Stolt medlem i conceeded-klubben!

OztOzt
edited August 2015 in Blood Bowl
http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=1835

Gav upp runda 6, matchen var så ensidigt tråkig att jag hellre la tiden på annat. Samt att det inte hängde så mycket på matchresultatet utan var en match för skojs skull.

Är någon annan här medlem i samma klubb? Vi kanske kan skaffa T-shirts eller så isf...

Comments

• Känner några här i PEBBLe (Örebro) som har kastat in handduken på matcher. Men inte lika stolt kanske. Jag är lätt på med T-Shirten om det är en mach jag känner är hopplös.

Kanske borde fixa en till EuroBowl?
  • Ouch, nej jag har aldrig concedat, men efter 8 cas varav 3 kills på 6 rundor i en "träningsmatch" kan jag inte direkt säga att jag klandrar dig.
  • Tekniskt sett var det 5 rundor, får bara conceda i början på sin turn innan turnmarkern flyttas. Så till och med lite värre!
  • Plooooood! (Jag tycker själv att Norse är lite kluriga i ligaspel, rätt vad det är så åker dom bara ut och man behöver nära på fullt på planen för att uträtta saker)
  • Detta var en conceedmatch första säsongen jag spelade: http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=m&m=843
  • Jag har varit rejält sugen på conceede en eller två gånger men ändå avhållit mig utifrån någon slags pliktkänsla att låta motståndaren få en hel match.
  • Jag minns inte att jag har gjort det någon gång men jag ser behovet i en löpande liga när man inser att matchen ändå är förlorad och laget kommer att få onödigt mycket stryk. Vanligtvis tänker jag som Duckwing nämner att ge motståndaren nöjet att få spela klart matchen.
  • Duckwing wrote: »
    Jag har varit rejält sugen på conceede en eller två gånger men ändå avhållit mig utifrån någon slags pliktkänsla att låta motståndaren få en hel match.

Jag har också varit nära. Efter att träd hade dött och halva laget låg utanför planen kändes den här matchen mindre rolig, men jag höll ut. Det var ju spännande att se om min motståndaren kunde bli av med alla mina spelare, men icke.
  • Fick kasta in handduken en gång "lagligt" när jag på min runda tre inte kunde sätta tre stackars råttor på front linjen... dock under lrb 4.0 och death zone (kort).
  • Jag kunde "lagligt" kastat in handduken mot @Marty33 när mina Necro mötte hans Ogres. Sweltering Heat och Mighty Blow gjorde att jag bara hade en Wight och en Werewolf att ställa på linjen mot fem Ogres och fem snotlings. Jag ledde 1-0 och höll ut i sju rundor innan det blev 1-1 som blev slutresultatet. Klart värt att inte ge upp den gången.
  • @Marty33 var coachen som jag också fick (och gav upp) emot. @Stareater
Sign In or Register to comment.