Stockbowl Team Cup 9-10/4 2016

1678911

Comments

  • Skoberget wrote: »
    Tror det är fel på ibforthepain också fast herr Jan får nog bekräfta det

    I så fall har åtminstone jag och Pellevin fört in samma fel, för jag tycker resultatet i score stämmer överens med resultataen på hemsidan. Om Janne protesterar så får jag kolla på resultatlapparna.

  • Jag är otroligt stolt över att bli bästa Skavenspelare bland 58 deltagare!

    Nästa år kommer vi med 4 motorsågar och ett fräsande lagnamn.
  • Mooselord wrote: »
    Skoberget wrote: »
    Tror det är fel på ibforthepain också fast herr Jan får nog bekräfta det

    I så fall har åtminstone jag och Pellevin fört in samma fel, för jag tycker resultatet i score stämmer överens med resultataen på hemsidan. Om Janne protesterar så får jag kolla på resultatlapparna.

    Hehehe tar dock inget ansvar för hur de fyllt i sina lappar dock ;)
  • Haha, stämmer det där verkligen? Enligt tabellen som ligger uppe kom vi inte i närheten av trea... Blev ju rätt överraskade vid prisutdelningen, men ingen av oss lyckades riktigt summera vår poäng på egen hand.
  • Jag gjorde fel. Ni kom sjua. Jag räknade er sista match som att ni vunnit den. Mattias, Duckwing och Red missade priser pga min miss. Jag ber om ursäkt.
  • Mooselord wrote: »
    I så fall har åtminstone jag och Pellevin fört in samma fel, för jag tycker resultatet i score stämmer överens med resultataen på hemsidan. Om Janne protesterar så får jag kolla på resultatlapparna.
    Skuld och Skoberget har olika resultat på listan och resultatsajten. Inforthepain har jag rapporterat för 9 poäng. Är det fel?
  • Ah, hoppas verkligen att vi eller någon motstånadre inte fyllt i fel. Eftersom vi antog att vi låg i mitten och inte riktigt hade ambitionen att ta pris så hade vi ingen koll på vår poäng efter två dagar Blood Bowl-mos.

    Riktigt kul turnering i alla fall och underhållande matcher!
  • edited April 2016


    Pellevin wrote: »
    Skuld och Skoberget har olika resultat på listan och resultatsajten. Inforthepain har jag rapporterat för 9 poäng. Är det fel?

    Jag tycker att det står samma sak på de båda sidorna (Skuld8p /Skoberget 9p) . HAr inte kollat CAS dock
  • Det ser rätt ut.. Jag 9 poäng, Inforthepain 9 poäng, Skuld 8. Jag yrade lite då Jan tyckte att han var carry o det kan man ju inte gå med på bara så där :)
  • Skoberget wrote: »
    Det ser rätt ut.. Jag 9 poäng, Inforthepain 9 poäng, Skuld 8. Jag yrade lite då Jan tyckte att han var carry o det kan man ju inte gå med på bara så där :)

    Som skon säger att så är de rätt, men de var han som yrade om att han var carry då det var uppenbart jag som var det men men, han bärsade bättre än mig.
  • tjub wrote: »
    Ah, hoppas verkligen att vi eller någon motstånadre inte fyllt i fel. Eftersom vi antog att vi låg i mitten och inte riktigt hade ambitionen att ta pris så hade vi ingen koll på vår poäng efter två dagar Blood Bowl-mos.

    Riktigt kul turnering i alla fall och underhållande matcher!
    Det var jag som gjorde fel, ingen annan.
  • Pellevin wrote: »
    tjub wrote: »
    Ah, hoppas verkligen att vi eller någon motstånadre inte fyllt i fel. Eftersom vi antog att vi låg i mitten och inte riktigt hade ambitionen att ta pris så hade vi ingen koll på vår poäng efter två dagar Blood Bowl-mos.

    Riktigt kul turnering i alla fall och underhållande matcher!
    Det var jag som gjorde fel, ingen annan.

    Åja vi var många som gjorde fel under turneringen kan jag lova. Bara för att du inte spelade ska det inte betyda att du kommer undan att göra misstag!
  • Skuld wrote: »
    Åja vi var många som gjorde fel under turneringen kan jag lova. Bara för att du inte spelade ska det inte betyda att du kommer undan att göra misstag!

    Visst var de så... :)
  • Jag tror det finns en rätt smidig lösning på problemet med laget som egentligen kom trea. Jag återkommer om det.

    Det blev i slutändan en del organisatörsmissar beroende på den mänskliga faktorn (tredjeplatsen, Feldherrlådorna, Score omg 3 etc). De hade nog inte inträffat om jag kunnat vara med som organisatör istället för att vara tvungen att vara med och spela. Nu var det lite för mycket som jag inte riktigt hann med i helgen eller var tvungen att rodda ihop i sista stund. Vi har lärt oss en läxa där.
  • Niwnw spelade dvärgar, inte Wood elves. Men det är ju i stort sett samma sak.
  • Ozt wrote: »
    Niwnw spelade dvärgar, inte Wood elves. Men det är ju i stort sett samma sak.

    Fasen, jag har alltid så svårt att hålla isär dem :)

  • Takk for en fin turnering! God stemning og hyggelige motstandere helgen gjennom.

    Takk til Pellevin for huset. Den sokken er min! Og beklager til Skuld for at mixupen med madrass.

    Og gratulerer med back to back champions, Bashers. 4-1-0 med Khemri er riktig imponerende.
  • Hur räknas tiebreakers, är det antal TouchDown eller +/- differens på Touchdowns, eller är det Cas först eller hur funkar det? :)
  • Strength of Schedule är första tiebreaker.
  • Hur räknas Strength of Schedule ut?
  • Och för detaljens skull, jag släppte inte in någon TD mot någon under turneringen, så du får gärna korrigera den där 1:an i 8-1. :-D Achievement unlocked!
  • Dubbel grattis @JohnnyD!

    @Zeke73 Tror att strenght och schedule räknas ut genom att summera dina motståndares totala poäng under hela turneringen.
  • @Kaju: Aha... tack. :)
  • edited April 2016
    JohnnyD wrote: »
    Och för detaljens skull, jag släppte inte in någon TD mot någon under turneringen, så du får gärna korrigera den där 1:an i 8-1. :-D Achievement unlocked!

    @JohnnyD Grattis!
    Själv släppte jag inte in en enda CAS på hela turneringen, pure skill!
  • Bara för att du inte mötte mig!
  • @Kaju har rätt.

    Jag vill dock poängtera att detta är en lagturnering och de individuella resultaten är i bästa fall sekundära. Vi har exempelvis inte från organisatörshåll bestämt vad det skall vara för tiebrekaer individuellt eller ens om det skall vara 2p för eller 3p för individuell seger i den individuella tabellen. VI skiter i princip fullständigt i de individuella resultaten faktiskt. Nu råkar tabellen vara sorterad på poäng, strength of schedule och något annat, men jag hade kunnat välja vad som helst egentligen. Läs inte in för mycket i tabellen alltså. Jag hade för övrigt sagt samma sak om jag vunnit alla mina matcher.:)

    Anledningen till att jag la upp tabellen är för att ge er en möjlighet att kolla att resultaten stämmer innan allt rapporteras till NAF. Tack för att ni kollat och påpekat felen.

    Med allt detta sagt så kan man ju alltid gratulera någon, exempelvis @JohnnyD, till ett bra resultat. Jag skall justera TD against senare idag.
  • Sådär, då har vi kommit fram till hur vi skall kompensera Duckwing, Red och Mattias för uteblivet tredjepris. Zulu fick ju ett lottat pris så vi hoppas han är nöjd i alla fall.

    Vi kommer dela upp restmaterialet från turneringen mellan de tre. Duckwing får 8 klasar ekologiska bananer, Red får 4 påsar Gott&Blandat och 6 Pringlesrör och Mattias får en grön tröja, en grön handduk och en grå strumpa. Vi skickar allt med post.

    Nä, skämt åsido. Turneringen har en liten ekonomisk buffert för oförutsedda utgifter så de tre får var sitt presentkort från våran fantastiska sponsor Alphaspel (alphaspel.se) på 200kr. På så sätt blir allt som det var tänkt bortsett från att Beast Coast fått lite priser via en oortodox slumpprocedur. Nuffle vägar äro outgrundliga.
  • Mooselord wrote: »
    Sådär, då har vi kommit fram till hur vi skall kompensera Duckwing, Red och Mattias för uteblivet tredjepris. Zulu fick ju ett lottat pris så vi hoppas han är nöjd i alla fall.

    Vi kommer dela upp restmaterialet från turneringen mellan de tre. Duckwing får 8 klasar ekologiska bananer, Red får 4 påsar Gott&Blandat och 6 Pringlesrör och Mattias får en grön tröja, en grön handduk och en grå strumpa. Vi skickar allt med post.

    Hahahaha! Nice one!
  • Tur att man har en Goblin med i laget som kan muta domarna lite :)
  • tLoEG strikes again!
Sign In or Register to comment.