Silly Season vs Reserves Rumble

edited August 2015 in StockBowl
Silly season två har fyra deltagare. Kanske inte den succé vi hoppats på. Varför blev det så?

Comments

• Jag broderar ut mina svar lite:
    1. Av de aktuella datumen var det endast en kväll som jag kunde i teorin och då tyckte jag att det var lika bra att tacka nej. Att man var tvungen att spela på Alphaspel är också lite av ett problem i sammanhanget.
    2. Reserves Rumble är inte lika viktigt iom Open Season, men jag tycker fortfarande att det ryms något under kvartsfinaltiden. Dungeonbowl, stunty cup eller vanliga reserves rumble är helt ok alternativ.
    3. Jag har väldigt dålig koll på Dungeonbowl och säger varken bu eller bä.

Jag tycker inte nödvändigtvis att man skall lägga ner Silly seasonkonceptet även intresset är måttligt. De som anmäler sig vill ju uppenbarligen ha det och mer bloodbowl är i princip nästan alltid bra även om det bara är lite mer bloodbowl. Undantaget är väl om det skapar mycket merjobb för commish, men min gissning är att den administrativa bördan för ett sånt här arrangemang är ganska litet.
  • Valde annat på punkt 1.
    Jag lyckades inte komma ihåg att anmäla mig. Dålig fokus nu under semestern och det här vara bara en extra sak i raden av sånt jag inte hade med i korttidsminnet.
  • 1. Sommar/semester gör att min bb-tid minimal. Därav mitt låga intresse/möjlighet till spel

2. Gillar varianter på spelet. Särskilt i kombination med lite "kampanjspel" som både open season/diverse ligor möjliggör.
    En tanke jag har som inte är genomtänkt till fullo är att göra silly season till det enda istället för att erbjuda både squigbowl samt silly season "samma" dag.
    Nästan det jag gillar mest med slutspelsdagen. Möjlighet att med lite framförhållning få in två matcher på en dag och få en liten mini turnering ett par gånger per år.

3. Ungen åsikt. Inte fördjupat mig i reglerna...
  • edited August 2015
    För mig tar det mer energi och tid att sätta mig in i nya regler och hålla på än att bara köra en vanlig ligamatch. Är jag dessutom i slutspel prioriterar jag givetvis det vilket ger mig ännu mindre tid och energi till Silly Season.

Jag tror att denna Silly Season är den som lider mest, då Ozt nog inte är ensam om att ha semester just nu.

Jag tror också att Open har bidragit till att göra både Reserves, Silly och Squig mindre populära/viktiga, förut fanns det i princip bara tre matcher du kunde spela utanför säsongen. Reserves Rumble och två Squig på slutspelsdagen. Då såg en till att utnyttja det! Med Open kan du (i princip) spela hur mycket du vill utanför vanliga säsongen.
  • edited August 2015
    För mig var det alldeles för kort tid mellan att Dungeon Bowl utannonserades och sista anmälningsdatum. Jag hade aldrig läst reglerna tidigare och kände inte lusten att plöja dem under semestern så därför avstod jag. Är dock jättesugen på att köra Dungeon Bowl och att delta i andra briljanta Silly Seasons framöver.

Silly Season är mycket bra. Reserves Rumble är för mig inte jämförbart utan är ett gammalt spelalternativ som ersatts av Open League.
  • Valde annat skäl på ettan eftersom jag missade att anmälan var under helgen.
    Funderade på att skicka ett mail för en reservplats på måndagen, men med tanke på hur få anmälda det var insåg jag att det inte mycket ide.

Dungeonbowl låter spännande dock, fast lite av reglerna verkar aningen konstiga.
    (Lite stor skadechans vid öppnandet av kistor när det är så liten bana och det bara krävs tvåmåls ledning för att matchen ska avslutas.)
  • edited April 2016
    Jag tycker om Silly Seasonkonceptet och för min egna del så föll
    det helt och hållet på att man behövde spela 2 kvällar på en och samma vecka
    (en vecka som jag inte riktigt lyckas vara borta flera kvällar hemifrån)

Upplägget, schemamässigt, var enklare förra Silly Season.
  • edited April 2016
    Jag kan inte rösta =(
    Men jag har inga problem med att man försöker göra lite annorlunda,och testa andra grejer,jag skulle ju vilja ha lite mer olika,säg silly en gång,dungeon bowl den andra squig bowl den tredje osv,under varje slutspelsfas så olika reserv spel för dom som inte kom till slutspel =)
Sign In or Register to comment.