Blackflame

edited September 2015 in StockBowl
Blackflame har nått nya höjder. Han har nu Dodge, Sure Hands 5 6 3 9.

Tycker ni att jag borde valt något annat än +1 str? Nästa skill måste bli block, men om han når så långt att han får en skill till, vilken skulle ni då välja? Break Tackle? Tentakler? Extra Arm? Kick Off Return?

Comments

• Tentakler!
  • Break tackle!!
  • edited September 2015
    En blodgande, S6 chaos warrior med sure hands. Låter som en tuff running back att möta. Lägg på break tackle så blir risken mindre att nån bromsar ner honom på offense och han kan hitta på massa hyss på defense.

(Själv skulle jag dock valt two heads för 2+ dodgar per default vilket är mer stabilt än break tackle men har inte lika mycket hysspotential på defense)
  • edited September 2015
    Two heads, ST6 och break tackle: hoppa in i cages på 2+ med reroll och slå bollhållaren med två tärningar. Garanterat så länge ingen tackle eller ST4 hållare.
  • Jösses. Det är ju Max Ernst klass på honom. Har han ju dock bara ca 20 matcher kvar inom Stockbowls ordinarie seriesystem så det är inte säkert att hinner 2 få skills till även om han håller sig ifrån skador.

(OT: Apropå Max Ernst så bor han numera i skånska Brösarp http://www.hitta.se/max+ernst/brösarp/person/dWZw-OqboJ?vad=max+ernst
    Ryktet säger att man stöta på honom på Strongman tävlingarna på Kiviks marknad.)
  • Bra jobbat Lockmund alltid trevligt se alla dessa styrke grabbar,
    Snyggt Jocke hahaha =)
  • Och där kom Block till sist. Jag fick strunta i en dubbel vilket alltid gör ont, men vad skulle jag ha tagit? Side Step? Nej, det var dags för blodge!
  • Mooselord wrote: »
    Jösses. Det är ju Max Ernst klass på honom. Har han ju dock bara ca 20 matcher kvar inom Stockbowls ordinarie seriesystem så det är inte säkert att hinner 2 få skills till även om han håller sig ifrån skador.

OT: Beror det på att laget blir SB lag därefter?

• z3bb3 wrote: »
    OT: Beror det på att laget blir SB lag därefter?

Ja. Det kan dock nämnas att frågan om SB systemet skall vara kvar uppe till diskussion på årsmötet för några veckor sedan. Förslaget som diskuterades handlade om att införa banking rules och låta SB återgå till vanliga ligan igen. Årsmötet beslutade att bolla frågan vidare till medlemsmötet i samband slutspelet.
    Personligen vill jag ha SB systemet kvar.

Sign In or Register to comment.