Sebbe "målar"
Jag blev lite sugen av att lägga upp en egen "Sebbe Målar" tråd, efter att jag såg
@Mago göra en lite sådan snabbmålartråd.
Så jag tänkte att jag också kan ta och lägga upp lite bilder på mina målningsprojekt.
Jag är en av dom som kan tycka att det är roligt att måla, men kan även tycka att det är skittråkigt.
Jag har bara målat modeller i ett par år (förutom när man kladdade modeller i tidiga tonåren).
Har aldrig blivit mer än godkänd i Bild i skolan, har deltagit i en "best painted" på en tävling en gång, men var nog långt ifrån att vinna
Så, den som förväntas se mästerligt målade modeller, kommer inte hitta sådant i denna tråd.
Nu under November och December så har jag påbörjat målning av två olika lag.
---
Det första var Woold Elves.
Här ville jag gärna ha modellerna målade till Open Season - alltså samma vecka som jag köpte dom.
Jag hade en svart grundspray kvar hemma som tog slut mitt i grundsprayandet, så jag tog min vita grundspray,
men likväl denna tog slut mitt i allt.
Sen gick jag på och målade byxor och tröjor:
Efter det gick jag på och målade brun, men här hängde jag av de tre spelare som inte kommer vara i start 11:an.
Det kändes för mycket att måla alla modeller, jag orkade inte riktigt det.
Sen gick tog jag färg för färg på resterande och splashade på lite blod på skydden, så här är de nu:
Sen kom ju anmälan upp för Silly Season. Det lät ju jättekul.
Så, i samband med anmälan så var jag ju tvungen att sätta ihop ett lag.
Jag hade ju några Gnoblarsbits hemma och jag gillade Gimpens Ogres, så jag beställde Ogres ifrån Impact
och började limma ihop ett bar "Snotlings".
Köpte mig ny, svart grundspray och målade sedan på med grön färg.
Efter en viss diskussion med icke Blood Bowlspelare så fick det bli röda tröjor.
Här på med Röd och Brunt:
Precis som med Wood Elves så använder jag Citadels Mournfang Brown, och för ljusare brun, Armypainters Leather Brown.
Lite andra färger och basning så blev de såhär, lite småpill kvar men annars klara:
Nu får jag vänta in Ogres och proxa dessa tills vidare.
@Mago göra en lite sådan snabbmålartråd.
Så jag tänkte att jag också kan ta och lägga upp lite bilder på mina målningsprojekt.
Jag är en av dom som kan tycka att det är roligt att måla, men kan även tycka att det är skittråkigt.
Jag har bara målat modeller i ett par år (förutom när man kladdade modeller i tidiga tonåren).
Har aldrig blivit mer än godkänd i Bild i skolan, har deltagit i en "best painted" på en tävling en gång, men var nog långt ifrån att vinna
Så, den som förväntas se mästerligt målade modeller, kommer inte hitta sådant i denna tråd.
Nu under November och December så har jag påbörjat målning av två olika lag.
---
Det första var Woold Elves.
Här ville jag gärna ha modellerna målade till Open Season - alltså samma vecka som jag köpte dom.
Jag hade en svart grundspray kvar hemma som tog slut mitt i grundsprayandet, så jag tog min vita grundspray,
men likväl denna tog slut mitt i allt.
Sen gick jag på och målade byxor och tröjor:
Efter det gick jag på och målade brun, men här hängde jag av de tre spelare som inte kommer vara i start 11:an.
Det kändes för mycket att måla alla modeller, jag orkade inte riktigt det.
Sen gick tog jag färg för färg på resterande och splashade på lite blod på skydden, så här är de nu:
Sen kom ju anmälan upp för Silly Season. Det lät ju jättekul.
Så, i samband med anmälan så var jag ju tvungen att sätta ihop ett lag.
Jag hade ju några Gnoblarsbits hemma och jag gillade Gimpens Ogres, så jag beställde Ogres ifrån Impact
och började limma ihop ett bar "Snotlings".
Köpte mig ny, svart grundspray och målade sedan på med grön färg.
Efter en viss diskussion med icke Blood Bowlspelare så fick det bli röda tröjor.
Här på med Röd och Brunt:
Precis som med Wood Elves så använder jag Citadels Mournfang Brown, och för ljusare brun, Armypainters Leather Brown.
Lite andra färger och basning så blev de såhär, lite småpill kvar men annars klara:
Nu får jag vänta in Ogres och proxa dessa tills vidare.
Comments
Du kan ta en jpg och ladda upp den på denna sidan:
http://postimage.org/
Kopierar den länk som heter "Direct Link". Sedan kan du skriva (IMG)Direct Link(/IMG) fast med hakklamrar [ ] istället för parantes ( ) så får du bilder i din tråd istället.
Tror det blir skitabra!
Dock så fick jag mina Ogres.
Så det projektet har nu startat inför min match imorgon mot MartinS.
24 timmar kvar till match:
23 timmar kvar till match:
Väljer att spraya, men inte montera Diving Tackle Ogren.
Jag inser även ganska fort att jag får fokusera på de 4 Ogres som jag skall spela med imorgon.
17,5 timmar kvar till match:
Nu inser jag att jag inte kommer att hinna klart, så nu siktar jag på att få de så
speldugliga som möjligt. Det blir då heller ingen lacksegling idag.
Nu blir det dock paus på målandet i ett par timmar.
Visste inte att det fanns i resin. Från impact eller?
Lite mer än 2 timmar kvar till match och kommer inte kunna måla mer idag heller.
Dags att börja måla upp sina Chaos som man så länge funderat på att börja måla.
Kväll 1:
Inte tillräckligt många
Jag har ju bara 5 lag.
Status idag på Ogrelaget:
Status idag på Chaoslaget:
För över två år sedan, så målade jag mina Zombies till mitt Undeadlag.
Jag behövde nu utöka mängden Zombies lyckades komma över 2 Zombies (av samma modell som jag redan har).
Jag har lyckats alternera poserna och har lyckats måla rätt likt hur modellerna målades i slutet av 2013.
Zombien längst till vänster är den gamla (och orginalposé), de andra två målade jag idag.
Mycket snyggt btw.
Egentligen höll jag tidsplanen, men då jag varit sjuk i 2 dagar, så hann jag måla klart lite tidigare.
screenshot
Ghoulsen, vilka modeller är det?
De är Gazpez,
http://alphaspel.se/shop/necromanti/7826-fantasy-football-necromantic-team-12-gaspez.html
Känns som att jag har en 1-2 Linemen för mycket och 1 Thrower & 1 Catcher för lite, men men...