Vilken Blood Bowl spelare är du och till vilket lag?
Ok, nu är det dags att med en plockhandske humor och ärlighet erkänna för oss andra vilken Blood Bowl spelare/position du skulle vara.
Jag tänkte att det går till på följande vis:
Skriv nick och info enligt exempel nedan samt välj en skill som du tror att du skulle ha (gärna med en liten motivering).
coma
Ork Blitzer 6339 BLOCK, Shadowing
(Grön är min favoritfärg. Min kroppsbyggnad är inte värst lång men rejäl. Jag är tålig men inte starkare än medel. Jag har provat amerikansk fotboll några gånger och att sacka recievers var roligast samt att jag var ganska bra på det, så därför shadowing)
Lycka till!
Jag tänkte att det går till på följande vis:
Skriv nick och info enligt exempel nedan samt välj en skill som du tror att du skulle ha (gärna med en liten motivering).
coma
Ork Blitzer 6339 BLOCK, Shadowing
(Grön är min favoritfärg. Min kroppsbyggnad är inte värst lång men rejäl. Jag är tålig men inte starkare än medel. Jag har provat amerikansk fotboll några gånger och att sacka recievers var roligast samt att jag var ganska bra på det, så därför shadowing)
Lycka till!
Comments
Gutter Runner 8237 DODGE, Chainsaw
Är varken den snabbaste eller smidigaste liraren men är ändå grymt farlig med mina Gutter Runnners!
Rotter 5338 DECAY, Sneaky Git
Alla som känt min lukt förstår mitt vall av spelartyp, och de som käftat med mig på detta forum känner igen skillen.
Skeleton 5327, REG, THICK SKULL, very long legs
I ett lag (familj) med många kortväxta är man ibland kallad Captain Reach. Bra immunförsvar (reg) men kasst bollsinne.
Dark Elf Renegade 70,000 5 3 4 8 ANIMOSITY Juggernaut
För dark elves är långa och bleka, de är inte drows. En smidig (enkom fysiskt smidig dock) ångvält även om kanske Dirty player vore träffande med, andra skillupen där. Jag har ju otaliga gånger när @coma var långhårig med ett stadigt tag om hans hår both-downat oss utan armour-rull Så Wrestle skulle nog bli min tredje skillup. Alla star player points är av casualities och jag är premodern så man får givetvis star player points för fouls. Fjärde skillen är en dubbel så då blir det multiple block för här vet man inte sina begränsningar.
Norse Benchwarmer 5 4 2 8 Leader, Stand Firm, No hands
Är en viking i själen så Norse är ju självklar. Ledaregenskaper hade nog kunnat hjälpa laget och är ganska svårflyttad men bollkontrollen är ju inte den bästa.
High Elf Lineman 6338 Catch, Leader
Målet var att bli en catcher, men jag var varken snabb eller smidig nog. Jävligt bra på att fånga saker dock, och bra reaktioner. Eftersom det aldrig blev toppfemman så fick jag utveckla ledaregenskaperna istället. Dessutom är jag högdragen och gillar inte folk, så high elf känns naturligt! ;-D
Norse lineman 6338, BLOCK, Pro
Är från Sverige men har tyglat mitt humör bort från ev. frenzy (blitzers etc). Vanlig block har jag nog efter mina år inom kampsport och eftersom jag gör detta i absurd mängd känns det nästan som jag gör det professionellt... Således Pro.
Här är Jocke/jori3641
Norse apothecary
5338 Diving catch
Det står trots allt leg apotekare mitt vistkort. Jag är långsam och rätt stor, men inte speciellt stark. Nära 2 i agility.
Annars står jag i ett fotbollsmål ibland så att fånga bollar kan jag. Skillups:Very long legs (för intercepts, hoppa kan jag inte), Shadowing, Leader, Piling on, Diving tackle
Jocke/jori3641
Human Lineman 6338 diving catch, nigling.
Skillups Dirty player, thick skull.
Ja,ja, jag vet tråkigt, men jag är en riktig "vanilj"kille. inte så snabb, stark eller smidig och som jori3641 har jag ett förfluttet som fotbollsmålvakt, så diving catch är känns motiverat. Jag dras även med ryggproblem så nigling är ett måste.
Ang skillupsen, så var jag nog ganska ful som spelar i fotbollen så gick man ju inte alltid på bollen i höjdduellerna med utboxningen utan gärna på spelaren och i innebandy målet var favorit sysselsättning att rycka småhår från vaderna på spelaren som stod framför mål. Thcik skull motiverar jag med en ganska hög smärttröskel.
Underworld Goblin 6237 med +ST
Medelmåtta som förlitar mig mycket på tur och det fungerar längre än man tror, men i det långa loppet så blir man platt som en pannkaka.
Dark elf lineman 6338, -ag, block
Så lirar jag innebandy iaf :P
Puny Zug 5 4 2 10 Block, Stand Firm, Accurate
Om man ska gå efter mina innebandyskills måste det bli så här. Har skickat hem nio pers från träningar efter att de krockat med mig, sprungit på mig bakifrån (han bröt tån) och trasslat in sina innebandyklubbor mellan benen på mig
Skeleton 5 3 2 7 thick skull regeneration.
Långsam, osmidig, tjurskallig och svår att ha ihjäl. Låter hyfsat rimligt!
Edit: Vafan! Kallade du mig just kort och tjock? Kan bli krig på det här.
Human Blitzer, Frenzy, thick skull
Spelat linebacker i några år samt sprungit med boll. Har dock aldrig lyckats lära mig spelboken. När man glömmer vilket spel som gäller så lyder tumregeln "sänk någon" därav Frenzy. Tacklades även med huvudet vilket man i allmänhet avråder ifrån. Men det sitter kvar så thick skull har jag nog.
Dark elf runner 7347 dump off, dodge
Om nån kastade den stora måltavlan på mig som alla arga monster vill åt så skulle nog mina tankar gå runt hur jag kan bli av med den.
Bim Norse Catcher, 7337, Block, Dauntless och som regelfuskat till sig hypnotic gaze.
Viking ut i fingerspetsarna, går dumdristigt på folk som är större än mig, och when all else fails så försöker jag stirra ner dem.
finns bara ett alternativ här känner jag.
brocCooLi
Halfling 5 2 3 6 STUNTY, leap
är inte så snabb av mig och inte smidigast heller så dodge får ryka. inte så liten och lätt heller så right stuff ryker där med.
däremot är jag snabb på att hoppa på när någon ordvitsar!
och skulle någon stor stark spelare komma och slå ner mig skulle jag antagligen börja lipa.
mvh göteborg