnering.
WE är ju kända att vara "bra" = framgångsrika och en vill ju inte bara vara som alla andra...
Pro elves verkar ju spelas av en del med framgång också.
Det jag söker är ju f ö ett passande lag.
Har ju ett skavenlag som faller inom kategorin "running game", ett nurgle lag som slår lite grann och ett UW-lag som kanske mest faller inom "happy - go - lucky"-lagen.
I mitt tycke kan de gå både som pro elves och Wood elves utan större färgschematiska debaclen.
Iochmed att jag har noll erfarenhet av att spela någon sorts alv tänkte jag så här i mellandagarna slänga ut frågan.
Vad är skillnaden mellan dom? Är någon uppenbart enklare/bättre/roligare etc.
Lågt vs högt TV. Liga vs turnering.
WE är ju kända att vara "bra" = framgångsrika och en vill ju inte bara vara som alla andra...
Pro elves verkar ju spelas av en del med framgång också.
Det jag söker är ju f ö ett passande lag.
Har ju ett skavenlag som faller inom kategorin "running game", ett nurgle lag som slår lite grann och ett UW-lag som kanske mest faller inom "happy - go - lucky"-lagen.
Comments
Wardancers!!!
MA8 catchers, S2, Dodge
Treeman
Pro elfs har:
AV8 block, side step blitzers
MA8, ST3, nos catchers
Billiga linemans och throwers
Testspela i turnerings och ligaformat så tror jag du märker ganska snabbt vilka du gillar mer
(Jag skrev ganska mkt, men det spårade ut. Så jag tog bort det)
Annars kör du din stil och inte kör Tier 1 lag.
Tänker man kunde få till något med fyra S3 catchers - använda dom som typ wardancers/strippers.
Får väl börja med att måla upp dom och testa lagom till sommaren...
Älska spelet älska inte dina spelare
Försöker ju hitta en genväg här eftersom mina matchtillfällen är lite begränsade...
(Pro) Elves fördelar är ju att de är något billigare, har roliga Blitzers och ST3 Catchers som dessutom har Nerves of Steel från början. Med fyra catchers i laget har de potential att bli riktiga stjärnor. Har inte spelat (Pro) Elves mer än någon testmatch, men tror de kan vara ett riktigt roligt lag.
Med wood elfs upplever jag att man snabbare tvingas till TD när man lyckats slå loss bollen, men det kan vara jag som är sämst på att spela dem.
Wood elves kommer liksom nästan färdiga.
Catchers med dodge, catch och sprint. Det är typ en "färdig" catchers jmft med PRO elves som kommer med NoS där de första skillsen nästan måste bli dodge, catch.
Samma sak med wardancers /blitzers. Blodge plus leap är ju sjukt händigt för en stripper.
Att we dessutom har tillgång till en stor road block är ju dessutom fördelaktigt.
Bättre linemen och snabbare throwers.
Visst PRO elves är ju billigare men så pass billigare?.?.?
Pro elf cathers börjar med NoS och Catch, vilket för mig är anledningen till att de är ett bättre pass-lag. För mig är wood elves mer av ett springa med bollen-lag och helt klart det bättre laget för turneringar och ur lådan
Lite slö för att kolla upp det. Annars är de ju inga catchers...
MA6 och AV7 funkade inte för mig. Och jag lirade bara mot andra alver. Tragiskt att lira med thrower, catcher och åtta line där fyra line är journey.
Jag känner väl att PROalver är lite mer beroende av sina positionals. Varje skogsalv kan göra 2ttd med några 2+ och proffsalvernas extra gfi gör att det fukkar lite oftare. Och har man typ bara MA6 på plan är man ju i princip helt talanglös därutöver.
Just nu målar jag Pro Elves. Måste testa irl också ..! Skam den som ger sig!
Tänkte ju måla upp dom i nåt sorts halvneutralt färgschema med lutning åt det skogsalviga.
Borde funka som både och...
Det funkade på dina humans eftersom de hade rustning som livade upp, men det kanske kommer mer färg?
men kan hålla med @pedda lite. känns som om någon mer färg skulle poppa upp figuren. ska bli kul att se den när du målat det du skrev.
Vet inte om jag orkar måla de som ädelstenar.
Så har lämnat de än så länge "bruna"...
Får se vad det blir.