World Cup - omgång 1

edited November 2015 in Turneringar
Ok, vi har dragningen för första omgången klar för oss: http://www.thenaf.net/2015/10/naf-world-cup-3-round-1-draw/

Mina Dark elfs kommer exempelvis ta sig an panicoblack och dennes Wood elfs på bord 254. Kanske inte den bästa matchningen för dark elfs (ärligt talat, vem vill någonsin spela mot Wood elfs?) men tror ändå jag har en sportmössa då jag har lite mer turneringserfarenhet än motståndaren. Denne kan dock vara hur bra som helst så jag får väl se. Så länge jag kan börja i försvar och se hur han spelar tror jag på möjlig framgång.

Nu undrar jag vad ni tycker om era matcher omgång 1? Skriv gärna vem ni spelar mot, vad ni spelar med, vilket bord ni är på och ev. tankar så ökar vi peppen inför WC15!
«1

Comments

  • edited October 2015
    Ser ut som mina Wood Elves kommer möta Slann i första matchen. Kan bli kul med mycket bolltrillande!

    Edit: Det är alltså på bord 161 mot GioBin.
  • Har ni redan skickat in rosters eller kan ni anpassa det efter lottningen i första matchen?
  • Rosters är redan inskickade.
  • Jag spelar humans mot en skaven som endast har en gutter runner. Men min favorit är ändå mr Selectas motståndare. En vampire med 14 thralls, en vampyr och Will Chaney.
  • Mina necro möter dwarfs på bord 257. Känns som en riktigt bra matchup dag 1 för necro med endast en guard mindre och en varulv med claw + mb som kan vara riktigt bra mot just dwarfs.
  • sitter jag bland dem högsta borden då? bord 85!
    möter en italiensk coach som spelar wood elf.

    tycker det känns bra. kör med mb på en wardancer också istället för tackle vilket känns bra.
  • Kan väl inte ha mb i match 1?
  • För mina Lizardmen blev det ett tyskt Chaos Pact lag på bord 255. Jag gillar att jag har mer block med mina 2½ block mot hans 1. Inte har han några tackle heller. Kan bara bigguysen göra det dom ska (turnovers eller bara va dumma) så borde det kunna gå fint. Nordmann som motståndaren hette har några turneringar med chaos pact utan några jätte resultat.
  • edited October 2015
    @Lard nej det stämmer ju... ska kolla igen. men kändes inte som så wood elfigt skillsval i laget i övrigt heller om jag minns rätt. minns antagligen fel pga trodde ju mb?


    edit: dag 1: strip ball, leader och kick (på en catcher?)
  • Skuld wrote: »
    Nordmann som motståndaren hette har några turneringar med chaos pact utan några jätte resultat.

    kör han inte med ogre?
  • Skuld wrote: »
    Nordmann som motståndaren hette har några turneringar med chaos pact utan några jätte resultat.

    En Berlinspelare. Jag tippar på att Skuld går in i runda 2 med en vinst
  • pedda wrote: »
    Skuld wrote: »
    Nordmann som motståndaren hette har några turneringar med chaos pact utan några jätte resultat.

    En Berlinspelare. Jag tippar på att Skuld går in i runda 2 med en vinst


    Nu du @pedda så tänker jag göra något så chockerande som att tycka att det du säger låter väldigt bra :)

  • Broccoli: det här med frenzy halfling dag tre?
    Det är för stunty surf? Blev väldigt nyfiken.
  • @suncar bara för the lolz of it faktiskt. men stunty surf är ju tänkbart. st3 surf också. behövs ju 'bara' två assist. och sen vem är beredd på en jävla halfling som har frenzy???
  • suncar wrote: »
    Broccoli: det här med frenzy halfling dag tre?
    Det är för stunty surf? Blev väldigt nyfiken.

    Du har i alla fall 4st side step, men sneaky git och frenzy?!
    Hade hellre valt diving tackle och sure hands/strip ball, men vi spelar olika, tror jag. Vi har ju aldrig spelat mot varandra
  • Har ni väll visst gjort ;)
  • Ah fattar. Rätt coolt egentligen. Borde utforska det spåret, funderar på frenzygobbosar faktiskt. Mest för att odla table image och hålla motståndaren på tårna.
  • Har ni väll visst gjort ;)

    Ett par turns, det är sant, men inte en hel match.
    Kommer inte riktigt ihåg hur @brocCooLi spelade heller. Plötsligt spelade han ju undead
  • pedda wrote: »

    Ett par turns, det är sant, men inte en hel match.
    Kommer inte riktigt ihåg hur @brocCooLi spelade heller.

    Han krossa dig kompis!
  • pedda wrote: »

    Ett par turns, det är sant, men inte en hel match.
    Kommer inte riktigt ihåg hur @brocCooLi spelade heller.

    Hen krossa dig kompis!

    Kanske är därför jag inte minns :D
  • Selektivt minne, det bästa minnet :D
  • edited October 2015
    pedda wrote: »
    Du har i alla fall 4st side step, men sneaky git och frenzy?!
    Hade hellre valt diving tackle och sure hands/strip ball, men vi spelar olika, tror jag. Vi har ju aldrig spelat mot varandra

    lätt att klaga på andra när en själv inte ställer upp... ska jag komma ihåg... :P

    men ja. 2 side step och 2 diving tackle kanske hade varit vettig balans. och sure hands och catch bättre för one turners.
    MEN FATTA FRENZY!!!!!!
    motståndaren ba ställer upp lite lojt OCH BLIR SURFAD AV EN JÄVLA HALFLING :D

    och är ju t.o.m. fetmarkerat på thenaf.net där någon går igenom stuntylagen som finns på worldcup :D
    här är länk
    bläddra förbi de tråkiga goblinsen i början så kommer flingsen :D

    suncar wrote: »
    Ah fattar. Rätt coolt egentligen. Borde utforska det spåret, funderar på frenzygobbosar faktiskt. Mest för att odla table image och hålla motståndaren på tårna.

    japp! kom på det sen också att jag kan påpeka tydligt dag 3 att jag har frenzy för att hålla motståndarna mer i mitten och gosa med träd :')
    dock tror jag väl inte att en st2 frenzy är jättehot, men lite.

    pedda wrote: »
    Hen ...

    tack! orkar inte alltid rätta själv.
    men ja, mitt pronomen är hen och inte han. använd rätt.
  • brocCooLi wrote: »
    lätt att klaga på andra när en själv inte ställer upp... ska jag komma ihåg... :P

    Jag hade gärna varit där, men jag får följa era äventyr på avstånd istället.
    Mitt undeadlag kommer i alla fall att vara på plats.
    brocCooLi wrote: »
    men ja. 2 side step och 2 diving tackle kanske hade varit vettig balans. och sure hands och catch bättre för one turners.
    MEN FATTA FRENZY!!!!!!
    motståndaren ba ställer upp lite lojt OCH BLIR SURFAD AV EN JÄVLA HALFLING :D

    Jag hade kört med 4 side steppers, sen en diving tackle och en sure hands, men jag ser helt klart coolhetsfaktorn i en 'fling-surf.
    brocCooLi wrote: »
    och är ju t.o.m. fetmarkerat på thenaf.net där någon går igenom stuntylagen som finns på worldcup :D
    här är länk
    bläddra förbi de tråkiga goblinsen i början så kommer flingsen :D

    Jag såg det. Du är ju en av dem tre med korrekt roster, dvs Puggy, Deeproot och MC.
  • edited November 2015
    För min del möter vampsen dark elf på bord 87. Verkar vara mot en rätt ny coach, så jag tror att jag har fördelen. Speciellt om min 300k halfling chef sköter sig.
  • @Lockmund annars får du skicka kocken till mig så får din kock ta ett snack med min kock.
  • Låter inte helt hetrosexuellt. ;)
  • heterosexualitet är ju ändå trist :)
  • taxin kommer och plockar upp mig om ca 5 timmar. kanske borde börja packa då?
    men har redan packat ner laget så egentligen är jag ju färdigpackad :D
Sign In or Register to comment.