Säsong 18 matchanordnartråd
Hej!
Säsong 15 hade vi en matchanordnartråd där många av oss skrev upp när och var våra matcher skulle spelas. Jag tyckte det initiativet var bra, man kunde se till att spela när andra hade intressanta matcher eller bara svänga förbi och säga hej. Den sociala aspekten av vår fantastiska liga blev lite mer uppenbar då, och jag tänkte starta en tråd för detta ändamål.
Abuse it!!!
Säsong 15 hade vi en matchanordnartråd där många av oss skrev upp när och var våra matcher skulle spelas. Jag tyckte det initiativet var bra, man kunde se till att spela när andra hade intressanta matcher eller bara svänga förbi och säga hej. Den sociala aspekten av vår fantastiska liga blev lite mer uppenbar då, och jag tänkte starta en tråd för detta ändamål.
Abuse it!!!
Comments
Det går ju också att sätta datum på matchen på hemsidan, men det kanske inte ger samma genomslagskraft.
Jag och Jox kommer köra vår match den 3:e, runt 18 i lokalen.
Ska bli kul att köra riktig liga igen efter sommarpausen.
Nej, det var jämnt och spännande. @Jox slog lite för bra, och jag spelade lite för dåligt.
Hans 0-1 i slutet på första halvlek var fin. Jag höll i bollen en bra bit in på hans planhalva men gick omkull (3++ misslyckades), så han plockar den på en 4:a, dodgear ut på 3+, en gfi, en handoff på en 3+ och två till gfi gör honom ganska säker nära min endzone. Tror inte ens det gick åt någon reroll.
Dubbelkul när min ST5 bob drar en tretärningsblock och slår both down, both down och skull. Och att mitt troll fick -MA på en fulentärningsblock väldigt tidigt i matchen, men ändå lyckas få MVP:n. Men som tröst fick jag iaf 10k winnings!
Själv har jag inga direkta skandaler. Bara att skelettens AV 7 håller för POMB medan Norse AV 7 är vått papper. Att min motståndare behövde använda 1/7 rerolls under hela matchen säger lite också. Men trevligt var det i alla fall.
Pellevin sa att det var rättvist också, så det var nog så.
Vilket år som helst ska jag lära mig att spela Norse.
Skitspel
Nya kunskaper från igår:
Tackle är irrelevant för dodgeande goblins
3+ kan vem som helst rulla utan att fundera på vart eller varför
1D=pow=sant=skaven/gobbos/trolls
Armor 6 och stunty räcker nästan hur långt som helst när man blir slagen av dvärgar, här fungerar tackle bra mot dodge dock men det hjälper inte mot armor förståss...
Försök inte göra mål för då gör motståndaren det istället för allt viktigt du gör kommer inte att fungera någonsin under första halvlek.
Glömde jag nämna att trollet oftast inte behöver någon kompis för han får blitza ändå?
Det är ju en del av charmen/frustrationen med spelet att vilken plan man än har kan den alltid gå åt helskotta och oavsett hur mycket man räknar med att oddsen kommer bita motståndaren i baken kan den där long bomben efter fyra-fem dodgare ändå sitta som en sportsmäck i AG2-spelarens famn innan hen springer in i ditt målområde.
Kul att läsa lite om era matcher. Själv "borde" det blivit minst oavgjort i min och Vikings match men jag räknade inte med hur fruktansvärt usla Khemri var på bollhanteringen. Efter mitt 2:a eller 3:e försök att plocka upp bollen lyckades Viking dodgea fram en AG3+ kille, spöa min bollkille och (tror jag) GFI-a in i mål för en 2-1 vinst. *mutter-mutter*
Det kommer sluta med att jag kör Khemri som en mördarboll av gubbar som foular ut spelare en efter en för att sen vandra in 1-0 i sista rundan. Än så länge håller jag mig ifrån det dock :P
Även alla dessa slag utan re-rolls.
Med undantag för ST5 boben och din failade dodge var det få slag som misslyckades av betydelse.
Med andra ord lönade det sig att försöka och jag hade lite mer tur.
Skönt det ibland också så man slipper vinna på skicklighet hela tiden...
Dessutom har pengarna inte kommit in på kontot än, du sa ju att du skickat dem redan?