Sebbe "målar"

edited December 2015 in Målning och modeller
Jag blev lite sugen av att lägga upp en egen "Sebbe Målar" tråd, efter att jag såg
@Mago göra en lite sådan snabbmålartråd.
Så jag tänkte att jag också kan ta och lägga upp lite bilder på mina målningsprojekt.

Jag är en av dom som kan tycka att det är roligt att måla, men kan även tycka att det är skittråkigt.
Jag har bara målat modeller i ett par år (förutom när man kladdade modeller i tidiga tonåren).
Har aldrig blivit mer än godkänd i Bild i skolan, har deltagit i en "best painted" på en tävling en gång, men var nog långt ifrån att vinna :)
Så, den som förväntas se mästerligt målade modeller, kommer inte hitta sådant i denna tråd.

Nu under November och December så har jag påbörjat målning av två olika lag.

---

Det första var Woold Elves.

Här ville jag gärna ha modellerna målade till Open Season - alltså samma vecka som jag köpte dom.

we12.jpg

Jag hade en svart grundspray kvar hemma som tog slut mitt i grundsprayandet, så jag tog min vita grundspray,
men likväl denna tog slut mitt i allt.

we22.jpg

Sen gick jag på och målade byxor och tröjor:
we32.jpg

Efter det gick jag på och målade brun, men här hängde jag av de tre spelare som inte kommer vara i start 11:an.
Det kändes för mycket att måla alla modeller, jag orkade inte riktigt det.
we42.jpg

Sen gick tog jag färg för färg på resterande och splashade på lite blod på skydden, så här är de nu:
we62.jpg

Sen kom ju anmälan upp för Silly Season. Det lät ju jättekul.
Så, i samband med anmälan så var jag ju tvungen att sätta ihop ett lag.
Jag hade ju några Gnoblarsbits hemma och jag gillade Gimpens Ogres, så jag beställde Ogres ifrån Impact
och började limma ihop ett bar "Snotlings".
ogre1.jpg

Köpte mig ny, svart grundspray och målade sedan på med grön färg.
ogre2.jpg

Efter en viss diskussion med icke Blood Bowlspelare så fick det bli röda tröjor.
Här på med Röd och Brunt:
ogre3.jpg

Precis som med Wood Elves så använder jag Citadels Mournfang Brown, och för ljusare brun, Armypainters Leather Brown.
Lite andra färger och basning så blev de såhär, lite småpill kvar men annars klara:
ogre4.jpg
ogre5.jpg
ogre6.jpg

Nu får jag vänta in Ogres och proxa dessa tills vidare.
«1

Comments

• edited December 2015
    Kul att du satt igång denna tråd. Men jag får inte upp bilderna pga underhåll av dropbox. För att citera Marc Almond: "Fru-stra-tion".
  • Tips:

Du kan ta en jpg och ladda upp den på denna sidan:

http://postimage.org/

Kopierar den länk som heter "Direct Link". Sedan kan du skriva (IMG)Direct Link(/IMG) fast med hakklamrar [ ] istället för parantes ( ) så får du bilder i din tråd istället.
  • Eller imgur...

Tror det blir skitabra!
  • Nu blev det nog bättre :)
  • Mycket bra! Både att du fått upp bilderna, och mången snygg fig. Kul att du fått med bilder på hur det ser ut innan du börjar måla!
  • Kul att se :)
  • Det blev inget Squigbowl för mig, då jag är ensam med barnen.
    Dock så fick jag mina Ogres.
    Så det projektet har nu startat inför min match imorgon mot MartinS.

24 timmar kvar till match:
    ogre10.jpg

ogre9.jpg

23 timmar kvar till match:

Väljer att spraya, men inte montera Diving Tackle Ogren.
    Jag inser även ganska fort att jag får fokusera på de 4 Ogres som jag skall spela med imorgon.
    ogre8.jpg

17,5 timmar kvar till match:
    Nu inser jag att jag inte kommer att hinna klart, så nu siktar jag på att få de så
    speldugliga som möjligt. Det blir då heller ingen lacksegling idag.
    ogre7.jpg

Nu blir det dock paus på målandet i ett par timmar.
  • Bra pepp. Tar fartmålningen till nya höjder...
  • Men de ser redan bra ut. Vilken skillnad på bara någon timme! Bra gjort.
  • Hejja hejja! :D
    Visste inte att det fanns i resin. Från impact eller?
  • Ja, precis. Ifrån Impact & de kallar det för Trollcast. Smått osäker på vad skillnaderna är dock
  • Blev filmkväll igår med frugan, så hann inte göra så mycket mer.
    Lite mer än 2 timmar kvar till match och kommer inte kunna måla mer idag heller.
    ogre11.jpg
  • @z3bb3: Du är ett föredöme! Ser fram emot matchen.
  • Jaha, då var Open Season 4 slut och Open Season 5 påbörjad.
    Dags att börja måla upp sina Chaos som man så länge funderat på att börja måla.

Kväll 1:

chaos1.jpg
  • Så hur många lag ska det bli per månad?
  • edited December 2015
    imp wrote: »
    Så hur många lag ska det bli per månad?

Inte tillräckligt många :)
    Jag har ju bara 5 lag.
  • edited December 2015
    Här kommer min tolkning av Gimpens "piling on"

piling1.jpg

piling2.jpg
  • Mycket bra tolkning...
  • Då jag har en dubbeldejt med @Pellevin om tre dagar, så gäller det att man börjar sminka sina modeller som skall med redan nu.

Status idag på Ogrelaget:
    20151227.jpg

Status idag på Chaoslaget:
    20151207.jpg
  • Jag är rädd...
  • Jag måste säga att jag nu (efter min egna mål och mod-kunskap) är väldigt stolt över dagens projekt.

För över två år sedan, så målade jag mina Zombies till mitt Undeadlag.
    Jag behövde nu utöka mängden Zombies lyckades komma över 2 Zombies (av samma modell som jag redan har).

Jag har lyckats alternera poserna och har lyckats måla rätt likt hur modellerna målades i slutet av 2013.

Zombien längst till vänster är den gamla (och orginalposé), de andra två målade jag idag.
    zombies.jpg
  • Det är inte helt uppenbart att du målat dem vid olika tillfällen :)
    Mycket snyggt btw.
  • Då andra har lagt upp sin målning inför Necronomican, så kan väl jag också göra det.

Egentligen höll jag tidsplanen, men då jag varit sjuk i 2 dagar, så hann jag måla klart lite tidigare.

image.jpg
    screenshot
  • Looks great and you should feel great!
  • Fräsiga!
    Ghoulsen, vilka modeller är det?
  • Tack för alla vänliga ord!
  • nice! gillar modifikationerna du gjorde på den zombievariant som du hade tre av.
  • Tack vare att mina spelare åkt på så mycket stryk de senaste matcherna i Stockbowl, så har jag mer el mindre blivit tvungen att måla upp hela mitt Wood Elflag.

Känns som att jag har en 1-2 Linemen för mycket och 1 Thrower & 1 Catcher för lite, men men...

elfsjo_dodgers_Team.jpg
  • Stryk är nyttigt
Sign In or Register to comment.