Nordsken Cup, (Troligtvis) 7 Maj 2016, Skellefteå

edited December 2015 in Turneringar
Hej alla!

Nordsken-konventet i centrala Skellefteå kommer att gå av stapeln även detta år. En av turneringarna som brukar vara där varje år är en Blood Bowl-turnering. Blev dock ingen förra året på grund av att de inte hittade någon som ville hålla i det. I år har de frågat om jag vill hålla i det, och jag funderar på det, men har inte bestämt mig ännu.

Hur som helst tänker jag se till att det finns någon som håller i denna lilla turnering (tror det varit sju coacher som mest) där det mest är Umeåbor som åker upp och spelar. Konventet håller på mellan 5-7 Maj, och av tradition brukar Blood Bowl-turneringen vara sista dagen. Mer info kommer att finnas på http://nordsken.se

Comments

  • Alltid kul med fler turneringar, men om man önskar mer långväga besökare krävs nog att man låter den växa till två dagar, och NAF-sanktionering är såklart ett måste.
  • edited December 2015
    Det var väl mest om någon ändå hade tänkt sig till konventet av någon annan anledning. Det finns en hel uppsjö av turneringar i andra spel.

    Och håller jag i den tänker jag försöka NAF-sanktionera den. Inget NAF-medlemskap kommer dock att krävas eftersom alla måste kunna få spela enligt konventets regler.
  • Ok. Jag gillar att åka norrut, men detta tänjer på gränsen. Får nöja mig med DOUBT och motorsågsbonanza.
  • Tror jag gör som pellevin men lycka till
  • Förra gången var det riktigt najs där omgång 5 spelades mellan ettan och tvåan och vinnarn' där vann hela klabbet. Jag förlorade givetvis. Grim är fan den sämsta Star Playern alla kategorier. Det finns det empiri på!
  • Ja visst var det kul senast! :-D
  • edited December 2015
    Fick djup insikt om Nordsken. De dras med samma problematik som Lincon. De när en vision att alla människor i Svea Rike är lediga torsdagen för den är röd och fredagen för den är kläm. Jag är aldrig ledig. Var det jobbigt och köra fre-sön eller ...

    Andra insikten är att man måste köra BB på fredagen för no way att man hinner lira tillräckligt många matcher på lördagen. Konventet stänger väl 16 typ. Det blir max tre matcher. Lite väl snålt för mig. Blir fem på fredagen i stället. Eller fyra + två om man kör fredag/lördag.

    Mina fem korvören.
  • Jag håller med att det är idiotiskt att arrangera ett konvent och förutsätta att folk får ledigt en klämdag. En av anledningarna till varför jag inte känner att det är så lockande att arrangera. Inte så säkert jag får ledigt den fredagen.

    Tror att det är lättast att locka folk om man kör två matcher fredag kväll/natt (så att folk kan dyka upp efter jobbet) och tre lördag. Eller skulle det vara lite för Hard Core med så lite sömn mellan.

    Långt ifrån ett optimalt schema att arbeta med.
  • Jag åker gärna till Skellefteå den här gången, även om jag måste ta ledigt. Tänk om man kunde utnyttja långhelgen till en riktigt lång turnering, typ 2+4+3 matcher spridda torsdag-lördag.
  • Jag skulle också gärna lira tor/fre/lör men då köra 2+3+3 så man hinner se/göra något annat än BB i Schtaaan. Jag lägger ju önskeschema men det är rätt långt bort innan jag kan önska schema i maj. Och jag vet inte om jag vill casha upp för två hotellnätter.
  • Och rent krasst: när vi var sex pers var det ju fem matcher som var max liksom. Nio matcher kräver ju 10 pers ... En utopi verkar det som.
  • edited December 2015
    En sanktionerad 9-rondersturnering skulle förmodligen locka dit mer än tio spelare.
  • edited December 2015
    Du kan slagga i min husbil om du vill, @khanmank.
  • Nio ronder är ju typ en hel säsong. Man kunde ju spela vanlig progression i så fall istället för resurrection.
  • Om jag lyckas cleara allt hemmavid @Snow: deal!

    En annan sak jag lurat på är progressiv resurerrection. Kanske kunde vara något fast "rättvisast" är väl ress?
  • Tror inte att jag kommer att kunna åka på Nordsken, blir utbildning med jobbet och jag kommer nog inte hem i tid.

    Så någon annan får gärna anmäla intresse att arrangera. Tror inte att det blir så mycket jobb med den turneringen.
  • 9 ronder... Det vore ju nånting... Tidigare år har det funnits argument om att det är många i Norrland som inte bara spelar Blood Bowl utan vill ha tid att köra Flames of War, Warhammer, Warmachine och så vidare. Men ska vi vara helt ärliga så är det nästan ingen av dom som kommer ändå, fastän schemat anpassats efter de andra turneringarna. En riktig monsterturnering vore verkligen nånting. Jag tror konventsledningen skulle gilla idén av en riktig mastodont-turnering även om deltagarantalet inte blir proportionellt. En Ironman-turnering nästan. Hur villiga skulle folk vara att spela in på småtimmarna och sådana "obekväma" tider?
  • Preliminärt är jag intresserad.
  • innebandysäsongen är då över och morsan bor i skellefteå så det finns faktiskt en ganska stor chans jag kan vara med iaf.

    Tar med mig lite ungar också drar jag iväg norrut. :D
  • Det låter intressant faktiskt, men jag kan inget lova
  • Skulle vara roligt, men en tredagars turnering är svårt att komma loss från familjen för att genomföra för mig.
  • Ah är den tre dagar? Trodde de kunde köra bb-turneringen under en dag.

    Är den över en dag kan jag nog inte annars har jag inga problem vad jag kan se.
Sign In or Register to comment.