Willy Ultimate Halfling

edited January 2014 in Målning och modeller
Willy Miniature släpper ett nytt halflinglag till försäljning, ett av de snyggaste jag sett. Om ni skall göra som mig i er liga, dvs spela halflings, är det bara att köpa det ;)

Willy miniature ultimate halflings
ref+0093.jpg

Comments

  • Riktigt sköna! Willy har grymt bra grejjer tycker jag!
  • Om ni ska köpa det laget, passa då på att köpa ett starplayer träd. Kanske Willys ascoola träda ;)

    ref+0085.jpg
  • Bästa halflingsarna som finns att köpa, helt klart! Dock är jag ute efter en något sportigare variant av halflings. Tänk LotR hobbits i football-uniform. Jag började skulptera dem i högstadiet men gav upp efter jag blev klar med en torso och ett par ben. Med Cadian huvud och Empire Militia armar blev den awesome, men en halfling räcker inte så långt :D
  • Håller med, de fick mig att ge upp ett nästan färdigmålat Halflinglag i våras. Enda nackdelen är att det är rätt stora modeller, mer som en gammal GW Goblin.
  • Visst är dom grymt coola :o)
    @ hemlighallaern
    Om du är sugen på att träna kan du alltid få måla upp mina GW halflings ;o)
  • Jag kommer inte köpa något från Willy utan att ha sett modellerna IRL.

    Jag blev väldigt besviken på deras Undead/Necro modeller, modellerna är (imho) på tok för stora.
  • Det är spanjorernas fel. Pedro Ramos är en fantastisk skulptör, men allt som skulpteras i spanien är GIGANTONORMOUS! Jag köpte skitsnygga Ogres modellerade av Francilla (också spanjor). Riktigt tuffa på alla sätt och vis, och hade passat kanon på planen om Ogres hade haft styrka 8...
  • Jag köpte den nya kocken för att ha till mitt andra Halflinglag, dock var han på tok för stor. Kan lägga upp en bild sen som jämförelse.
  • Jag tyckte detsamma om Greebos Volmarians och tittar alltid extra noga på storleken när jag blir sugen på att köpa ett dvärglag. Scale creep är inte att leka med. Dock får man ju potentiellt snyggare figurer desto större de är...
  • edited January 2014
    @tjub: kocken är väl han som äter mest så han ska väl vara stor? ;)

    Hursom är detta ett kännt problem med Willy - stora modeller. Jag tycker dock att det är ett mindre problem när hela laget är "för stort", så länge det "internt" make sense så kör jag på det. Annars skulle exempelvis [url="http://www.greebo.it/public/oscommerce2/catalog/product_info.php?cPath=57_21&products_id=129]Greebo halloweeinies[/url] vara alldeles för små (fast det är det som är poängen), eller Neomics dwarf tomb kings vara för små för ST5 khmeri tomb guardians... Men visst, vet man inte om att Willy gör större modeller än gängse 28mm blir man självfallet grymt besviken. Det är dessutom ironiskt då GW från början är lite för stora för 28mm (sk. heroic 28mm scale).
  • Jo, jag håller med om att det mesta av Willys funkar bra. Men dessa var iaf för stora för min smak. :)

    B8EC16F8-8B30-43C0-A1C5-2645381E26A9.jpg
  • Mer som en human chef det där faktiskt...
  • edited January 2014
    Nej nej nej, dumsnut! Han har ju bara ätit upp sina lagkamrater. Då blir man stor och stark, typ ST 2½
  • Wow, det var en tilltagen halfling!
Sign In or Register to comment.