Silly Season 3 - Extended Stunty

edited November 2015 in StockBowl
Nu är det dags att anmäla sig till Silly Season 3. Vi testar några nyheter denna gång (igen). Allt du behöver veta hittar du här: http://marmeladov.com/BB/SillySeason3.pdf.

Väl mött!
«1

Comments

• Newmill Cheesemongers dyker upp!
  • edited November 2015
    Roligt! ...och kul med extra kort samt att vamparna får vara med.

Två frågor:

Fråga 1:
    Changing Weather, ett tillägg till denna är att om det nya vädret blir Nice (även om det redan var det) så får spelarna ett Special Play-kort var
    Vilket Special Play-kort får man?

Fråga 2:
    Cheering fans och Brilliant coaching utgår alltså,
    Innebär detta att jag slipper räkna med mina cheerleaders och assistant coaches i mitt TV? Man kan ju önska. :) Det är ändå 60k vilket kan vara skillnaden på Chef eller inte-Chef.
  • 1: Det skall alltså vara ett Special Team Play-kort. Jag skall fixa det felet imorgon.

2: Du får tyvärr välja mellan att sparka extrapersonalen och att ha högt team value.
  • Pellevin wrote: »
    2: Du får tyvärr välja mellan att sparka extrapersonalen och att ha högt team value.
    Check. Det kanske är lika väl det.

• @Mago förra Silly Season var det några som inte riktigt fattade att Silly Season var på gång, och hade gärna varit med om de fått en påminnelse. Kan du skicka ett mail till alla och göra lite reklam.

@allaandrapådettaforum: Sprit gärna att Silly Season 3 är på gång så vi blir många deltagare. :) Turneringen är tre omgångar lång och går över julhelgen för den som vill.
  • edited November 2015
    @MartinS: Javisst! Jag tar min tidsmaskin och åter tillbaka några timmar och fixar det. ;)

Edit: Det är alltså redan gjort, även om mailets subjekt var om Säsong 18.
  • Silly Season 3 i korthet:

Anmäl dig senast nu på söndag klockan 20.00.

Tillåtna raser: Halfling, Goblin, Ogre, Underworld, Vampire.

Antal omgångar: 3

Säsongens längd: Från måndag 30 november till 10 januari 2016.

Special: Special Play! och Smells Goooood!

Special 2: MartinS och Pellevin är självklart med och tar de raser som färst personer tagit.

Läs alla regler i Pellevins länk överst på denna tråd.

Just nu är vi sammanlagt 4 anmälda!

• @Mago: För hundra år sedan igår lade Einstein fram sin relativitetsteori om rumtidens krökning. Vem vet längre när vem gjort vad? ;) Tack för att du gjorde det Mago.
  • Ibland lyckas jag tänka trots att jag har en mycket liten hjärna.
  • Jag har ju lite av ett moment 22 här.

Om jag går till slutspel har jag svårt att klämma in silly season. Den ena ska ju sluta på söndag och den andra börja nu på söndag.
    Förstår intentionerna med ett datum då silly season börjar, dvs så ni kan lotta osv men hur görs det när det kan finnas ospelade matcher på söndagen i säsong 18 som kan påverka. Är commish striktare där sista omgången eller?
  • Finns inget moment 22. Om du tittar under rubriken "Tillåtna lag" ser du att lag som spelar säsong 18 eller open 4 ej får vara med i silly season. Alltså kan inga lag komma i kläm. Och tidsfaktorn borde inte vara några problem. Nog hinner du tre matcher fram till tionde januari.
  • Jo det är den faktorn att få till tre matcher OCH slutspel som är mitt problem. Åker norrut över jul och nyår och hem förhoppningsvis via doubt...

Funderar f ö på ett gobbolag..
  • edited November 2015
    Ah. Jag åker också hem över jul. Om du tittar upp till Luleå kan vi ta en match :)
    Dessutom finns ju alltid fredagkväll på DOUBT ;)

Kör gärna Goblin, så byter jag.
  • edited November 2015
    Klart du ska vara med @Jox. :)
  • Någon som tror att man kan få tag i Gimpens Ogres i tid? Snotlings tror jag att jag har fått tag i.
  • Anmäl ett lag. Du kanske får tag på Ogres. Annars kanske du kan låna. I värsta fall får du proxa. Förhoppningsvis kan du låna ihop några figs som är större än snotlings, så då funkar det.
  • Black pOrcs kanske kan funka som Proxies för tillfället
  • z3bb3 wrote: »
    Black pOrcs kanske kan funka som Proxies för tillfället

Absolut! Kul om du är med. :)

• Jag behöver hjälp att lägga in mitt lag :)
  • Skicka ett mail till info så fixar jag det ikväll.
  • Nu är matcherna lottade. Gå in på Stockbowl och kolla vem ni ska möta! :)

Vi blev till slut 8 lag.

1 Vampire
    1 Underworld
    1 Goblin
    2 Halfling
    3 Ogres
  • Ogres - Goblins - Halflings, kul mix! Ska bli skojigt att lira! :-)
  • Ogres - Vampires - Underworld.

Jag fick också en kul mix, även om jag tror att detta var snudd på min sämsta lottning :)

Men vi möts igen @Zeke73
  • edited November 2015
    Verkar vara en glitch någonstans. Min match mot Suffering Turnogres i runda två står som första match. Antar att det är laget i runda ett man ska möta först. :P
  • Det är mycket riktigt match ett som skall spelas först. Vi måste få det löst fort.
  • Jag tror det är fixat nu.
  • Hur ser det ut för dig @zeke73
    Kan du spela Tors 10/12 ?
  • @z3bb3: Japp, det ska funka. :)
  • @z3bb3: Kan du på dagen den 13/12?
Sign In or Register to comment.