Starplayer elves
FYI
Har ju kikat på att skaffa mig ett alvlag men inte bestämt ras eller figurer och provbeställde en av starplayerminiatures alvlirare.
Förvånansvärt bra gjutning och detaljrikedom så ser framemot resten av figurerna.
Kanske lite stor i jämförelse med andra men inte för mycket. Alver ska väl vara kite längre?
Har ju kikat på att skaffa mig ett alvlag men inte bestämt ras eller figurer och provbeställde en av starplayerminiatures alvlirare.
Förvånansvärt bra gjutning och detaljrikedom så ser framemot resten av figurerna.
Kanske lite stor i jämförelse med andra men inte för mycket. Alver ska väl vara kite längre?
Comments
edit1: och kan faktiskt hålla med @Pellevin lite här (vet att det låter helt uppåt väggarna tokigt), men den känns aningens för lång. hade den bara varit lite kortare så hade jag tyckt den funkat. men personlig smak osv.
edit2: edit1 gäller givet att det är den figur jag tror att det är då.
Men gjutningens kvalla och detaljrikedomen gör att jag nog köper mig ett komplett lag.
Mest som info.
och detaljrikedomen känns väldigt nice ja.
Hur är storleken?
Finns som kickstarter nu annars.
Kan fota vid tillfälle hemma så kan man bedöma själv.
Bra kvalla även om jag inte målat någon än.
Det vore snällt. Om laget är i normal storlek kan de vara intressanta
Så får bli en jämförelse mot en linjal...
De upprättstående är typ 35 mm från överkant bas.
Tycker storleken är helt funkis. Storleken varierar ju väldigt bland tillverkarna och de här placerar sig nånstans i mitten tycker jag.
Rätt schysst faktiskt.
Anges inte standardstorleken som 28mm?
Laget var ju rejält mycket mindre än deras star players.
Hm, får ta mig en funderare. Gillar egentligen laget (utom den ena dansaren)
Man brukar väl ange skalan 28 mm men vet faktiskt inte om det innebär att någon som är 1,8 m är 28 mm eller vad som räknas.
Nytt barn - nytt lag - nytt fotbollsmästerskap.
Förra dottern kom lagom till fotbolls -VM och nu är det EM som håller mig sällskap när resten av familjen sover.
Men mer bilder...
eller kollar du alla matcher i efterhand mitt i natten?
Rätt "skogiga" färger. Stilig början
Vi får väl se 2018 när de är färdiga...
Kan ha spänt bågen lite för mycket. Tar ju lite tid men blev så inspirerad av Buddha paintings youtubefilmer och ville testa.
Håret tycker jag ser lite platt ut och studsen på byxorna tycker jag borde vara i metall eller en kontrastfärg. Som det är nu försvinner de lite.
Måla ögon?
Mina kommentarer är dock verkligen nitpicking och jag gillar dina alver. Ta dem inte på fel sätt
Och, grattis till tillskottet!
Du borde äta innan du kollar forumet
(Toapappret kanske du borde ta bort ifrån din diet dock)
+1, ät innan och bajsa innan du läser på forumet i fortsättningen @kaju
håller med @pedda lite om kontrastfärg, samtidigt gillar jag att det inte är någon kontrastfärg. asbra kamouflage t.ex., så när en fånig orc kommer springandes och tänker 'haha, jag ska krossa throwerns knäskål' så står det en lineman där istället och räcker ut tungan
Samtidigt tar jag det som en komplimang. Och barra kul att folk kommer med kritik. Lite därför jag postar här också.
Föreställer mig att de här alverna lever i skogen och växtfärgar sina skinn och hampakläder. Bygger skydd av bendetaljer osv.
Funderar därför på om studsen ska vara i kräm/benfärg för att få dom att synas lite mer. Men inte metall. Testade lite metall på bollen och smånitar på handskarna men gillade det inte. Svårt att få täckning med färgen också.
Har istället försökt jobba med kontraster inom färgerna istället för mellan. Men man lyckas ju inte alltid
Håret har jag haft lite vånda för men gick för lite granny-grey som det heter nuförtiden. För de är ju thrower dvs vit baskant.
Lineelves får svart hår, catchers blonda/gula och blitzer/wardancers röd/orange.
Sen är väl det det enda jag misstycker med just figurerna. Väldigt grunda "hårveck" och måla hårstrån gör jag inte.
Ögonen tycker jag nästan är för små för att måla. Större risk att kladda ner hela ansiktet istället för att få ut nåt av det men ska väl testa.
Det tycker jag låter som en ypperlig idé.
Jag håller med här och jag har också fått måla hårstrån.
Jag målar ögongen efter att jag har gjort hudens baslager och wash. Då kan jag snabbt måla över det som är utanför med basfärgen, innan jag börjar highlighta mer.
Spontan tanke, du har inte funderat på röda ögon (dvs inga pupiller) för att få in en färgklick? Vet dock inte om det passar in i hur du tänker dig alverna.
Så hårstrån och ögon målade. Studsen blev benvita
Fyra kvar till en treeman...
Och Tyskland vann.