Lögn, förbannad lögn och episk statistik

edited July 2015 in StockBowl
Statistik är fånigt. Jag vet. Men det är också episkt (allmänt känt).

Jag tycker det är rätt kul att se statistik över hur det går i säsongen med både spelare och lag. Hur det gått overall i ligan etc.

Ta Oztens ödlor med 19 vinster i rad t.ex. Sug på den ett tag. Kika lite på streaks och memorable matches under Miscellaneous.

Jag skulle gärna se att det fanns mer statistik. Kanske är det så att inget annat lag har mer än 8 vinster på raken (vild gissning). Då är det rekordet helt vansinnigt. Top 5 kanske? Då ser man lite mer. Gärna fler kategorier också. Hur många matcher på raken har något lag tagit permanenta skador? Gjort 3+ passar? Dödat en motspelare? Reggat en permanent skada? etc etc

Alltså: Om ni ändå pratar med herrn bakom BB-sidan så får ni för mig hemskt gärna föreslå att han utökar statistik-delen. Rejält. För statistik är fånigt. Och episkt. Mycket episkt.

Finns det fler som jag där ute? Fåniga människor alltså. Och episka. Mycket episka.

Comments

• Håller med, även om jag själv inte drabbas/påverkas.
    Och även om jag kanske inte kollar på all statistik så är det gött att den finns där ibland. Något tryggt att luta sig tillbaka mot och kunna gotta ner sig i och bara frossa loss på.
Sign In or Register to comment.