Antal ronder på Necronomican Quest

edited November 2015 in Turneringar
Nästa fråga, hur många ronder? Hade tänkt tre på lördag och två på söndag, men det visar sig att det finns möjligheter för upp till åtta. (En på fredagkväll, fyra på lördag och tre på söndag.) Vänligen svara på pollen.

Comments

  • Det beror ju på vilken tid den sista matchen på dagen slutar, samt när första matchen dagen efter börjar.
  • MTR brukar ha sina tåg mot gbg vid halv sju. Så länge man har bra marginal att ta sig till tåget har jag inget emot 3 matcher på söndan.
  • Mitt svar var 1-3-2, men i andra hand hellre 0-4-2 än 0-3-2.
    Hoppas det går att följa resonemanget!
  • Vi måste vara ute ur, inklusive färdigstädat, lokalen kl 18 på söndag.

    @Ozt, ja, ditt resonemang är klart som en oförorenad sjö :)
  • Detta är en lurig fråga, faktiskt.
    Om det går bra och är kul att spela så vill jag ju lira så många rundor som möjligt, men går det dåligt vill jag bara att det ska vara över.

    Kan jag få svara efter första matchen? :D
  • OK, om din första match går på torsdag.
  • Fredagsmatcher ställer till det en del för folk som har en bit att resa.
  • Pidpad wrote: »
    Fredagsmatcher ställer till det en del för folk som har en bit att resa.

    +1
  • Ja jag vet, och därför måste det vara en ganska massiv majoritet för det förslaget för att det skall gå igenom.

    Men inom ASL körs det nästan alltid, och där reser folk mer än i denna idrott, så omöjligt är det inte.
  • Pellevin wrote: »
    Ja jag vet, och därför måste det vara en ganska massiv majoritet för det förslaget för att det skall gå igenom.

    Men inom ASL körs det nästan alltid, och där reser folk mer än i denna idrott, så omöjligt är det inte.

    Det är ingen dum tanke med första matchen på fredagen men då kan det krävas en halvdag eller heldag ledigt från jobbet. Detta gör att man inte längre själv kan bestämma om man kan eller inte vilket i alla fall för mig gör det svårare. Och skall men ändå ta ledigt från jobbet för att spela blood bowl hade jag gärna sett 2 matcher på fredagen.
  • Det är mycket sannolikt att det inte blir en rond på fredagen. Men det skulle vara tungt att köra två, för vi har lokalen från kl 18.
  • Ta en miniturnering på 2 ronder på fredagen då...
  • Det kan vara en tanke... Då får man ju faktiskt det bästa av bägge världarna, och bonus i form av en möjlighet för lokala coacher som inte kan lira hela helgen att få ett par matcher under bältet.

    Skulle även kunna vara en treronders sevens, med final på deathbowlbrädet.
  • Pellevin wrote: »
    Det kan vara en tanke... Då får man ju faktiskt det bästa av bägge världarna, och bonus i form av en möjlighet för lokala coacher som inte kan lira hela helgen att få ett par matcher under bältet.

    Skulle även kunna vara en treronders sevens, med final på deathbowlbrädet.

    Eller en dungeonbowl turnering?
  • edited December 2015
    Det blir nog inte en rond på fredagkväll, vilket kanske inte är så överraskande. Möjligen blir det någon form av miniturnering. Funderar på en BBtriathlon. En vanlig match, en DungeonBowl samt en sevens.

    Kanske ironmanvarianten. Spelare som skadas är borta från hela eventet, och knockade spelare börjar nästa match i KObåset. Detta ser på ytan ut som en stor fördel för bashlag, men å andra sidan brukar dashlag ha en edge i DungeonBowl.
  • Jag röstade 3-3 (lör-sön) eftersom jag gillar det turneringsupplägget bäst. Förstår om det pga tider och långt resande coacher kan vara aktuellt med 4-2 (lör-sön).

    Att spela 4 matcher på en dag fungerar men lämnar inte mycket tid till annat än att spela den dagen samtidigt som dag två med bara 2 enstaka matcher känns som att det är lite kort tid för en speldag.
  • edited December 2015
    Bra med lite resonemang. Tack för inputen. Som det ser ut nu lutar det åt två matcher på söndagen, men det är fortfarande oklart hur lördagen skall se ut. Å ena sidan verkar många vilja köra sex ronder, men å andra sidan vill många bara köra tre ronder på lördag, och en trappa ned kommer det att finnas massor av brädspelsmöjligheter för den som tycker de inte fått tillräckligt mycket spel för en dag.
  • Fler matcher relevantare resultat. 1+4+3
Sign In or Register to comment.