Trailer

edited July 2015 in Blood Bowl
Som de flesta av er säkert vet så kommer Sverige att arrangera Eurobowl nästa år. Vi vill som en del av detta göra en trailer avsedd att presenteras i Lucca i november.

Inspelningsdag blir söndagen 2/8 och platsen är Gärdet, bakom TV-huset. Till alla er som sagt att ni vill vara med och hjälpa till, detta är ett mycket bra tillfälle att börja. Vi börjar klockan tolv och håller på tills vi är nöjda. Ta gärna med er något att äta och dricka. Ta också med paraplyer eller liknande då den här sommarn är som den är. Vi hoppas och tror att vi ska slippa regn, men det är svårt med så långa väderleksprognoser.

Vad behöver vi?
* Det viktigaste som är kvar att skaffa är en lämplig kamera. Vi vill ogärna behöva spendera pengar på att hyra en sådan. Om någon sedan känner sig kapabel att hantera den är det jättebra. Det handlar inte så mycket om att zooma in konstnärligt, som att behålla skärpan och inte skaka kameran.
* Vi behöver också skådespelare, helst 15-20. Släkt och vänner är varmt välkomna. Säg till om ni inte är villiga att göra actionscener. Vi behöver både "spelare", "coacher" och "publik".
* Vi behöver rekvisita, sportdräkter, lajvrustningar, rugbyboll (förmodligen fixad), minst en fällstege (så att vi kan få vinklar som inte inkluderar bakgrunden). Om någon har något mjukt som helt snabbt kan likna en sten, utmärkt. Dessutom så kommer vi att behöva bilar, för att hjälpa till med transporten av allt detta.

Har någon kontakter på TV-huset? Det vore ju trevligt om vi kunde få lite proffshjälp när vi nu är så nära dem, men vi har inte mycket att erbjuda dem i form av slantar.

Anmäl er antingen här eller via lockmund [at] hotmail . com. Skriv vad ni kan hjälpa till med, utrustning mm. Om ni inte själva kan vara med, så säg när, var och hur ni kan lämna ifrån er utrustningen. Alla bör också göra en lista på vad de tar med sig, så att vi kan hålla ordning på sakerna.

Comments

• Boll (opumpad) ligger i skåpet i Alphaspel.
  • Vad har ni tänkt er rörande apothecary och utstyrsel för denne? Jag gissar att det inte går att undvika att ha med en :)

Jag har en kemistlabrock som går att använda som apotekarkläder om ni är ute efter något liknande. Vill ni köra något lite mer fancy kan jag kolla med en kompis som extraknäcker på det historiska apoteket på Skansen om han kan få loss några av sina arbetskläder därifrån vilket i så fall är kopior på apotekarklädsel från 1600-talet. Jag är själv inte helt säker på hur de ser ut, men jag kan be honom skicka över en bild om det är av intresse.

För övrigt anmäler jag intresse av spela apothecary om ni inte redan castat någon.
  • Jobbet är ditt! Bra att du kom ihåg det, för det hade jag ju glömt att nämna.

Fråga gärna din kamrat. Jag kan tänka mig många utseenden på en apotekare, allt från labbrock till munkkåpa. :)
  • Jag hade dock hoppats på att få in betydligt fler svar vid det här laget. Vänta inte till sista minuten så är ni snälla. Jag behöver lite tid för att förbereda saker också.
  • Jag kommer och har med:
    - Medeltidsskjorta
    - Kemilabrock till apothecary
    - Halloweenmask om vi skall ha en wight eller liknande
    - 1.5 år gammal son.

Jag jobbar på att få loss Skansenapotekarkläderna. Det ser mörkt ut att få ut dem gratis, möjligen kan vi få hyra dem, men jag misstänker att det inte är värt det. Jag hör av mig så fort jag vet mer.

Jag har försökt ragga folk via facebook utan nämnvärt resultat. En kompis länkade dock till denna inspirationsvideo på liknande tema:
  • Vädret verkar nu bli bättre på lördagen. :( Jag kan dock inte hoppa fram och tillbaka med varje prognos. Om det blir sämre så skjuter jag det hellre framåt.
  • Jag kan både lördag och söndag och finn min del kan du vela lite mellan dem. Jag kan komma med ca 12h varsel. Övriga helger i augusti är dock redan helt uppbokade.
  • Jag är tyvärr upptagen med födelsedagskalas och flyttpack den helgen :(
  • Och jag är på bästkusten
  • edited July 2015
    Hmm. Nu verkar söndagen bäst igen enligt SMHI.

Jag uppskattar att ni som inte kan också hör av er här på forumet. Just nu ser det ju inte lovande ut. Jag ser ingen anledning till att försöka genomföra detta om vi inte har en något så när stor grupp. Jag kan skriva om vissa scener för att hålla nere antalet, men t.ex. apotekarscenen måste ha fyra personer, en sjukling, en coach, apotekaren och någon som sköter kameran.

Inspirationsvideon som Mooselord visade var jättebra. Tänk er samma film med fem deltagare. Det hade blivit kasst.

Jag inser att folk har egna liv, men de här datumen gav jag för en månad sedan och om uppslutningen inte blir bättre, då tror jag att det blir väldigt svårt att få till stånd en större samling med kort varsel och skjuter vi det mer på framtiden finns det inte tid för att redigera filmen till Lucca. Men jag är inte redo att ge upp än.

Berätta för mig vad ni tror gått fel. Har inte tillräckligt med folk läst forumet? Vill för få personer delta i något sådant här? Har jag valt en helg för nära semestrarna?

Innan jag fattar några beslut så vill jag titta på morgondagens svar. Jag kommer dock inte att gå vidare med att söka efter en kamera förr än jag vet om det är någon poäng.
  • Mitt problem är att jag spontant ska flytta till en annan stad och måste packa en massa. Födelsedagsfirandet hade jag kunnat arbeta runt.
  • Tyvärr jag bor så långt bort.
  • Tack för era svar.

Tyvärr måste vi inse att det inte kan bli gjort denna helg. Jag ska fundera på hur man kan göra något vettigt med bara ett fåtal deltagare, men jag kommer inte att sätta ett nytt datum i nuläget. Först vill jag ha ett möte med arrangörsgruppen där vi bestämmer om det här projektet är värt att slutföra under rådande förhållanden.

Om vi beslutar oss för att kämpa vidare, så kommer jag att kontakta dem som varit aktiva så fattar vi ett gemensamt beslut om när vi spelar in. Vill ni vara med, så skriv ett par rader här under.
  • Alltså, jag bor ju i Göteborg och har ingen enkel möjlighet att släpa mig upp till hufvudstaden...
    Dock så är jag mycket intresserad av att detta blir av, men om allt kretsar kring att alla i Stockholm ska kunna så tror jag att det kan bli svårt...

Just saying...
Sign In or Register to comment.