Lagkapten EuroBowl 2014 - Röstning
Detta är tråden för att rösta fram en lagkapten för EuroBowl 2014 i Belgien.
Röstningen stänger 30 December 23:59.
Kandidaterna presenteras i denna tråd.
Ni kan alltså rösta på:
Ozt
JohnnyD
Lard
För att rösta svarar ni bara på denna post enligt detta format:
Namn
NAF-namn, NAF-nummer
Röstar på
Ex:
Magnus Lyrberg
Mago, 17290
Nuffle
Ställningen är:
Ozt: 2
JohnnyD: 6
Lard: 10
Röstningen stänger 30 December 23:59.
Kandidaterna presenteras i denna tråd.
Ni kan alltså rösta på:
Ozt
JohnnyD
Lard
För att rösta svarar ni bara på denna post enligt detta format:
Namn
NAF-namn, NAF-nummer
Röstar på
Ex:
Magnus Lyrberg
Mago, 17290
Nuffle
Nu kan man inte rösta på Nuffle men ni förstår principen.
Ställningen är:
Ozt: 2
JohnnyD: 6
Lard: 10
Comments
(inte förnyad NAF-medlem men heter equilibri där...)
JohnnyD
(Jag har alltså inte förnyat mitt NAF-medlemskap, men hoppas ändå att min röst kan göras hörd då jag är en av arrangörerna för GOBBL.)
Thursablot, 19004
JohnnyD
Uttagningen kändes bäst hos Henrik när jag läste hans presentation, både Martin och Jonas känns dock även de som bra kaptener och alla tre har kvaliteter som gör dem som passande kanditater att ta en lanslagsplats med. Något jag saknar hos allas text angående uttagning är dock att man tidigt borde anmäla intresse och med vilket/vilka lag, så att de hypotetiskt bästa coacherna i två givna raser inte råkar vara samma och de tar ut varandra då de kanske borde ha en plats var med var sitt lag. Vidare så saknar jag en under uttagningsturneringarna given mirror match mot de du konkurrerar mot.
Duckwing, 16278
Lard
Jag ser gärna en ny coach prova på att vara lagkapten men jag föredrar att ha en uttagningsturnering som väger tyngre än andra för uttagning till laget, så att jag i de andra turneringarna kan experimentera och prova lag även om jag inte tror jag kan prestera så bra med dem.
affe 5588
Lard
Eftersom han är sittande kapten och jag tror vi ska försöka ha lite kontinutet.
Mr.Selecta 18639
Röstar på Ozt
pedda 20090
JohnnyD
Jag tycker att alla kandidaterna lägger fram vettiga argument, men som utlandssvensk som kanske inte har möjlighet att åka på så många svenska (kvalificerings)turneringar tycker jag att även internationella turneringar ska ha viss tyngd.
Kanske skulle det vara möjligt att hålla en ev. kvalificeringsturnering via FUMBBL.
Melisqus 16238
Röstar på Lard
Eftersom jag tycker att årets fixande med träningsläger, matchtröjor och resa gick riktigt bra. Enligt mig har Lard även lyckats få en bra sammanhållning i gruppen där alla känner sig välkomna, försöker prestera sitt bästa och givetvis har kul tillsammans.
zerak 9413
Lard
MartinS 19528
Ozt
Jag tycker att det finns en poäng att coach-posten skiftas, från städer och personer. I valet mellan Henrik och Ozt väljer jag Ozt, även om skillnaden är minimal. På senaste årsmötet hade Ozt tänkt ut lösningar på problem som han misstänkte skulle tas upp, den typen av framförhållning är ovanlig och en bra coach-egenskap.
Edit slarvfel
Bernuz 19542
Lard
Detta var mycket svårt! Men Lard har vart en stor bidragande faktor till att jag blivit mer involverad i BB-sverige och gjorde att man kände sig välkommen som en i gänget. En mycket viktig egenskap av en ledare. Samt har jag bara hört gott om hans arbete under förra året. Hoppas bara tiden räcker till nu Lard med allt du har på gång i livet.
coma 13697
JohnnyD
Tre riktigt bra kandidater där jag är övertygad om att alla är väl lämpade. Jag röstar på Henrik för att jag tror att han är vassast på kombinationen av socialt och planering/upplägg. Gillar också uttagningstankarna bäst.
Martin Svärd: Daniel?
För mig kommer det avgörande nog väga ner till att JohnnyD kom till mig och presenterade hur han ville göra om han blev lagkapten och frågade om min åsikt, vilket fick min röst att kännas mer värderad så jag kommer rösta på:
Jan Andersson
Inforthepain, 19483
JohnnyD
Jag skulle föreslå att vi skapar en tråd där man kan skriva upp vilket lag man planerar att lira så det blir tydligt för vår kapten och för oss själva vilka spelare man konkurrerar med för en plats i laget. Förslagsvis bör denna tråd skapas av någon som är aktiv och kan uppdatera den första posten precis som Mago gör med denna tråd.
Det var allt jag hade att säga. Tack!
Dragons 19003
Lard
Då jag tycker att Lard har gjort ett kanonjobb de senaste 2 åren, men framför allt 2013 men underbart träningsläger samt ett kanonjobb med Österrike. Därför tycker jag att han kan få fortsätta då vi dessutom inte vet om någon gammal från landslaget kommer att vara med nästa år så tycker jag att det är bra med en liten stomme i varje fall.
Tror inte att någon skulle göra ett dåligt jobb av de 3 som vill vara lagkapten.
Men så länge man gör ett kanonjobb så tycker jag att man ska få fortsätta.
Tack för mig.
Trist bara att man som Orcspelare inte får en ärlig chans med fel ledning.
Eller har jag fel?
Så, innan alla har röstat: kommer du att välja ett lag själv, och sedan låta andra kvala med resterande, eller kommer uttagningen gå till på något annat sätt?
Men för mig kvarstår problemet från förra året, då det plötsligt var några lag som var borta redan i februari, och därför många spelare aldrig fick en ärlig chans.
Jag uppfattar för övrigt, kanske felaktigt, att båda dina konkurrenter om lagledarposten tagit avstånd från precis det som jag tyckte var fel förra året.
Men, idag är det julafton, och jag hoppas att jag inte sabbat någons stämning med dessa påhopp. Vill också nämna att jag sett Tomten för någon timme sedan. Han befann sig då på en snöstormig väg utanför Avan i Luleå kommun. Hoppas han hittar till er också
För kontinuitet (men sen dags för byte):
Magnus Eriksson
khanmank 15043
Lard
Pellevin 19271
JohnnyD
Jammydodger - 9072
Lard
Stareater - 17228
Lard
Jag är väldigt ny i det här med NAF-världen. Jag är ju ändå medlem och vill göra min röst hörd. Har ju träffat alla tre killarna och alla är ju supertrevliga och väldigt vassa inom BB. Alla tänker olika, men jag tror alla tre har i slutändan ett gemensamt mål, det är väl och ta fram ett starkt svenskt lag och leda det och vinna så mkt som möjligt framförallt i EuroBowl.
Alla tre har väldigt bra poänger i sina presentationer och det tycker jag att den kommande kaptenen bör ta till sig, även alla andra som har lagt in bra kommentarer hur allt ska utformas bättre. Jag tror det viktigaste är att leda laget som lagkapten, tex ta fram det bästa av Svenska BB spelare.
Jag lägger min röst på Lard för att jag tycker att han han är fantastisk på att organisera och styra upp, dessutom tycker jag att han är en väldigt duktig spelare.
Jag hoppas dom två kandidaterna som inte blir lagkapten iår även kandiderar nästa år och inte bara ger upp. För en sån lagkapten vill ju jag iaf inte ha
Kram på er och Gott Nytt år. Var rädd om er!
KaYue Poon
kaju 19529
Lard
Jag tycker för övrigt att det är väldigt positivt att det var fler som var med och röstade i år. Hoppas trenden fortsätter.