Turncoat-turnering?

edited November 2015 in Turneringar
Hejsan, har ramlat på en turneringsform som jag tycker verkar spexig.
Endagsturnering, fyra matcher. Resurrection, Swiss-format.
Match 1 och 3, spela ens eget lag, dvs det du har med dig till turneringen.
Match 2 och 4, byta lag med motståndaren.

Verkar rätt knasigt men också ganska kul, och kan sporra folk att köra lite knasiga builds.
Är det nån som har erfarenhet av en sån turnering?

Originalet är belgiskt:
http://blitz57.purforum.com/t2170-turncoat-iv-dimanche-22-mars-2015

Här är en variant som kördes i Virginia
http://www.7citiesbb.com/ChesapeakeTurncoatRules.pdf

Hur klurigt blir det för rapportering och sånt sen till NAF?
(Vill minnas att det var lite extra knöligt i våras kring Närkebowl eftersom en ställde upp med två lag i samma turnering.)

Tycker folk att det verkar vara en rolig grej?

Comments

• Ser kul ut, men kräver nog ganska mycket av organisatören, precis som du gissar. Jag sitter just och knåpar med en turnering 5-6 mars, och i några sekunder var jag sugen på det här, men det kommer tyvärr inte få plats.
  • Jag misstänker det kommer bli jobbigt att rapportera till NAF också. OM jag minns rätt måste matcherna matas in för hand eftersom det inte finns något sätt att ange flera olika raser i den sedanvanliga xml-filen.
  • Hmm, det var det jag misstänkte.
    Allt behöver ju inte vara NAF-sanktionerat iofs heller =)
    Om det blir superknöligt att rapportera menar jag.

Annars kan det kanske vara nåt att ta upp på styrgruppsmöte eller vad ni kan tänkas ha för nåt i NAF. Fast det kanske är att krångla till det, misstänker att det finns en del varianter på turneringar som är knöliga att rapportera och som kräver även andra justeringar av xml-filen.
  • Tror det är den som organiserar turneringen som lägger upp resultaten, så det är väl hur mycket jobb du vill lägga på det. :)

Absolut. Tror det bästa är att du mailar eller skriver på NAF:s forum om du har förslag på vad vi ska göra. Fast bäst är som med alla ideella föreningar att du tar tag i det själv.
Sign In or Register to comment.