Little Lords of Doom
Äntligen är det dags för mig att dra mitt strå till Theorybowl stacken och göra en progression diskussion om mitt senaste ligalag.
Tanken att spela CD har funnits länge men eftersom jag inte hade några Bulls till min 2nd ed chaos dwarf uppsättning fick de ligga och vänta på bättre tider. Nu är tiderna klart bättre eftersom jag har både ett komplett 2nd ed och 3rd ed!
De stora hattarna har alltid varit tilltalande men jag har gillat den äldre stilen på figurer mer men varför inte ha en uppsättning av båda?
Första matchen blev till dvärgarnas besvikelse en likamatch utan någon som helst utveckling och bara 10k winnings så en väl behövd apothecary fick vänta.
Andra matchen bjöd på en spp fest med flera cas, TD och en pass samt en värdig mängd winnings.
Nu finns det ekonomi för en apothecary!
Det var också dags att rulla lite skills, 3 st tom.
Första spelare till rakning (nää!) var Thoraak som fick 6-6, +STR var en no brainer för hur jag vill spela laget och lite extra mycket eftersom jag bara har 5 dvärgar.
Nästa var 3-3 på Odd en hobgoblin så där blev det dodge för en framtida Blodger.
Sist och faktiskt minst... spännande blev Nobby en hobbo med en helt vanlig skill. Jag klurade mycket kring Block eller SHNDS men valde att gå på Block som första eftersom jag inte kunde bestämma mig för om Odd eller Nobby skulle bli den framtida bollbäraren.
Värt att veta om Little Lords of Doom
I skrivande stund har laget en representant i alla kategorier under Top Charts för säsong 18
Tanken att spela CD har funnits länge men eftersom jag inte hade några Bulls till min 2nd ed chaos dwarf uppsättning fick de ligga och vänta på bättre tider. Nu är tiderna klart bättre eftersom jag har både ett komplett 2nd ed och 3rd ed!
De stora hattarna har alltid varit tilltalande men jag har gillat den äldre stilen på figurer mer men varför inte ha en uppsättning av båda?
Första matchen blev till dvärgarnas besvikelse en likamatch utan någon som helst utveckling och bara 10k winnings så en väl behövd apothecary fick vänta.
Andra matchen bjöd på en spp fest med flera cas, TD och en pass samt en värdig mängd winnings.
Nu finns det ekonomi för en apothecary!
Det var också dags att rulla lite skills, 3 st tom.
Första spelare till rakning (nää!) var Thoraak som fick 6-6, +STR var en no brainer för hur jag vill spela laget och lite extra mycket eftersom jag bara har 5 dvärgar.
Nästa var 3-3 på Odd en hobgoblin så där blev det dodge för en framtida Blodger.
Sist och faktiskt minst... spännande blev Nobby en hobbo med en helt vanlig skill. Jag klurade mycket kring Block eller SHNDS men valde att gå på Block som första eftersom jag inte kunde bestämma mig för om Odd eller Nobby skulle bli den framtida bollbäraren.
Värt att veta om Little Lords of Doom
I skrivande stund har laget en representant i alla kategorier under Top Charts för säsong 18
Comments
För att faktiskt diskutera lite, har du funderat på dirty player?
Min tanke kring bullarna är block, break tackle vilket kanske inte är särskilt överraskande men min fråga till läsarna är vad vill man ha sedan? SHNDS, Tackle, Guard, STNFRM?
Jag kommer nog ta vilken stat upgrade som helst iaf.
Misstänkte det, men du skrev aldrig någon fråga som tex "vad tror ni?" i ditt första inläg. Där av monolog, men strunt samma.
Håller med, men hur många hobbos kommer du att ha på plan? Inom en snar framtid kommer du att köpa den 6:e dvärgen och det betyder att du max kommer att ha 3 hobbos på planen samtidigt. En av dem har du redan gett dodge och den kommer att gå block samt sure hands, vilket gör den till bollbärare. En av de andra kommer alltså få DP, men varför inte den som nu har fått block?
Vad är tanken med block på honom, för han lär varken stå på linjen, blitza eller bära bollen? Har du funderat på wrestle, dvs en safety. Följt av strip ball/tackle
Vad sägs om frenzy på en av dem och i så fall följt av stand firm?
Om du har tänkt göra en av dem till bållbärare så borde du kanske inte ta dodge på din hobgoblin, eftersom du då har flera bollbärare?
Tackle tror jag också kan vara bra
*Blodge, SHNDS är den troliga utvecklingen på bollhobbon följt av KOR.
*Block hobbon blir en back up blitzer men inte helt säker på vad jag vill ha mer.
*Den med DP vill jag inte ha fler skills på då det mest blir bloat och det är nog den sista som får sin första skill som får DP.
*Wrestle på den med dodge istället för block kan vara ett alternativ för en mobil sacker. I det fallet får den med Block SHNDS som nästa skill.
Bulls - Tankar
*Frenzy är nog inget dåligt alternativ eftersom jag inte tror att en minotaur kommer att få spela för LI:oD.
*Dodge på dubbel känns givet.
*Dodge på Hobbos ger mig i stort sett en lite sämre ghoul och det stärker laget väldigt mycket. Jag är kluven på dubbla bollbärare i laget. I stort sett alla andra lag är den positionen given men inte för CD.
Jag tycker att det låter bra, men jag skulle ge dina back up blitzer wrestle. En skill du inte kommer att ha så mycket av i laget. Ser inte varför du inte skulle göra en bollbärare av din framtida blodger.
DP på Hobbo nr 3.
Keep it simple. Jag skulle inte försöka tvinga in en bull i bollbärarrollen när du har en hobbo som är bättre lämpad. Är ju inte så stor skillnad i snabbhet på dem, men du kan skydda en hobbo lättare än en bull (eftersom du annars får färre AV9 snubbar att ställa i vägen)