Såg på såg

edited December 2015 in Regler
Med tanke på Mårtens kockdebatt och kommande Buzzquarna cup. Om en såglirare sågar en annan såglirare och lyckas. Hur mycket plus får hen på AV-slaget? +3 eller +6? Om hen misslyckas känns som motståndaren får +3 för det är bara en motorsågsfail inblandad.

Tankar på det?

Comments

• edited December 2015
    Eftersom +3 som drabbar försvararen triggas av att hen blir knocked down, och spelaren blir det av att angriparsågen går igenom armour, så tolkar jag det som att man endast har +3 i fallet motorsåg vs motorsåg.
  • edited December 2015
    Hmm. Jag har alltid tänkt mig att det är +6, men enligt reglerna så slår man normalt +3 mot AV och slår man igenom rustningen är spelaren Knocked down och injured. Några rader senare framkommer det att om en chainsaw blir Knocked down så är det +3 på armourslaget.

Läser man ordagrant såger alltså chainsaw på chainsaw ge +3 på armorslaget. Slår man igenom rustningen får man ytterligare +3 som bonus, men det har naturligtvis ingen effekt alls på spelet.

Jag tycker detta är lite trist. Jag vill att det skall vara +6 :/
  • Det var nytt för mig med.
    Bra att veta
  • Om man Foular med en motorsåg och har Dirty Player. Kan/måste man spara +1 till INJ-roll? Med CRP+ är det ju +1 för Foul så en fulsågning med +5 kan vara rätt tung att klara sig undan.

Om sågkillen sågar en med Mighty Blow och misslyckas. Kan det då bli +4 på AV-slaget? Motståndaren får ju liksom en CAS även om det rent tekniskt var en 'kickback' som gjorde skadan.
  • Jag anser att man kan lägga ihop Dirty Players +1 med Chainsaws +3. Däremot är Mighty Blow regeln tydlig med att den modifiern inte kan kombineras med Chainsaw.
  • Jag var just på väg att skriva samma sak som @Pellevin men han hann före med en minut eller två.
Sign In or Register to comment.