Bruise Brawlers (Norse)
Såg Pride of Bögenhafen och kom att tänka på mina "udda" lag.
Här är Bruise Brawlers, ett norselag som började med bara linemens men nu har jag börjat bygga på med positionals. Jag har stenhårt satsat på Frenzy! Laget har 9 vinster, 2 oavgjorda och 2 förluster.
Just nu har jag 8 Frenzy spelare!
Team TV: 173
Rerolls: 4
FF: 10
AC:1
Cash: 100k
2 Blitzers (rookies)
2 Ulfwerners (Juggernaut på en, en rookie)
2 Lineman (Tackle, Frenzy, en med niggling)
Lineman (ST4, Sure Hands, Frenzy)
Lineman (Guard, Frenzy)
Lineman (ST4)
2 Lineman (Tackle)
3 Lineman (rookies)
2 Lineman (båda MA5)
Nu gäller det först att få in 40k och signera ett snowtroll.
Tror nog att Guard blir första skills på blitzers för att få bättre stabilitet i blockarna. Block som skill på rookie ulfwerner.
Har någon kört något liknande? Kommer det bli svårt att spela? Vad skulle ni göra som motståndare?
Kul med tokiga ideer som kan vara bra.
Inputs välkomna.
Här är Bruise Brawlers, ett norselag som började med bara linemens men nu har jag börjat bygga på med positionals. Jag har stenhårt satsat på Frenzy! Laget har 9 vinster, 2 oavgjorda och 2 förluster.
Just nu har jag 8 Frenzy spelare!
Team TV: 173
Rerolls: 4
FF: 10
AC:1
Cash: 100k
2 Blitzers (rookies)
2 Ulfwerners (Juggernaut på en, en rookie)
2 Lineman (Tackle, Frenzy, en med niggling)
Lineman (ST4, Sure Hands, Frenzy)
Lineman (Guard, Frenzy)
Lineman (ST4)
2 Lineman (Tackle)
3 Lineman (rookies)
2 Lineman (båda MA5)
Nu gäller det först att få in 40k och signera ett snowtroll.
Tror nog att Guard blir första skills på blitzers för att få bättre stabilitet i blockarna. Block som skill på rookie ulfwerner.
Har någon kört något liknande? Kommer det bli svårt att spela? Vad skulle ni göra som motståndare?
Kul med tokiga ideer som kan vara bra.
Inputs välkomna.
Comments
http://stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=fer
De var framgångsrika. Jag mötte dem en gång, men det var efter deras storhetsperiod. Som motståndare gäller det väl att hålla sig ifrån sidlinjen och ha mycket guard
@Lard ja men det kräver ju mer att 11 spelare ramlar av pitch inv än att skaffa två skills. men förstår din poäng