Bruise Brawlers (Norse)

edited September 2015 in Taktik och lagbyggen
Såg Pride of Bögenhafen och kom att tänka på mina "udda" lag.

Här är Bruise Brawlers, ett norselag som började med bara linemens men nu har jag börjat bygga på med positionals. Jag har stenhårt satsat på Frenzy! Laget har 9 vinster, 2 oavgjorda och 2 förluster.

Just nu har jag 8 Frenzy spelare!

Team TV: 173
Rerolls: 4
FF: 10
AC:1
Cash: 100k

2 Blitzers (rookies)
2 Ulfwerners (Juggernaut på en, en rookie)
2 Lineman (Tackle, Frenzy, en med niggling)
Lineman (ST4, Sure Hands, Frenzy)
Lineman (Guard, Frenzy)
Lineman (ST4)
2 Lineman (Tackle)
3 Lineman (rookies)
2 Lineman (båda MA5)

Nu gäller det först att få in 40k och signera ett snowtroll.

Tror nog att Guard blir första skills på blitzers för att få bättre stabilitet i blockarna. Block som skill på rookie ulfwerner.

Har någon kört något liknande? Kommer det bli svårt att spela? Vad skulle ni göra som motståndare?

Kul med tokiga ideer som kan vara bra.

Inputs välkomna.

Comments

• Jag skulle nog satsa på att spela Khorn (om möjligt) istället för Norse för att få maximal frenzy och bash känsla.
  • Får se ifall vi inför dom i vår liga.
  • Kul försök. Det var ett liknande lag som spelade i Stockbowls seriesystem förr:
    http://stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=fer

De var framgångsrika. Jag mötte dem en gång, men det var efter deras storhetsperiod. Som motståndare gäller det väl att hålla sig ifrån sidlinjen och ha mycket guard :)
  • Mooselord wrote: »
    Som motståndare gäller det väl att hålla sig ifrån sidlinjen och ha mycket guard :)
    Ungefär som mot alla lag som man någonsin möt då...

• edited September 2015
    har du stand firm och sidestep på en spelare skulle jag vilja vara så fräck och hävda att den är ganska säker på sidlinjen.
  • GRAB JUGGERNAUT MATHER F************ STAR *** STAR STAR START **** ** ** * ******
  • @Broccoli: Man är även säker vid sidlinjen om man pitch invarderar omkull cirka 11 spelare av motståndaren. Det är dock undantag till den generella regeln, att inte stå där (och ha mycket guard)...
  • @inforthepain du kan inte använda grab när du blitzar :D

@Lard ja men det kräver ju mer att 11 spelare ramlar av pitch inv än att skaffa två skills. men förstår din poäng :)
  • edited September 2015
    @brocCooLi Grab funkar vid blitz för att ta bort side step men jag får enbart välja som vanligt var din spelare ska avlida :) typ i publiken om man blitzar på så sätt
  • @inforthepain jajaja... och att du ska ha rätt också...
Sign In or Register to comment.