CD roster 1300TV (doubt)

edited January 2016 in Taktik och lagbyggen
Macho mammoths ställer upp följande:

2 bulls: 2x break tackle
6 blockers: 2x guard, claw
3 hobgoblins: sure hands
Zzargh Madeye
3 re-rolls
Apothecary

Totalt 1280k. Vad ska man ta för sista normal skill tro? Jag hade tänkt ta dirty player och kick på kvarvarande hobbos för match 4 och framåt. Kanske ta en av dem redan nu och ta en annan normal sen? Bättre förslag?

Notera att man inte får välja fler än 2 av samma skill.

Comments

• Jag skulle nog fundera på mino med de pengarna att köpa lag för. Har du tänkt använda Zzarg som ballcarrier eller bara en extra blocker?
  • Eller fan factor och hoppas på att få fame+2 och pitch invasion =)
  • Zzarrg är bollbärare i den halvlek jag tar emot, då jag ändå inte tänker ha brottom till end zone. Skiter det sig defensivt med oturlig tidig cas är han trevlig att ställa upp på linjen, särskilt mot högstyrkelag.

Mino är svår att få in utan att plocka från de skills jag tagit. Förslag på vad man kan ta bort förutom Zzargh?
  • Varför har du en sure hands hobgoblin om han inte skall vara ball carrier?
  • Zzargh får bara vara med en halvlek och det känns bra med en backup så man säkrare kan vinna 2-1 istället för 1-0.
  • Jag hade skippat sure hands och claw, och kört mb, mb, diving tackle på tre dvärgar.
  • Det var en vettig och intressant variant, @adhansa
  • edited December 2015
    Mb om du bara ska ha en till skill
  • Varför skall en dwarf blocker ha multiple block? :)
  • Bra mot snotlings
  • Visst kan man inte kombinera multipel block och pile on? Förstår inte varför folk klagar på att den kombinationen är så farlig när de inte ens har synergi.
  • Nä det får nog bli knogjärn istället för trygga händer. 2x guard, 2x BT, 2x MB och DT. 150k jämt i skills, klart och betart. Tack för hjälpen alla och lite extra till adhansa för bästa idén.
  • edited December 2015
    Tackar, bästa idén får väl tiden utvisa, men med det förtroendet för mina intuitiva råd får du utan några hard feelings skylla på mig om det visar sig vara totalt felvalda skills.
    DT är den jag är mest tveksam till, men förhoppningen är att motståndaren ska dra sig för att dodga iväg och bjuda in till grötspel som dvärgarna förhoppningsvis är bäst rustade för. Leader är ett stabilare alternativ, men jag tycker den skillen är så j*a tradig.
  • Jag hade helt bortsett från DT. Brukar spela prehensile tail och tentacles i mitt chaoslag för ungefär samma effekt. Att störa det potentiella springspelet lite extra för framför allt skaven är grymt bra.
  • @snow

Hittade tråden lite sent, jag tänkte spela CD ett tag, men insåg att jag inte hade tid att måla laget, jag hade iaf tänkt köra på följande:

Chaos Dwarfs:

1x minotaur med juggernaut (170k)
    2x D-Centaur X2 block. (200k)
    2x Hogoblins 1x s-hand. (100)
    6x Dwarfs 2x guard, 1x m-blow (500k)
    Star player: Zz Madeye. (90k)
    Re Rolls X2. (140k)
    ——————————————————
    Totalt: 1.300 000

Säkert sämre än ditt men jag fick in tjuren iaf ;)
  • Utan break tackle är bullar tyvärr bara dyra black orcs som blir bortmarkerade av linemen. Bara två RR känns också lite farligt. Men i övrigt tycker jag det ser vettigt ut @Frantic.
  • Jo jag vet precis hur du tänker, är därför jag kör på bt på mina mumier. Samtidigt så är laget så starkt med en tjur som ska göra det mesta av blitzandet så jag tänkte att de lika gärna kunde få slåss istället medans cage:en smyger sig framåt.

Sedan kommer laget ha tre med MB, så det borde bli mindre och mindre för motståndaren att försöka markera med :)

Sedan när man får extra skillsen så är det MB på ytterligare en blocker samt valfri skill som man känner att man saknar, typ kick, k-o-r, ännu en sure hands etc.
  • Så många av samma skill får man inte ha (max två av samma).
  • Minon har mb från början. Och en dvärg. Sen en till. Tre. Okej!
  • Jag läste det som att två dvärgar fick det från start och sedan en till, my bad.
Sign In or Register to comment.