Nordsken Cup, (Troligtvis) 7 Maj 2016, Skellefteå
Hej alla!
Nordsken-konventet i centrala Skellefteå kommer att gå av stapeln även detta år. En av turneringarna som brukar vara där varje år är en Blood Bowl-turnering. Blev dock ingen förra året på grund av att de inte hittade någon som ville hålla i det. I år har de frågat om jag vill hålla i det, och jag funderar på det, men har inte bestämt mig ännu.
Hur som helst tänker jag se till att det finns någon som håller i denna lilla turnering (tror det varit sju coacher som mest) där det mest är Umeåbor som åker upp och spelar. Konventet håller på mellan 5-7 Maj, och av tradition brukar Blood Bowl-turneringen vara sista dagen. Mer info kommer att finnas på http://nordsken.se
Nordsken-konventet i centrala Skellefteå kommer att gå av stapeln även detta år. En av turneringarna som brukar vara där varje år är en Blood Bowl-turnering. Blev dock ingen förra året på grund av att de inte hittade någon som ville hålla i det. I år har de frågat om jag vill hålla i det, och jag funderar på det, men har inte bestämt mig ännu.
Hur som helst tänker jag se till att det finns någon som håller i denna lilla turnering (tror det varit sju coacher som mest) där det mest är Umeåbor som åker upp och spelar. Konventet håller på mellan 5-7 Maj, och av tradition brukar Blood Bowl-turneringen vara sista dagen. Mer info kommer att finnas på http://nordsken.se
Comments
Och håller jag i den tänker jag försöka NAF-sanktionera den. Inget NAF-medlemskap kommer dock att krävas eftersom alla måste kunna få spela enligt konventets regler.
Andra insikten är att man måste köra BB på fredagen för no way att man hinner lira tillräckligt många matcher på lördagen. Konventet stänger väl 16 typ. Det blir max tre matcher. Lite väl snålt för mig. Blir fem på fredagen i stället. Eller fyra + två om man kör fredag/lördag.
Mina fem korvören.
Tror att det är lättast att locka folk om man kör två matcher fredag kväll/natt (så att folk kan dyka upp efter jobbet) och tre lördag. Eller skulle det vara lite för Hard Core med så lite sömn mellan.
Långt ifrån ett optimalt schema att arbeta med.
En annan sak jag lurat på är progressiv resurerrection. Kanske kunde vara något fast "rättvisast" är väl ress?
Så någon annan får gärna anmäla intresse att arrangera. Tror inte att det blir så mycket jobb med den turneringen.
Tar med mig lite ungar också drar jag iväg norrut.
Är den över en dag kan jag nog inte annars har jag inga problem vad jag kan se.