CD roster 1300TV (doubt)
Macho mammoths ställer upp följande:
2 bulls: 2x break tackle
6 blockers: 2x guard, claw
3 hobgoblins: sure hands
Zzargh Madeye
3 re-rolls
Apothecary
Totalt 1280k. Vad ska man ta för sista normal skill tro? Jag hade tänkt ta dirty player och kick på kvarvarande hobbos för match 4 och framåt. Kanske ta en av dem redan nu och ta en annan normal sen? Bättre förslag?
Notera att man inte får välja fler än 2 av samma skill.
2 bulls: 2x break tackle
6 blockers: 2x guard, claw
3 hobgoblins: sure hands
Zzargh Madeye
3 re-rolls
Apothecary
Totalt 1280k. Vad ska man ta för sista normal skill tro? Jag hade tänkt ta dirty player och kick på kvarvarande hobbos för match 4 och framåt. Kanske ta en av dem redan nu och ta en annan normal sen? Bättre förslag?
Notera att man inte får välja fler än 2 av samma skill.
Comments
Mino är svår att få in utan att plocka från de skills jag tagit. Förslag på vad man kan ta bort förutom Zzargh?
DT är den jag är mest tveksam till, men förhoppningen är att motståndaren ska dra sig för att dodga iväg och bjuda in till grötspel som dvärgarna förhoppningsvis är bäst rustade för. Leader är ett stabilare alternativ, men jag tycker den skillen är så j*a tradig.
Hittade tråden lite sent, jag tänkte spela CD ett tag, men insåg att jag inte hade tid att måla laget, jag hade iaf tänkt köra på följande:
Chaos Dwarfs:
1x minotaur med juggernaut (170k)
2x D-Centaur X2 block. (200k)
2x Hogoblins 1x s-hand. (100)
6x Dwarfs 2x guard, 1x m-blow (500k)
Star player: Zz Madeye. (90k)
Re Rolls X2. (140k)
——————————————————
Totalt: 1.300 000
Säkert sämre än ditt men jag fick in tjuren iaf
Sedan kommer laget ha tre med MB, så det borde bli mindre och mindre för motståndaren att försöka markera med
Sedan när man får extra skillsen så är det MB på ytterligare en blocker samt valfri skill som man känner att man saknar, typ kick, k-o-r, ännu en sure hands etc.