Deadly Gladiator (Open Season 4)
Jag upprepar tävlingen om att bli den dödligaste gladiatorn, nu i öppna ligan 4!
Deadly Gladiator
When playing an open season match where neither team has been eliminated, the winning team will eliminate the losing team. If the match is a tie, the teams eliminate eachother. The team with most eliminated opponents at the end of the season wins a set of 2 roman numeral dice. Non-eliminated teams break ties in the final score. If the final score is still a tie between two non-eliminated teams, no winner is declared this season.
Challenges may be posted in official challenge thread:
* Only one team can be challenged per post.
* Consecutive challenges may be posted after another player has posted a challenge OR if noone has posted a challenge for a week.
* When two non-eliminated teams have scheduled a challenge within ten days, the teams involved cannot eliminate or be eliminated by any other team until the challenge match has been resolved.
* Failing to schedule a challenge match before playing another open match versus a non-eliminated opponent will disqualify your team.
* In case of multiple challenges, the matches must be scheduled in chronological order.
* An unanswered challenge disqualifies your team at the end of the season.
TL;DR när ett lag har utmanat ett annat lag måste de boka en match inom tio dagar, därefter kan de bara eliminera varandra fram till att matchen är spelad. Oavgjort resultat eller förlust eliminerar laget. Lagen kan fritt spela matcher innan utmaningsmatchen så länge den är bokad
Observera att man inte måste boka match men att det garanterar att laget du möter inte kommer bli eliminerat innan ni möts.
Det som är nytt är således att man diskvalificeras om man inte bokar in utmanarmatchen innan man spelar en annan match, att icke-eliminerade lag har fördel i slutresultatet samt att om flera lag ligger på delad förstaplats vid ligans slut så får ingen priset.
EDIT: La till lite info om hur utmaningar går till. La till info om att lag som är bokade för en utmaningar inte kan eliminera eller bli eliminerade av andra lag innan matchen är spelad.
Varsågod att anmäla er till öppna ligan 4 och börja fajtas!
Deadly Gladiator
When playing an open season match where neither team has been eliminated, the winning team will eliminate the losing team. If the match is a tie, the teams eliminate eachother. The team with most eliminated opponents at the end of the season wins a set of 2 roman numeral dice. Non-eliminated teams break ties in the final score. If the final score is still a tie between two non-eliminated teams, no winner is declared this season.
Challenges may be posted in official challenge thread:
* Only one team can be challenged per post.
* Consecutive challenges may be posted after another player has posted a challenge OR if noone has posted a challenge for a week.
* When two non-eliminated teams have scheduled a challenge within ten days, the teams involved cannot eliminate or be eliminated by any other team until the challenge match has been resolved.
* Failing to schedule a challenge match before playing another open match versus a non-eliminated opponent will disqualify your team.
* In case of multiple challenges, the matches must be scheduled in chronological order.
* An unanswered challenge disqualifies your team at the end of the season.
TL;DR när ett lag har utmanat ett annat lag måste de boka en match inom tio dagar, därefter kan de bara eliminera varandra fram till att matchen är spelad. Oavgjort resultat eller förlust eliminerar laget. Lagen kan fritt spela matcher innan utmaningsmatchen så länge den är bokad
Observera att man inte måste boka match men att det garanterar att laget du möter inte kommer bli eliminerat innan ni möts.
Det som är nytt är således att man diskvalificeras om man inte bokar in utmanarmatchen innan man spelar en annan match, att icke-eliminerade lag har fördel i slutresultatet samt att om flera lag ligger på delad förstaplats vid ligans slut så får ingen priset.
EDIT: La till lite info om hur utmaningar går till. La till info om att lag som är bokade för en utmaningar inte kan eliminera eller bli eliminerade av andra lag innan matchen är spelad.
Varsågod att anmäla er till öppna ligan 4 och börja fajtas!
Comments
Öppna ligan började med ett underjordiskt äventyr då Sylvania Transfusion bjöd ned The Warpstone Munchers i sin fotbollshåla för en match DungeonBowl. Enligt underjordarna var dock stället överbelamrat med konstigt välplacerade fällor som gav fördelar till de nyskapade vampyrerna genom diverse förolyckelser bland underjordarnas spelare. Vampyrerna gick till slut vinnande ur grottkampen och underjordarna fick se sig slagna på det som borde vara van mark.
Detta innebär att det är säkert att möta The Warpstone Munchers utan risk att bli eliminerad.
Härmed är gladiatorkampen officiellt igångsparkad. Jag moddar originaltexten lite för att tydliggöra vad som gäller för utmaningar till Deadly Gladiator.
Ställningen (genomstruken = eliminerad)
Sylvania Transfusion – 1 lag eliminerat
Azgorgh Stealers
Bones Galore
Lords Of Ulthuan
Rerolls are for losers
The Warpstone Munchers
Den här utmaningen gäller endast Sylvania Transfusion då man endast kan utmana ett lag per inlägg i utmanartråden om det ska gälla Deadly Gladiator.
Om Sylvania, efter sin redan bokade match mot Viking, spelar en match mot ett annat lag än Azgorgh Stealers diskvalificeras de.
Dessutom utmanade Viking mig innan han gjorde upp med Martin. Varför blir ingen diskad i den matchen?
Det kan bli problematiskt om en person som blivit utmanad passar på att utmana någon annan så att denne inte kan spela under väntetiden.
I ditt fall skulle du behöva möta Viking först och sen MartinS i den ordning som du blev utmanad. MartinS drog dock tillbaka utmaningen så nu behöver du bara möta Viking innan du spelar någon mer match.
Priset är relativt nytt, bra att ni säger till om det blir oklarheter så vi kan reda ut dem.
Jag och Tomas kommer spela onsdag. Därefter jag och Mattias på torsdag.
@Pellevin - Eftersom MartinS drar tillbaka sina utmaningar är Sylvania således fria att möta vem de vill efter att du har mött Vikings lag utan risk att bli diskvalificerade.
Uppdaterade originalinlägget. La till lite info som var underförstådd, att endast icke-eliminerade lags utmaningar behöver besvaras för att man ska undvika att bli diskvalificerad.
D.v.s - om man har blivit utmanad av någon och de blir eliminerade innan man kör sin match så kan du ignorera utmaningen utan att bli diskad.
Läser mellan raderna att Martin var sugen att spela en match som kunde tillgodoräknas i deadly gladiator priset men kände att det kvittade lite vem han mötte...
Det alternativt att han var sjukt rädd att möta mina ohyggligt levlade och livsfarliga underjordingar då mitt var det enda lag han utelämnade från sin utmaning...
Ett sista alternativ är att han hatar mig och inte vill se mig... :-)
kommer möta martin på onsdag iallafall,har jag på nått sätt satt krokben på mig själv ang eriks utmanande så får det bli så,kör på Mr Maestro
@Viking - deadly gladiator har ingen separat utmanartråd, utmaningarna sker i vanliga utmanartråden precis som vanliga open-matcher med kravet att max ett lag kan utmanas per inlägg samt att man inte får utmana alltför ofta. Det blev bara lite oklart vad som hände om ett lag får två utmaningar emot sig men det är nu utrett (hoppas jag) :P
Du får säga ja. Du får säga nej. Det enda relevanta är att din nästa match som spelas är mot den som först utmanade dig, dvs Viking. Om Viking däremot spelar en match innan han möter dig gör ingen skillnad då det är han som utmanar dig.
Endast de som blir utmanade riskerar att bli diskvalificerade om de inte spelar utmaningsmatchen innan de bokar och spelar en annan open-match
Då läste du slarvigt, jag häcklade alla lag genom att kalla dem för snarlika namn: Ditt lag kallade jag för Fieldstone istället för Warpstone. (Gråsten)
Alt fyra: jag fattar inte häcklet och gör bort mig offentligt.
Som vanligt!
I nuläget finns inga skrivna regler för att förhindra situationen du beskriver för det är redan tillräckligt med regler att hålla reda på. Jag har förhoppningen om att det inte skulle hända. Om någon dock försöker "gamea" systemet i ett försök att förstöra prisets innebörd genom att blockera motståndare kommer jag ogiltigförklara den personens utmaningar och i slutändan eventuellt vara tvungen att diskvalificera dessa.
I slutändan kommer jag nog vara tvungen att lägga in något om detta för att undvika att situationen ej skall uppstå men i nuläget gör jag inga ytterligare regeltillägg.
Spela matcher. Ha kul. Förstör inte för andra utanför spelet och håll god stämning... och se till att inte spela oavgjort eller förlora.
Vi har just nu en situation där Viking spelar en match före vår, men jag inte får göra det fastän jag genast svarade på hans utmaning. Jag förstår inte varför det är en bra regel.
Kan man spela fria matcher innan den bataljen så försvinner syftet och någon annan kan eliminera spelaren innan utmaningen blir spelad.
Ok, efter en hel del tankevrängande kom jag fram till följande:
Då kan man utmana någon och och veta om att man får möta henom innan hen hinner bli eliminerad av någon annan samtidigt som man behåller friheten att köra vilka matcher man vill så länge man bokar datum för utmanarmatchen inom tio dagar.
Än en gång: Alla dessa problem försvinner om du tar bort frysregeln. Jag tycker regeln om att man blir diskad om man inte antar en utmaning fungerar utmärkt helt utan frysningar.
Det senaste förslaget gör att man bara behöver boka in matchen innan man spelar andra matcher. Så länge matchen är bokad blir man inte diskad även om man spelar tolv matcher däremellan.
I ditt och Vikings fall så verkar ni ha bokat att spela i veckan så då kan både du och han spela andra matcher innan er match körs. Ni är båda immuna och kan inte eliminera andra spelare förrän er match är spelad eftersom er utmaning kom först.
Det är bra med feedback och konstruktivt kritiska röster så keep it coming! Det är jättebra att du tar till orda.