Tippa säsong 17

2

Comments

  • edited June 2015
    Livet (och blood bowl) är så mycket tydligare i backspegeln, eller hur?
    Mooselord wrote: »
    I grupp D har jag svårt att se att något lag skall klara av att störa RAT och Cohones från att ta de 2 första platserna.
    Läget sex dagar senare:
    Heirs of Doom 3 0 1 9 8-4
    R.A.T. 2 0 2 6 10-5
    Cohones Resfriados 2 0 0 6 4-2
    Cryptic Sand People 2 0 1 5 (-1) 4-2
    Human Highlanders och Simon Says Play Goblins är än så länge utan poäng.

    P.S. Får man minuspoäng för att man retas med tipsarrangören? Trots allt misstänker jag att du inte direkt gråter över utvecklingen.
  • edited June 2015
    Haha. Så länge du retas med mig för att det går bra för mig i ligan så får det väl gå an :)

    Det har onekligen varit en bra helg för mig. Matchen mot RAT var nog den svettigaste matchen jag spelat sedan slutspelet förrförra säsongen.
  • En match släpar i tipset, men om Cohones gör en CAS och inte förlorar med mer än 2 mål ser tipset ut som nedan. Ozt och Georg håller de två första platserna, men jag MartinS avancerar något, bland annat eftersom Swebba är uppe på slutspelsplats.

    1. Ozt 6
    1. Georg 6
    1. Mooselord 6
    1. MartinS 6
    1. Mufflo 6
    6. Lockmund 5
    6. Per 5
    8. Viking 4
    8. Maestro 4
    8. Coma 4
    8. Broccooli 4
    12. Pellevin 3

    Till slutspel:
    Rare
    Black
    RAT
    Heirs
    Cohones
    Newmill
    Swebba
    Chaos

    Flest TD
    Black Death

    FLest CAS
    Cohones
    Darkland

    Färst TD emot
    Rare Exports

    Färst CAS emot
    Swebba
  • Jag är lugn. Förra gången jag tippade ledde jag i det här skedet, och sedan rasade jag. Det måste alltså bli tvärtom denna gång.
  • Minst en Cas? Vad är sannolikheten att jag bara får EN cas på 16 rundor slagsmål? Det vet jag inte. I kvällens match rasslade det till och hela noll cas registrerades. Noll. Vi slogs som vetvillingar hela tiden! Det var kuddkrig! Linus skulle ha stått och skämts i ett hörn om han varit där.
  • edited June 2015
    Om du kan tänka dig att blanda plast och metal så är den här i rätt storlek

    ops, råkade skriva i fel tråd
  • Jag kommer inte kunna uppdatera tipset förrän tosdag-onsdag men redan nu är det klart att We eat you är tillbaka på slutspelsplats. Kul :)
  • Blygsam som jag är så ska jag ta hem hela säsongen tänkte jag =)
  • Några matcher släpar efter. Under förutsättning att Swebba och Newmill åtminstone tar en poäng var i sina matcher och att Swebba inte får mer än 1 cas emot sig blir det som följer. RAT tappar sin slutspelsplats till We eat you och Rare Exports tappar minst TD emot till Cryptic Sand People. Effekten av det är att många tappar poäng. Ozt håller dock och har en ensam ledning. I övrigt måste jjag säga at det är en grymt spännande säsong. Det är väl i praktiken bara 3 lag som är bort från slutspel och inget lag kan vara säkert på slutspelsplats.

    1. Ozt 6
    2. Mooselord 5
    2. Mufflo 5
    2. Per 5
    5. Viking 4
    5. Georg 4
    5. Lockmund 4
    5. MartinS 4
    5. Coma 4
    10. Maestro 3
    11. Broccooli 2
    11. Pellevin 2

    Till slutspel:
    Cohones
    Heirs
    Rare
    Black
    We
    Newmill
    Chaos
    Swebba

    Flest TD:
    Black

    Flest cas:
    Darkland

    Färst TD emot:
    Cryptic

    Färst cas emot.
    Swebba
  • Mooselord wrote: »
    Några matcher släpar efter.

    Vill bara påpeka att detta inte stämmer. Runda 5 börjar nästa vecka och alla matcher i Runda 3 är spelade.

    Så ingen blir förvirrad eller orolig.
  • edited July 2015
    Hoppsan. Min hjärna tog semester och snurrade ihop veckorna eftersom så många matcher redan var spelade och jag skall spela omgång 5 ikväll. Tack för påpekandet Mago :)

  • Swebba gjorde sitt. 7-0 i cas och 4-0 td tror jag att vi landade på tillslut.
  • Ojdå, det var rejäla siffror.

    Själv vann jag mot Highlanders med 1-0 och även om det finns gott om teoretiska möjligheter att jag inte når slutspelsplats så känns det som slutspelsplatsen borde vara ganska säker även vid förlust mot Newmill i sista. Tyvärr kommer jag inte kunna närvara på slutspelsdagen så jag lämnar över slutspelsplatsen åt någon annan om det blir aktuellt.
  • My bad, 9-0 i cas, en foul och en publik
  • edited July 2015
    Mooselord wrote: »
    Själv vann jag mot Highlanders med 1-0 och även om det finns gott om teoretiska möjligheter att jag inte når slutspelsplats så känns det som slutspelsplatsen borde vara ganska säker även vid förlust mot Newmill i sista. Tyvärr kommer jag inte kunna närvara på slutspelsdagen så jag lämnar över slutspelsplatsen åt någon annan om det blir aktuellt.

    Nu har Heirs of Doom garanterat en slutspelsplats. Eftersom Cryptic möter League och Chaos möter Eat U (på tisdag), så kan inte fyra tvåor-treor nå tolv poäng. En poäng till mitt tips!!!! Tyvärr går inte resten lika bra. :(
  • Blev seger för SweBBA i avslutande rundan, höjdpunkter: Morg blit MNG'ad i min första turn efter en 1d block av @inforthepain och publiken som dödar Berneuz halvvägs in i första halvlek, han reggade dock det. Med detta har jag garanterat en slutspelsplats men då jag flyttar och börjar nytt jobb i södra Sverige 10:e augusti kommer jag inte kunna spela någon kvartsfinalsmatch tyvärr =( Så undantaget eventuella gästmatcher i Open var detta nog min sista match i Stockbowls liga. Skönt att få avsluta som jag startade min första match i säsong 1, med en seger =)
  • OT: Tråkigt att höra att du skall flytta mufflo. Vart bär det av?
  • edited July 2015
    Lockmund wrote: »
    Tyvärr går inte resten lika bra. :(

    Det är sant, men det finns lite ljuspunkter i alla fall. Newmill har fortfarande slutspelschans och skulle du ta dig till slutspel och gå långt där kommer du inkassera rätt många poäng på det.
  • tråkigt att höra att @mufflo ska flytta? det är väl jätteroligt?
    grattis till flytten mufflo!
  • Det beror på hur man ser det såklart :) Det är antagligen kul för honom annars hade han väl inte gjort det. Det är däremot ett minus för oss andra som är kvar i sthlm utan honom :)
  • jag ser det som ett plus för er andra också ;)

    men så kan ju jag aldrig låta bli att vara dryg när det ges chanser :D
  • Jag flyttar till Karlskrona :) Det kommer bli skoj! Ska lura andra där att spela BB! Så kommer fler till turneringar :)
  • Där ser man. Svärföräldrarna har sommarstuga i Ronneby som vi brukar vara i en vecka varje sommar. Eventuellt får jag väl ta en utflykt till Karlskrona när vi är där så du spelat lite blood bowl :)
  • Är det Karlskrona som har ett citadell?
    Rätt fränt isf.
    Grattis till jobbet mufflo (och förlåt för OT)
  • Jepp, Karlskrona har ett citadell.
  • edited July 2015
    Mooselord wrote: »
    I grupp B kan Tentacles och Drones nästan ha spelat bort varandra från slutspelet i och med deras 1-1.

    Jag ser det som min uppgift här på forumet att reta @Mooselord för hans analyser.

    Grupp B leds nu av Drones, tätt följda av Tentacles.
  • Inför sista ronden kan alla fem deltagare vinna grupp B.
  • Er grupp verkar jämnare än andras :)
  • Jag har aldrig sett en så jämn grupp.
  • Ja, det händer en del konstigheter i den gruppen. Teoretiskt går det att vinna den på 8 poäng.

    Ett annat möjligt utfall är att Merciful vinner gruppen med -5 i TD-skillnad samtidigt som Black death kommer sist med +5, (eller till och med +6 om alla resultat går rätt).
Sign In or Register to comment.