Underground Cup i Berlin 26/9

edited August 2015 in Turneringar
Vi organiserar en turnering här i Berlin den 26:e september.
Det kommer att vara 4 matcher med World Cup reglerna och kommer att spelas på Cityhostel Berlin.

Här hittar ni turneringens NAF-sida och egna hemsida

Ett lysande tillfälle för träning inför World Cup och lite team building som bonus!
Vore kul att se några av er där.

Reglerna

Comments

  • Ser kul ut, men det är lite hårt att åka ner för en endagare.
  • Det är ju ett ypperligt tillfälle att spela lite blood bowl och upptäcka Berlin! Gör stan efter fjärde matchen och/eller kolla in Brandenburger Tor på söndagen.

    Förstår att det känns lite lite att åka ner för fyra matcher. Vi kollar hur det funkar i år och kanske går upp till sex matcher nästa år. Tanken är då att göra en lite mer temad turnering som StockBowl Cup där matcherna spelas under jord, dvs annat väder samt kick off med lite fördelar för lag som brukar spela under marken (dvs underworld och skaven)
  • Är det bara jag, eller är 29 september en tisdag?

    Då måste man vara i Berlin bra många dagar om man skall kolla in Brandenburger Tor på söndagen. :)
  • z3bb3 wrote: »
    Är det bara jag, eller är 29 september en tisdag?

    Då måste man vara i Berlin bra många dagar om man skall kolla in Brandenburger Tor på söndagen. :)

    Hoppsan, där hade jag skrivit fel. Det ska vara den 26:e.
    Har uppdaterat första posten
  • Jag tar varje realistisk ursäkt att åka till Berlin! Så om jag kan hitta billigt flyg och boende så tar jag mig dit.
  • Ozt wrote: »
    Jag tar varje realistisk ursäkt att åka till Berlin! Så om jag kan hitta billigt flyg och boende så tar jag mig dit.

    Härligt!
    Du är varmt välkommen

    Tyvärr kan jag inte erbjuda sängplats, då vi då kommer att ha en nytillkommen familjemedlem och det kommer nog att vara allmänt svårt med sömn
  • Grattis Pedda!
  • Berlin är ju en underbar stad, så detta kanske kan bidra till en liten minisemester till hösten... Någon annan från Göteborg som är sugen, kanske?
  • Pellevin wrote: »
    Grattis Pedda!

    Tack så mycket! Ingen är gladare än jag, även om jag inte kan åka på WC på grund av tillskottet.
    equilibri wrote: »
    Berlin är ju en underbar stad, så detta kanske kan bidra till en liten minisemester till hösten... Någon annan från Göteborg som är sugen, kanske?

    Precis vad jag ute efter.
    Det är klart att ni ska titta förbi!
  • edited May 2015
    Vi tittar på möjligheten att göra en tvådagars turnering istället.
    Om vi kan boka lokalen på söndagen så blir det så.

    Hoppas att fler i så fall är intresserade.

    Länk till reglerna finns i första inlägget.
    Obs, om vi ändrar till två dagar kommer skillsen att delas upp på runda 1&2, 3&4 samt 5&6
  • helt klart mer värt om det blir tvådagars...
  • Jag kommer vara intresserad av 2 dagars
  • Även jag kan tänka mig 2-dagars, men jag kan nog tänka mig att åka på 1-dagars o njuta av Berlin resten av resan... :D
  • Tyvärr blir det bara fyra matcher på lördagen den 26/9.
    Hoppas att några bekanta ansikten dyker upp ändå.

    (Nästa år satsar vi på 6 matcher på två dagar)
  • Jag är jättesugen även om det bara är en dag. Någon från GBG som kan tänka sig att hänga på en liten minisemester till Berlin?
  • jag kan nog tänka mig att vara sugen att åka även om det bara är en dag.
  • edited August 2015
    Tänkte bara förtydliga att man anmäler sig genom att maila rueckkopplung@web.de
    (Deadline 13/9)

    Hoppas att få se några av er september
  • edited August 2015
  • edited September 2015
    Vi har nu nästan uppnått max antal spelare som får plats i lokalen (en plats kvar).
    Tyvärr är det inga svenskar (förutom mig) på listan i år, men kanske nästa år.
    Förhoppningsvis blir det då en "vanlig" turnering med sex matcher
  • Jag var sugen på att åka. Lyssnar mest på tysk musik, men hittade ingen intressant konsert i trakten. Sedan kom Pouring Rain och spolade bort allt.
  • Pellevin wrote: »
    Jag var sugen på att åka. Lyssnar mest på tysk musik, men hittade ingen intressant konsert i trakten. Sedan kom Pouring Rain och spolade bort allt.

    Förstår det. Lite kul att vara med på Norges första NAF-turnering.
    Nästa år kanske passar bättre

Sign In or Register to comment.