Pride Of Bögenhafen

edited September 2015 in StockBowl
Tjena tjena,tänkte använda denna tråd till mitt lag och dess uppgraderingar =)
Då det finns en massa expertis och kunnande i Stockbowl så vill jag använda mig av er,men inte som experter utan som random saker =)
Jag skulle vilja ni rösta på vilken skill en gubbe ska ha när han levlar,det blir korta snabba röstningar och jag vill MKT GÄRNA ni väljer helt opassande och konstiga skills till mig,det kommer bli kul som tusan,nu kör vi
«1

Comments

• Hauptmann Hosenlatz är först ut han är en lvl 1 blitzer som nu blir lvl 2
    har endast block i grund,vad ska han skaffa tycker ni,han får välja General eller Styrka
    Rösta på tills imorgon em när jag kommer hem från jobbet =)
  • Spontant skulle jag säga Guard, under förutsättning att det är ett "normalt" slag.

Min erfarenhet är att Humans ofta har problem mot bashigare lag och mycket Guard kan underlätta. Det ger dem även ofta ett övertag mot de mer agila lagen där de själva måste slå mycket.
  • edited September 2015
    Jag röstar också på guard
    Ozt wrote: »
    Om du säger opassande så får du det!
    Jag röstar frenzy, sikta på att surfa alla motståndare.

Missade helt att det skulle vara opassande.
    Pass Block?

• Om du säger opassande så får du det!
    Jag röstar frenzy, sikta på att surfa alla motståndare.
  • break tackle kanske?
    strong arm?

DIRTY PLAYER SÅKLART!!!!!!
  • edited September 2015
    gillar detta koncept jättemycket. hade ett slann-lag där alla spelare var döpta till folks nickname på gamla gbg-forumet. och varje gång en spelare levlade fick den personen välja skill. riktigt nice!
    och oftast inte helt dåliga val folk gjorde.

shadowing räddade en lineman från att bli surfad vid ett tillfälle t.ex.
  • Thick Skull
  • Shadowing ftw. med MA 7 är den värd att ta och kan ställa till det för motståndaren så inte ett dålig val och utanför lådan samtidigt :)
  • edited September 2015
    Hauptmann Hosenlatz har alltid drömt om att bli en framgångsrik quarterback. Han är dock medioker på bollhantering. Det enda som är hans fördel är att han kan kasta långt och hårt...

...ja, förutsatt att du tar Strong Arm till honom. Så det blir min röst :-P
  • Hauptmann är ju ett renodlat proffs!!!

Skill: Pro
  • edited September 2015
    Juggernaut!
    Han är ju en blitzer så han ska blitza, inte passa.
  • Jag tycker det är en intressant idé att frångå mall 1A för utveckling av spelare, men jag tycker du (eller vi) skall prioritera skills som är kul och intressanta att spela med och mot och inte skills som bara dyker upp för att de är dåliga. (Strong arm, pass block, thick skull etc). Jag är på vippen att välja shadowing av samma anledning som Coma, men i slutändan får det ändå bli en röst på frenzy
  • Knasförslag: Kick
  • Tanken moosie är att alla skills är ju användabara,finns ingen dålig skill imo,jag kommer köra 100% vad som röstas fram här,jag tycker det är superkul höra era förslag och motiveringar,och kommer använda sagda skills på det bästa jag kan,vare sig det är frenzy,shadowing eller strong arm =)
  • vill fortfarande hävda att Dirty Player är det givna valet. fattar inte varför det inte fått fler röster?

men shadowing och frenzy är också roliga skillval.
  • Viking wrote:
    ... jag vill MKT GÄRNA ni väljer helt opassande och konstiga skills till mig
    Jag antog utmaningen. Strong arm är mycket opassande. :P
  • Grab används in så mycket. Kanske kan vara något?
  • Du skillade med tre blitzers så här kommer tre skills jag tycker du ska ta:

Guard (på den med 6 i move), Frenzy och Tackle (på den som redan har Guard)
  • Nä, jag vidhåller Thick Skull. Bygg världens snabbaste, vigaste Dvärglag. Du vet att du vill.
  • hahaha jag älskar alla förslag
    martin jag tar en åt gången bara,eftersom jag kan få dubbel eller nått på en =)
  • just nu leder frenzy med 2 röster mot många ettor =)
  • Lägger min röst på frenzy också. Blir ju lite kul att möta också.
  • +1 på Frenzy, låter lagom knäppt och otippat.
  • Hauptmann Hosenlatz verkar i sin strävan att få den starkaste kastararmen i Bögenhafen istället utvecklat ett ohälsosamt bruk av extrakt från tjurkulor. Med kort stubin, finnig och slak njuter han istället av att putta ut spelare i publiken och skratta när de blir utslagna.

...jag ändrar min röst till Frenzy, det här verkar bli nånting bra för Herr Hosenlatz.
  • Visste att mitt Guard-förslag skulle vara opassande! :)
  • edited September 2015
    Hauptmann Hosenlatz har nu block,frenzy,den andra rookie blitzern Feldwebel Lederhosen fick ta det som röstades som nummer två vilket var shadowing så han har nu block,shadowing,så till min tredje blitzer som lvl men han lvl från 2 till 3 och det är Major Schwanzknabe han har block,guard och fick 10 dock inte dubbel så jag tog +MA på honom,tack alla för röstning och kommentarer,återkommer när nästa lvl =)
  • Den här idén är både galen och briljant på en och samma gång. Kul! :)
  • Efter min senaste match som jag blev totalt utplånad i,jäkla mago =)
    så fick 2 rookie linemans varsin skill up båda fick normala slag,så dom får båda välja general,så vad säger ni,Grenadier Heinz och Muller,vad ska dom få för skills,rösta fram till imorgon kväll 20.00 crazier the funnier,go go go =)
  • edited October 2015
    Jag möter dig i nästa match, och jag tycker verkligen bägge behöver Dauntless, så att du kan hantera alla stora monster.
Sign In or Register to comment.