Lagnamn till ett Norselag!

edited September 2015 in Blood Bowl
Sitter och funderar på ett nytt lag och undrar lite om namn på laget, efter mycket om och men fram och tillbaka så har jag hittat en par stycken som fastnat extra mycket men kan behöva lite hjälp på traven, så här nedan är namnen ^.-

(tänker mig ett all Girl Norse lag)

Comments

• edited September 2015
    Ska Lade Bay Slackers vara Lady Bay Slackers?

För övrigt heter NFL-laget ifrån Tampa, Tampa Bay Buccaners. NFL-laget Packers heter Green Bay Packers.

Ingen twist på Minnesota Vikings?
    Midsommar Vikings.

Kanske kan du hitta inspiration ifrån cheerleader squadsen för NFL-lagen?
  • edited September 2015
    ah sorrey där har gjort Combos av en del och slagit ihop lite NFL namn så att det ska ha rätt klang.. ^^ Och Lade är ett område i Norsca
  • Men Midsommar Vikings är bra ^^
  • Minnesotaheim Norsestars
  • Midgard Maulers
  • edited October 2015
    Valkyries vore passande om du gör kvinnliga vikingar.

...alternativt Eikland Raiders. (Eik är isländska för ek)
  • Il_Maestro wrote: »
    Eikland Raiders. (Eik är isländska för ek)

Mycket bra namn. Tummen upp
  • Älgland Raiders tycker jag
  • diggar Eikland Raiders. funderar på om det går att få in Reykjavik i namnet också men kanske är för svårt?

Eikland Reykjers?
  • Eikland Smokers, med tanke på att det är den rökiga viken som åsyftas.
  • Smokey Bay Contenders ;)
  • edited October 2015
    Hehehe, jo fanns en del guldkorn där uppe.. Jag uppskattade den men tåget fick uppleva en till i**ot som satt och småflina åt sin smarta telefon
  • ( måste ge ros till ert Community kring BB, mkt mer go och fart än säg 15mm krigsspelsgrupper, blir förvånad gång på gång över snabba, kreativa och sköna svar) ^^
  • Snow wrote: »
    Eikland Smokers, med tanke på att det är den rökiga viken som åsyftas.

Så går vi varvet runt och försvenskar det

Eikland Smockers såklart!
  • Eikland Knocksmockers
  • Ragnarök Globbertrotters (vet basket men ville ändå bara lägga in ett litet förslag) ;-)
  • New Jorvik Knockersmocks
  • adhansa wrote: »
    New Jorvik Knockersmocks

+1
  • Norse Kids on the Block
    Surf 'n' Turf
  • lite WIP, ska på lite mer färg för läpparna och bygger Ulfarna i Greenstuffs just nu ^^

12079439_1045912062120310_7699633826586284897_n_zpsx6dccwos.jpg
  • Tjusigt!

Hur stora är figurerna jämfört med GW figurer? Skulle du kunna ta en bild när du har en "vanlig" blood bowl figur från GW bredvid denna? Jag har fått för mig att dessa är lite stora, men den ser ju helt perfekt ut.
  • Den är väl från Black Scorpion? Min känsla är att de har bra storlek på sina modeller, men ett foto för jämförelse vore ju trevligt. :)
  • Vi ställde dem brevid mina konverterade Bretonnia, och de var lite längre, men har bättre proportioner. Kan se lite konstigt ut jämte de kortare äldre modellerna, men passar bra som långa ståtliga Norse-kvinnor.
  • Basen är väll en standard BB-bas, bara att jämföra med hjälp av den?
  • Japp samma, dem är ju lite längre med sina hjälmar men proportionerna funkar bra tyckte jag, men sure thang, kan fixa en bild för komparativt syfte ^.-
Sign In or Register to comment.