Turneringsdatum

edited February 2014 in Turneringar
Hej gott folk.

Tänkte det kan vara bra att ha lite koll på när och var och hur olika turneringar faller under 2014. Helst skulle man väl ha en slags kalender länkad till forumet på nåt finurligt vis, men till något sånt finns att tillgå så kanske någon som har koll kan posta en lista på turneringar och datum för dessa?

Jag har till exempel planer på att köra en turnering i sundsvall, men vill inte lägga den så den inkräktar på någon annan stor och mer inarbetad turnering, så det vore toppen med en fin lista som man kan använda sig av vid planering.

Edit: Här är en preliminär lista på turneringar
  • Nivren Open (Sundsvall) - 1-2 Februari
  • Dungeonbowl (Düsseldorf) - 15-16 Mars
  • Super Brawl MMXIV - 28-30 Mars
  • Gothbowl - Påskhelgen 18-20 April
  • NAF Championship - 17-18 Maj
  • Sweden Bloodbowl Championship 2014 31 Maj - 1 Juni
  • Danish Open (Köpenhamn) - 7-8 Juni
  • Eurobowl (Belgien) - 8-9 November


«1

Comments

  • hej bra initiativ! jag har funderat på detta med nu när jag planerade in min turnering i dalarna å kan lista upp det jag fått reda på. men alla datum är ju inte helt satta heller.

    denna lista över alla NAF-turneringar är ju bra att kolla på så länge tills jag kan få ihop den info jag har samlat in. http://www.thenaf.net/tournaments/information/current-tournaments/
  • edited January 2014
    Jag skulle jättegärna ha en kalender på forumet, tyvärr har jag inte hittat något som verkar funka out-of-the-box. Jag ska titta lite på andra lösningar. I värsta fall får jag ha en tråd som jag uppdaterar och håller koll på det hela, som på gamla StockBowl Forumet.
  • ja men kolla där hade du ju en fantastisk lista. hade vart kul med en blandad lista med där möjliga utlandsresor ingår. sen kan man ju länka till olika forumsdelar/trådar från den.
  • Jag är i akut behov av information om turneringsdatum under våren. Jag förväntas hålla en schackturnering en helg före maj, och vill inte att den skall krocka med något BB-evenemang.

    Jag antar att GothBowl hålls i påsk, eller har jag fel?
    Kommer det att bli någon Närkebowl under våren?
    Är det något annat på gång som inte annonserats? (SuperBrawl är annonserat, och orsaken till att jag måste hitta nytt datum)
  • GothBowl - Påskhelgen
    NAF Championship - 17/18 maj
  • 3-4 maj: Stora "kval till landslaget" turneringen, antingen som NärkeBowl eller som något annat. Letar lokal i detta nu men datumet är satt till 95% säkerhet.
  • Bra att det börjar rulla in datum, jag uppdaterar min förstapost med de turneringar som vi vet om.

    Är det någon utlandsturnering som många åker på som kan vara värd att ta med på listan?
  • Dungeonbowl (Düsseldorf) 15:e och 16:e Mars
    2014 03 28-30 Super Brawl 2014 Borlänge
    2014 06 07-08 (Köpenhamn) Danish Open
  • Justja, Eurobowl är 8-9 November i Belgien.
  • Tog och stoppade in de turneringar som listats än så länge i en google calendar, för er som använder er av den, ni hittar den här:
    [url]https://www.google.com/calendar/embed?src=a4cvevpd50pv1pcsodteuh6us8@group.calendar.google.com&ctz=Europe/Stockholm [/url]
  • Datumet 3-4 maj är visst mer osäkert än jag trodde. Jag hade kollat med 2 stockbowl coacher om det funkade, men en tredje upplyste mig om att ni nog har slutspel just då... Överväger olika lösningar för tillfället.
  • Tusen tack allesammans för mycket snabb respons på min förfrågan.

    @Lard: playoffs för denna säsong i Stockbowl är schemalagda 3dje maj.
  • @Pellevin: Jo, vi kom på det. Får se hur vi löser det hela.
  • Jag såg just i en annan tråd att det går en turnering i Sundsvall 1-2 februari. Sedan går jag in här och ser att den finns med på listan. Det leder till en fråga och en uppmaning:

    Frågan: Kan någon länka till info om turneringen?
    Uppmaningen: Vänligen meddela alla uppdateringar på listan så man ser att något hänt utan att gå in och kolla!
  • @Pellevin : om du klickar i stjärnan uppe till höger i första posten gör du själv tråden till ett "bookmark". Då skall du se alla uppdateringar som sker i den, i alla fall när folk postar nya trådar. Vet inte om det även sker om någon "Editerar" en gammal post, men vi kan väl bara be @Mortimess att även skiva en post med vad han lägger in varje gång han editerar första posten så borde det vara löst.
  • Jag kan avslöja att jag jobbar på att få upp en kalender på forumet, så man förhoppningsvis för bättre överblick över det hela. :)
  • Så! Nu är det lite ordnung med kalendern. Hoppas ni tycker den funkar bra, posta här med feedback eller turneringar jag missar.
  • Helt perfekt ju :) gött med en Google-kalender med så man kan länka in den i sin privata kalender.
  • edited January 2014
    Fortsätt även att posta turneringarna på Facebook också.
    https://www.facebook.com/groups/437363339655611/
  • Hoho, "Nivren open" i Njurunda? Det lär utspelas på min gamla högstadieskola :-D
  • JohnnyD wrote: »
    Hoho, "Nivren open" i Njurunda? Det lär utspelas på min gamla högstadieskola :-D

    Man skulle kunna tro det! Men så är inte fallet, för den körs i samband med Mittkon som håller till i en lokal på Nybrogatan 30. Dvs inne i stan.
  • edited January 2014
    Funderar på att åka upp. Är någon sugen på att hänga med? Det finns tre platser, men min bil är infekterad av hundhår, så allergiker bör medicinera hårt före avfärd.

    Jag kör på fredag kväll. Kan plocka upp vid alphaspel eller Järva krog, eller annan lättnådd samlingspunkt mellan Tullinge och Sundsvall. Kör hem igen på söndag, lämnar då av dig hemma hos dig om du bor i 08-regionen norr om (ej inklusive) Södertälje/Nynäshamn.

    Allt detta till det facila priset 300:-
  • edited January 2014
    jag och Hemlighållaren ska fara neråt till Sundsvall i alla fall.
  • Ryktet säger också att Hemlighållaren åtar sig att hålla i BloodBowl på Nordsken men de har inte fått upp sin hemsida än. Den 29-31 maj är det fråga om.
  • @Pellevin kan du plocka upp en vilsen dalabo i Gävle tro? Har fått rensat schemat och tänker nog leta mig uppåt jag med :)
    vilka tider är det du tänkt dig åka?
  • edited January 2014
    Det är inte ännu 100% att jag skall åka, måste få klartecken från hundvakt och polare jag knoppar hos, men över 90 är det nog.

    Jag plockar givetvis gärna upp dig i Gävle. När passar det för dig? Jag kan nog inte tidigare än kring 17 i Gävle.
  • jag är sugen men känner att resa 40 mil är lite långt utan att spela en sanktionernad turnering. Ska se över om jag och Betty har tänkt åka upp och åka bräda och hälsa på föräldrar. Då vore en turnering skoj oavsett
  • ok men tar det lite som det kommer då. 17 på fredag funkar finfint för mig.
  • Tänkte bara ta och flagga för 2014 års version av Twin Mountain Blood Bowl Tournament, som kommer att hållas i Sundsvall den 30-31:a augusti.

    Än så länge är det mest bara datum som är bestämt, men det kommer mer detaljer snart.
Sign In or Register to comment.