nafc - lunch idag

edited May 2015 in Turneringar
Vilka kommer anlända till hotellet ungefär vid lunchtid idag?
Jag och @inforthepain kommer dit runt 12-13. Så vilka är på att käka ihop osv?

:D/-<
:D|-<
:D\-<

Comments

• Mitt tåg rullar (i teorin) in i Nottingham runt klockan tre. Lite för sent för en lunch tror jag.
  • Satsar på öl i baren nu :)
  • Hur har resultaten blivit för svenskarna på NAFC?
  • Nån chump har 3 vinster, kan inte hålla i längden. :)

Draw för runda 4 finns på thenaf.net

Disclaimer: Jag har bara bra koll på mitt resultat...

Tror @pedda har 2 win 1 draw.

Har @Duckwing 2 win 1 loss?

Kanske @coma, @lockmund och @JohnnyD alla har 1-1-1?

@broccooli och @inforthepain har tyvärr dragit ifrån mig i jakten på "Sämsta Göteborgare". :/

Har som sagt dålig koll men typ...
  • edited May 2015
    3 vinster låter nice... och dark elves på första 3 borden. De är för bra helt enkelt.
  • edited May 2015
    Kort referat av mina vampyrers tre matcher. Tyvärr är jag ensam vamp-coach i turneringen.

Match 1, Dark elf. Fick många ettor här i första halvlek. Han sprang in en TD i sista vändan. När det blev min tur så scorade jag i turn 5. Sedan fick jag fast bollen högt upp efter en dubbeletta på en dodge. Jag hade en avlägsen chans att göra 2-1 i min sista turn, men med facit i hand borde jag ha skyddat bollen istället. Lite elf-play senare så slutade det istället 2-1 åt fel håll.

Match 2, Amazoner. Roxanna rann igenom och coachen väntade in runda åtta innan han tänkte scora. Det skulle han inte ha gjort! Ett par gaze och en löpning längst med TD-zonen gjorde att bollen kom loss. Han försökte flytta på min thrall som stod bredvid bollen, men det blev both down utan block på det. Jag utnyttjade detta genom att surfa ett par spelare under min sista turn i den första halvleken. Den andra halvleken var tärningarna mina vänner och jag gjorde 1-0 i runda sju. Amazonerna var inte ens nära att kunna kvittera. Jag lyckades till och med foula ut Roxanna som förgäves försökt sig på att leapa in och få loss bollen från min dodge-vampyr.

Match 3, Undead. Jag tog emot och lyckades isolera en mumie som jag regelbundet foulade. Till sist så åkte thrallen ut. Mumien blev skadad, men regenererade. :( Jag fick dock ett spot-price för denna gärning. :) Tyvärr hade jag hamnat i klistret efter 2-3 korta rundor och i första halvleks sista turn gjorde min motståndare 1-0. 2:a halvlek började på min högra del av brädet. En ghoul smet igenom och hotade göra 2-0. Jag markerade den först med en thrall och en annan lyckades med både dodge, gfi och POW.

Vad som sedan följde var att jag kände ett behov av att åtminstone ha ett hot om att kunna kvittera. Jag dodgade ut min blockvampyr som sprang över till vänstersidan där den var tämligen ensam. Jag beslöt mig för att försöka få dit bollen, så en thrall, (kan ha varit den som fick ned ghoulen tidigare), plockade upp den och gjorde en long bomb. Ingen sexa på mumiens intercept, men väl på thrallens kast! Vampen tog glatt emot den fina passen och gjorde TD i runda sex.

Döingarna fick ner en wight och en ghoul i farlig position, men jag satsade istället på bollhållaren på deras planhalva. Efter en snabb turnover i hennes sista runda, så fick jag chans att plocka bollen med en thrall, göra en handover till en vamp och sedan springa in en TD. Pickup, catch och bloodlust funkade, men jag föll på min första GFI, så matchen slutade 1-1.

Imorgon har vi dock <i>tre</i> rerolls (Leader). Då blir vi ostoppbara!
  • Go vampy!
  • @inforthepain har stunty lord manteln på sig i omgång 4 men ser ut att förlora till allas stora grädje :D

jag spelade precis lika mot lizards och har 1-1-2 just nu
  • edited May 2015
    Ännu kortare referat av de sista matcherna.

Match 4, Humans. Jag lyckades vinna en oavgjord efter att ha varit pressad hela matchen. Denna gång var det en vampyr som long bombade till en thrall. 1-1

Match 5, Dwarfs. Usch! Det var inte det att vampyerna bet ofta, men de bet ju så jäkla hårt! Jag försökte en tredje long bomb till en väntande vampyr, men Nuffle fick nog med dumheterna. Dvärgarna lyckades nästan göra en long pass åt andra hållet för att få 3-0, men blitzern fick snake-eyes på sin catch.

Match 6, Wood Elfs. Att skada alver gick märkvärdigt bra. Jag foulade ut hans strip ball wardancer, men alverna fick in två TD. Själv fick jag bara en efter att jag i första halvleks slut snubblat på mållinjen (GFI). Även i den andra var jag nära, missade på en 2+ pick-up, (fast jag behövde även en GFI i vad som precis hade blivit en blizzard).

Totalt blev det alltså 1-2-3. Jag hade hoppats på mer.

Ostoppbara? Nja, kanske inte ändå.
  • Inforthepain tog hem stuntycupen såg jag. Kul :)
  • Gött ändå.
    Och grattis inforthepain!
  • Och grattis till @pedda, bästa svensk!
  • @Pellevin, tack så mycket
    Jag är väldigt nöjd
  • Jag tycker svenskarna gjorde riktigt bra ifrån sig. Tre stycken på topp 30, stunty champion och de flesta av oss gjorde vår bästa NAFC någonsin.

Det enda smolket i bägaren för min del är att tärningarna bestämde sig för att det inte ens skulle vara en match i runda 6. Lite trist avslutning på en i övrigt väldigt lyckad helg.
  • Orc-laget var riktigt snyggt målat.

Och bra jobbat team Sweden.
  • efter att ha spelat 1-0-2 första dagen med mina flings så lyckades jag spela 0-3-0 andra dagen (mot lizardmen, slann (fick puggy surfad innan min runda 2 hade börjat :(), skaven).

tidigare år har jag bara lyckats få 2-0-4 totalt på nafc, så att lyckas få till 1-3-2 är jag grymt nöjd med!
  • 2015: Stuntygöteborgarnas år! Grattis båda två!
  • Tackar, vart grymt kul på nafc i år!
  • Resultaten är inne

Tyvärr gick @inforthepain om mig som bäste halflingspelare i Sverige och ligger nu på 158,57. Mycket bra jobbat!

Nu börjar jakten =)
  • Hamnade på 162,39 med skaven. Det räcker för en 6:e plats i sverige. Ligger dock bäst till med Underworld vad gäller ranking placeringar med en 2:a plats i sverige :).
  • Jag landade på 171,3 med dark elves, vilket innebär plats 6 i Sverige.
    Har också en 2:a plats nu, med halflings tack vare @inforthepain
  • Stunty rank 1 Sverige :D woop woop
Sign In or Register to comment.