Skill rings på motståndarens spelare

edited June 2015 in StockBowl
I de flesta turneringar är det tillåtet att markera skills på motståndarnas spelare med skillrings, magnettaggar etcetera, ifall inte denne gjort det själv, för att göra det tydligare vilken spelare som har vilken skill. En sådan regel saknas för tillfället i Stockbowls ligasystem. Finns det någon anledning till det?

Comments

  • Intressant. Jag hade för mig att jag läst det någonstans på hemsidan. Praxis i alla mina matcher har iaf varit att låta motståndaren markera ut om det råder oklarhet om vem som har vilken skill. Tycker definitivt det borde finnas med som husregel om det inte redan är begravt i regelboken någonstans.
  • Jag har inte sett det som ett problem i mina matcher men ett förtydligande kan ju vara på sin plats.
  • Jag tycker våran regelsida är tokigt lång som det är; och om det inte är ett problem som någonsin förekommer så blir det bara mer svåröverskådligt.

    Men jag blir inte arg om det dyker upp en text heller.
  • känns som om det egentligen bara är behov i typ turneringar eller när inte så många spelare har skills?
    i ligor får ju ofta hela laget skills och då känner jag att det mest bara blir plåttrigt med skillrings. men jag spelar inte i StockBowl så kanske inte ska uttala mig alls egentligen.
Sign In or Register to comment.