Lagkapten EuroBowl 2014 - Röstning

edited December 2013 in Turneringar
Detta är tråden för att rösta fram en lagkapten för EuroBowl 2014 i Belgien.

Röstningen stänger 30 December 23:59.

Kandidaterna presenteras i denna tråd.

Ni kan alltså rösta på:
Ozt
JohnnyD
Lard

För att rösta svarar ni bara på denna post enligt detta format:

Namn
NAF-namn, NAF-nummer
Röstar på

Ex:
Magnus Lyrberg
Mago, 17290
Nuffle
Nu kan man inte rösta på Nuffle men ni förstår principen.

Ställningen är:
Ozt: 2
JohnnyD: 6
Lard: 10
«1

Comments

• Niklas Hallberg
    (inte förnyad NAF-medlem men heter equilibri där...)
    JohnnyD

(Jag har alltså inte förnyat mitt NAF-medlemskap, men hoppas ändå att min röst kan göras hörd då jag är en av arrangörerna för GOBBL.)
  • Om man har intresse av att vara med i laget och är NAF-medlem (förnyad eller gammal) räknas ens röst.
  • Mago: Uppdaterar du rösterna löpande på kandidaterna i första posten?
  • Linus Nifel
    Thursablot, 19004
    JohnnyD

Uttagningen kändes bäst hos Henrik när jag läste hans presentation, både Martin och Jonas känns dock även de som bra kaptener och alla tre har kvaliteter som gör dem som passande kanditater att ta en lanslagsplats med. Något jag saknar hos allas text angående uttagning är dock att man tidigt borde anmäla intresse och med vilket/vilka lag, så att de hypotetiskt bästa coacherna i två givna raser inte råkar vara samma och de tar ut varandra då de kanske borde ha en plats var med var sitt lag. Vidare så saknar jag en under uttagningsturneringarna given mirror match mot de du konkurrerar mot.
  • Daniel Offrell
    Duckwing, 16278
    Lard

Jag ser gärna en ny coach prova på att vara lagkapten men jag föredrar att ha en uttagningsturnering som väger tyngre än andra för uttagning till laget, så att jag i de andra turneringarna kan experimentera och prova lag även om jag inte tror jag kan prestera så bra med dem.
  • Alf Nilsson
    affe 5588
    Lard

Eftersom han är sittande kapten och jag tror vi ska försöka ha lite kontinutet.
  • Roger Hökerud
    Mr.Selecta 18639
    Röstar på Ozt

• Peter Johansson
    pedda 20090
    JohnnyD

Jag tycker att alla kandidaterna lägger fram vettiga argument, men som utlandssvensk som kanske inte har möjlighet att åka på så många svenska (kvalificerings)turneringar tycker jag att även internationella turneringar ska ha viss tyngd.
    Kanske skulle det vara möjligt att hålla en ev. kvalificeringsturnering via FUMBBL.
  • Mattias Fredriksson
    Melisqus 16238
    Röstar på Lard

Eftersom jag tycker att årets fixande med träningsläger, matchtröjor och resa gick riktigt bra. Enligt mig har Lard även lyckats få en bra sammanhållning i gruppen där alla känner sig välkomna, försöker prestera sitt bästa och givetvis har kul tillsammans.
  • Bengt Sjödin
    zerak 9413
    Lard
  • edited December 2013
    Martin Svärd
    MartinS 19528
    Ozt

Jag tycker att det finns en poäng att coach-posten skiftas, från städer och personer. I valet mellan Henrik och Ozt väljer jag Ozt, även om skillnaden är minimal. På senaste årsmötet hade Ozt tänkt ut lösningar på problem som han misstänkte skulle tas upp, den typen av framförhållning är ovanlig och en bra coach-egenskap.

Edit slarvfel
  • Björn Tanered
    Bernuz 19542
    Lard

Detta var mycket svårt! Men Lard har vart en stor bidragande faktor till att jag blivit mer involverad i BB-sverige och gjorde att man kände sig välkommen som en i gänget. En mycket viktig egenskap av en ledare. Samt har jag bara hört gott om hans arbete under förra året. Hoppas bara tiden räcker till nu Lard med allt du har på gång i livet.
  • Christian Sedin
    coma 13697
    JohnnyD

Tre riktigt bra kandidater där jag är övertygad om att alla är väl lämpade. Jag röstar på Henrik för att jag tror att han är vassast på kombinationen av socialt och planering/upplägg. Gillar också uttagningstankarna bäst.

Martin Svärd: Daniel?
  • edited December 2013
    Först vill jag säga att Lard har gjort ett utmärkt jobb som kapten som vi alla vet. Då vi hade ”Bootcamp” lyste hans bra förmågor som ledare och organisatör verkligen igenom (+han är ju en trevlig jävel, trots att han spelar Orcs). Fast bara för att man har gjort ett bra jobb betyder inte att man är ”safe” som ni alla vet; Blood Bowls Regel #73: Du är aldrig safe! Jag tror också att det är bra för bloodbowlcommunityn att vi nu i början av en ny era testar olika ledare för att komma med så många nya idéer som möjligt. Därför vill jag rösta på något mer otippat och då står det mellan Ozt och JohnnyD. Båda två är trevliga och jobbat mycket för att bidra med en grymt bra bloodbowlstämning varje gång vi har träffats på turneringar. Så låt oss kolla på vad som skiljer dessa kandidater åt; Båda kommer välja sin 7 spelare från prestationer och deltagande på turneringar under året. Ozt kommer leta spelare online och JohnnyD kommer se till även icke NAFturneringar. Ozt anser det viktigt att landslagets spelar bidrar till en positiv atmosfär och JohnnyD tycker det är viktigt att alla ska ha kul och såklart spöa danskar! Ozt saknar hår och JohnnyD har massvis. Ozt förtjänar att bli gangfoulad och JohnnyD borde kanske också få en liten gangfoul.

För mig kommer det avgörande nog väga ner till att JohnnyD kom till mig och presenterade hur han ville göra om han blev lagkapten och frågade om min åsikt, vilket fick min röst att kännas mer värderad så jag kommer rösta på:

Jan Andersson
    Inforthepain, 19483
    JohnnyD

Jag skulle föreslå att vi skapar en tråd där man kan skriva upp vilket lag man planerar att lira så det blir tydligt för vår kapten och för oss själva vilka spelare man konkurrerar med för en plats i laget. Förslagsvis bör denna tråd skapas av någon som är aktiv och kan uppdatera den första posten precis som Mago gör med denna tråd.

Det var allt jag hade att säga. Tack!
  • Magnus Johansen
    Dragons 19003
    Lard

Då jag tycker att Lard har gjort ett kanonjobb de senaste 2 åren, men framför allt 2013 men underbart träningsläger samt ett kanonjobb med Österrike. Därför tycker jag att han kan få fortsätta då vi dessutom inte vet om någon gammal från landslaget kommer att vara med nästa år så tycker jag att det är bra med en liten stomme i varje fall.
    Tror inte att någon skulle göra ett dåligt jobb av de 3 som vill vara lagkapten.
    Men så länge man gör ett kanonjobb så tycker jag att man ska få fortsätta.

Tack för mig.
  • edited December 2013
    Jag vill ha chansen att spela i laget fastän jag spelar Orcs, därför kan jag inte rösta på Lard. Jag röstar på JohnnyD. Både han och Ozt är bra, men JohnnyD ligger bättre till för att jag skall få en chans därute.

Trist bara att man som Orcspelare inte får en ärlig chans med fel ledning.

Eller har jag fel?
  • For the record: Jag har inte sagt att jag skall spela orks i år om jag blir lagkapten, även om det är det jag är mest bekväm med.
  • edited December 2013
    Men du har inte heller sagt att någon annan ens kan ha teoretisk chans att få spela orcs.

Så, innan alla har röstat: kommer du att välja ett lag själv, och sedan låta andra kvala med resterande, eller kommer uttagningen gå till på något annat sätt?
  • edited December 2013
    Med min förra kommentera ville jag absolut inte påverka hur du röstade, bara klargöra faktumet att jag inte valt orks så inte andra tror det. Jag har inte bestämt vilket lag jag skall spela om jag blir lagkapten. Det tror jag inte att Ozt eller JohhnyD heller har gjort om någon av dem skulle bli lagkapten. Sedan är Orks ett av mina absolut bästa lag men 2012 spelade jag ex. Wood Elfs på Eurobowl. Om jag blir lagkapten kommer jag delta och spela med ett lag under EuroBowl 2014 men siktar för tillfället väldigt brett, dvs kan tänka mig spela väldigt många lag, beroende på hur mycket jag spelar dem under turneringar 2014 och hur det går samt beroende på vilka andra som kommer delta i landslaget.
  • edited December 2013
    Det låter bra, men jag vill gärna bli påverkad innan jag röstar. Det har nog inte framgått tidigare, men jag har väldigt höga tankar om dig både som lagledare och som person.

Men för mig kvarstår problemet från förra året, då det plötsligt var några lag som var borta redan i februari, och därför många spelare aldrig fick en ärlig chans.

Jag uppfattar för övrigt, kanske felaktigt, att båda dina konkurrenter om lagledarposten tagit avstånd från precis det som jag tyckte var fel förra året.

Men, idag är det julafton, och jag hoppas att jag inte sabbat någons stämning med dessa påhopp. Vill också nämna att jag sett Tomten för någon timme sedan. Han befann sig då på en snöstormig väg utanför Avan i Luleå kommun. Hoppas han hittar till er också :)
  • Kanske kan vidare diskussioner, åsikter m.m. kring lagledare och landslaget ske i en ny tråd så att denna röstningstråd hålls ren.
  • +1 på Duckwing där...

För kontinuitet (men sen dags för byte):

Magnus Eriksson
    khanmank 15043
    Lard
  • Erik Leander
    Pellevin 19271
    JohnnyD
  • Daniel Baumann
    Jammydodger - 9072
    Lard
  • edited December 2013
    Jag uppskattar att vi håller denna tråd relativt ren (d.v.s. bara röstning). Tyvärr blev det ont om tid för röstning detta år eftersom själva forum-projektet drog ut så mycket på tiden. Jag skulle gärna ha haft tid för diskussion och bättre möjlighet att ställa frågor till kandidaterna men ville samtidigt få röstningen avklarad innan Januari. Nästa år förhoppningsvis. Det finns dock inget som hindrar att ni ställer frågor i en separat diskussion här på forumet om ni vill. :)
  • Mårten Forsmark
    Stareater - 17228
    Lard
  • edited December 2013
    Hej alla veteran nördar!
    Jag är väldigt ny i det här med NAF-världen. Jag är ju ändå medlem och vill göra min röst hörd. Har ju träffat alla tre killarna och alla är ju supertrevliga och väldigt vassa inom BB. Alla tänker olika, men jag tror alla tre har i slutändan ett gemensamt mål, det är väl och ta fram ett starkt svenskt lag och leda det och vinna så mkt som möjligt framförallt i EuroBowl.
    Alla tre har väldigt bra poänger i sina presentationer och det tycker jag att den kommande kaptenen bör ta till sig, även alla andra som har lagt in bra kommentarer hur allt ska utformas bättre. Jag tror det viktigaste är att leda laget som lagkapten, tex ta fram det bästa av Svenska BB spelare.
    Jag lägger min röst på Lard för att jag tycker att han han är fantastisk på att organisera och styra upp, dessutom tycker jag att han är en väldigt duktig spelare.
    Jag hoppas dom två kandidaterna som inte blir lagkapten iår även kandiderar nästa år och inte bara ger upp. För en sån lagkapten vill ju jag iaf inte ha ;)
    Kram på er och Gott Nytt år. Var rädd om er!
    KaYue Poon
    kaju 19529
    Lard
  • Röstningen är över och Lard är vår lagkapten ett år till!
  • OztOzt
    edited December 2013
    Grattis till vinsten Lard!

Jag tycker för övrigt att det är väldigt positivt att det var fler som var med och röstade i år. Hoppas trenden fortsätter.
  • Tjoho! Tack för det fortsatta förtroendet killar. Nu är det dags att börja planera för fullt! Lite mer info om hur det går kommer nog först nästa år ;)
Sign In or Register to comment.