Mago "snabbmålar"
Hej!
Inspirerad av @Jox tråd om hans Humans så tog jag tid på de olika delarna av målningsprocessen när jag målade upp en extra Thrower för mina Blood River Bouncers.
Fila och limma: 20 minuter
Primer, inklusive framplockning, undanplockning och rengöring av airbrush: 15 minuter
Ett lager av alla färger, använder framförallt färger med mycket pigment för att täcka snabbt: 50 minuter
Wash: 5 minuter (plus ganska lång torktid, men den räknar jag inte)
Gå över alla områden med grundfärgen för att få lite highlights och måla baskanten: 25 minuter
Göra ren kameran på min iPhone: 5 sekunder...
Limma stuff på basen: 10 minuter (torktid ej inräknat)
Total arbetstid (torktider ej inräkat) 2 timmar och 5 minuter.
Sen ska den lackas också, men där är det mest torktiderna som är ett hinder, gissar det är kanske 10 minuters effektivt jobb med mina 4 lager lack...
Inspirerad av @Jox tråd om hans Humans så tog jag tid på de olika delarna av målningsprocessen när jag målade upp en extra Thrower för mina Blood River Bouncers.
Fila och limma: 20 minuter
Primer, inklusive framplockning, undanplockning och rengöring av airbrush: 15 minuter
Ett lager av alla färger, använder framförallt färger med mycket pigment för att täcka snabbt: 50 minuter
Wash: 5 minuter (plus ganska lång torktid, men den räknar jag inte)
Gå över alla områden med grundfärgen för att få lite highlights och måla baskanten: 25 minuter
Göra ren kameran på min iPhone: 5 sekunder...
Limma stuff på basen: 10 minuter (torktid ej inräknat)
Total arbetstid (torktider ej inräkat) 2 timmar och 5 minuter.
Sen ska den lackas också, men där är det mest torktiderna som är ett hinder, gissar det är kanske 10 minuters effektivt jobb med mina 4 lager lack...
Comments
Vad är det för modell?
och vilken wash?
Army Painters Strong Tone Ink ?
Det är mycket riktigt Army Painters Strong Tone Ink, från den lilla droppflaskan.
Bra jobbat också, hellre ett helt målat lag än två skitfina figurer och resten metall tycker jag iallafall.
Från start till mål 2 h är riktigt bra. Vissa moment som spraymålningen är ju dessutom nästan lika tidskrävande för en som för tio figurer så skulle du batchmåla är det väl realistiskt att krypa en bra bit under 2 h.
Dubbeltumme på det!
@Jox: Ja, lite kul att vi peppar varandra. Jag tror också jag skulle komma ner under 2 h om jag prime:ade alla samtidig och sedan målade säg 4 åt gången.
Så jag målade mina humans. Sprayade alla på samma gång därefter tog jag först 2 linemen som test, sedan 4 linemen, 4 blitzer och sist catcher + thrower. Flyter på gött då.
Jag målade mina Wood Elves 11st steg för steg,
och just nu målar jag 10 "snotlings" på samma sätt.
Jag skulle kunna lägga upp bilder på dessa projekt om nu någon skulle vara intresserad.