(WIP) The never ending story eller Figurspelshobbyn

edited September 2015 in Målning och modeller
Så började det...
För en tid sedan (en bra bit) så fastnade jag och en vän till mig för Blood Bowl, han valde manliga ödlor och jag valde Alver och Råttor. Byggandet började, mitt enda mål blev att jag inte skulle slänga så mycket pengar på Blood Bowl och mina försök att övertala regimen hemma gick sisådär. Här skulle budget byggas!
Först sattes det igång med råttorna, jag hade ju utmärkta två startlådor med WH Fantasy Battles där det ingick Skaven.

Satte mig ner och toksökte och kikade på nätet på konverteringar och skissade lite smått på hjälmar, beslöt mig sen efter en par dagar att strunta i allt jag samlat och köra på det simpla. Min vän Axelius och jag satte oss i min sunkiga lägenhet i vby med läsk och tillbehör (det som krävs för modellbygge) och råttorna växte sakta fram.

Grönstuff.. Hobbyistens bäste vän!
10941850_903392869705564_5408943766562537338_n_zpsmsl4glqq.jpg

10422080_904145772963607_512991220773548333_n_zpsdguqi6lc.jpg

Sen om färgen, jag är ju ett fan av rött, det är lite sportigt sådär och jag har hört att det hjälper till med både fart och flärd. Så tanken blev Röd utrustning med Vita små albinoråttor. Och inget lag av Skaven är komplett utan en liten Råtta på en axel som jag refererar till som lagets Kapten ^.- (bilderna är utan sista highlights utan endast en grund)

Lite mer färg!
1907946_904962086215309_5356741768933651355_n_zpsebkxih8w.jpg

(och här är en liten spoiler på alverna som idag har mkt mer färg)
10978673_911850315526486_4568598655790547628_n_zpschmvymrv.jpg

Med vänlig hälsning till nästa uppdatering
Den glada amatör coachen Iktah

Comments

• Kul att du är tillbaka! Och råttorna ser riktigt bra ut.
  • Indeed, är sugen på mer blodsboll! Och fått in en del timmar i PC spelet/en så är riktigt sugen på spel..
  • Mycket bra pysslat. Snygga rustningsdetaljer och schysst färgschema.
    Ser väldigt sportigt ut. Det gillar jag!
  • Brilliant! Extra cred för fartränderna :)
  • Ja, tackar för det om ränder.. Det är ju min personliga övertygelse att dem hjälper Råttorna under en "Go for it"
  • Looking good!
  • Mycket snyggt! Både målning och konvertering/byggande
  • Väldigt fiffigt med plaguebearer-armar. Kanske lånar den idéen.

Och hur jobbigt var det att tälja bort vänsterarmen på klanråttorna?
  • Ja det sliter på skalpell kan jag säga men GW plasten har blivit mjukare sen dem ändrade sin formel, va värre förr, men va ju inte direkt mitt favoritmoment ^^ Och japp, dem armarna passar sig bra, blir nog att konverta lite mutationer ikväll och köpa lite nya råttor. Men tack för alla vänliga ord, det satte mer fart på motivationen
  • Behöver ju mer linjeråttor ASAP
  • Vad otroligt fint! Jag som precis gått i tankarna att konvertera ihop ett Skavenlag. Mycket inspirerande!
  • Tack igen ^^ (Gillar också den sportiga look som vissa lag har, finns ett väldigt snyggt halfling lag och Khemri lag någonstans på nätet och jag funderar på att bygga ett Pro-Elf team för att konvertera och bygga sportlook istället för fantasy battles utseendet som mina högalver fick (dock har det osså sin charm), har också gått i tankarna på att bygga ett Dark Elf lag då jag kan tänka mig att dem kommer se mäkta sportiga ut. Alverna jag har nu passar inte riktigt in om man ställer dem med råttorna.
  • (just ja, måste märka spelarna med färgkoder på Baserna, alltid är det något man glömmer)
  • edited September 2015
    Spelaruppdatering (alver) , kjolsbygge!
    Råttor är kul, men alver är roligare va det någon som sa, däremot i ett försök att spara pengarna så fick alverna bli gjorda till stor del av Gröngojs och en låda Caledor Dragon Warriors (eller vad GW nu kallar deras alster)
    Riktiga män bär kjol som det heter!

Otursförsäkring!
    Så här är en Journeyman, med min otur så har jag alltid behövt en eller två, jag tackar Pellevin för ett par jättekul matcher med dödsfall till vänster och höger.
    IMAG1591_zpsfvlgtz6u.jpg

Lite steg för steg på en Catcher
    Catchers är coola, och har bra MV så tänkte göra mig en par stycken så att dem finns att tillgå den dagen man känner sig äventyrlig och kanske kör maxade catchers i ett startlag

Steg 1
    Första steget, mer känt som fan vad fult det blir stadiet
    2_zpsmh3bzyyt.jpg

Steg 2
    Första formfasen
    1_zpscnwqn85i.jpg

Steg 3
    Blir lite mer ordning
    3_zpsd12fqv9z.jpg

En öppning för kjolen, högsta mode i Ulthuan
    5_zpsr66qksaq.jpg

Steg 5
    Mer utjämnande av grönstuffs
    4_zpsiov8wxc6.jpg

Steg 6
    Och sen en avdelning till för kanten som sitter på alla high elf kjolar
    7_zpserdnv8jt.jpg

Steg 7
    Mer kant så att kjolen får den där high elfiga färgranden nertill
    6_zpse75z2sdg.jpg

Klart!
    Med lite avdelning för att fjällpansaret ska få form så är det klart för målning
    IMAG1655_zpscy7xxgu7.jpg
  • Bra GSing! Kommer dina råttor/alver ställa upp i stockbowl VI?
  • Mina råttor är dem jag är mest sugen på och dem ska bara få grå päls och lite detaljer sen är dem klara .. så det lutar åt råttor
  • Funderar på lagnamnet Ikk'burgh Skitterers..
Sign In or Register to comment.