Fend & Sidestep
Jag har suttit och funderat lite och jag undrade villken av skillsen fend eller sidestep som ni tycker är bäst och varför.
Sen oxå om de "stackar" det vill säga att man kan använda båda skillsen när en motståndare slänger en block mot en, både välja ruta och så att de inte följer upp! Så nu frågar jag er BB veteraner!
Tack i förhand
Sen oxå om de "stackar" det vill säga att man kan använda båda skillsen när en motståndare slänger en block mot en, både välja ruta och så att de inte följer upp! Så nu frågar jag er BB veteraner!
Tack i förhand
Comments
Allmänt för bollhållare kan fend vara guld värt, för att slippa dodga i rundan efter.
En förutsättning är att spelaren har Block eller Wrestle
1. Spelare har som uppgift att stå på linjen vid kick-off. Bra om man möter spelare med Piling on!
2. Om jag skulle spela dvärgar och jag vill vinna kontroll-racet skulle jag kunna ta Fend. Fördelen är att jag kan placera om dvärgen om den inte blir knocked down utan att behöva dodga. Dessutom är det riktigt jobbigt för motspelaren att inte komma framåt.
Det är vad jag på rak arm kan komma på nu.
Jag skulle sällan ta båda eftersom det känns lite för mycket spetskompetens på en spelare. Liknande exempel på skillkombos tycker jag är block-juggernaut där det också är två olika kategorier av skills som fyller ungefär samma funktion i grunden.
Hursom tack!
Jag har en orc blitzer med både side step, fend och dodge. Han är svår att plocka ner.
dock har det inget med fend att göra. men hade jag slått två dubbla (block på den första) så hade jag nog även kunnat tänka mig fend på den spindeln bara för att göra den så jobbig som möjligt. men nu är den tyvärr död
Och jag har fnulat på hur man ska skills dem och det värkar som dem är väääldigt lätta att skrädarsy, lixom man har inga självklara val till dem så jag känner.
Blitzer: dodge, sidestep, tackle (guard, mighty blow som dubbel)
Witch: Wrestle (eller block), (mighty blow som dubbel)
Runner: block, dodge, leader
Line: Block (eller wrestle), GUARD som dubbel
+STAT: Blitzers: alla varianter (+MA ej AV), Witch alla varianter, Runner +MA och AG (kanske styrka men det gör sig bättre på andra spelare i laget), Line +ST (inget annat)
När man kommit längre än så spelar det väldigt mycket roll vad man redan har och hur man vill spela dem.
Jag kanske har missat något men det är mina grundtankar kring dark elfs och vilka skills jag i första hand skulle ta. Jag brukar inte planera en spelare längre än 3 skills eftersom det brukar hinna hända saker som skader, dubbla skills eller statökningar inna skill 4.
Obs! Ordningen på skills beror hela tiden på vad du behöver mest.
Att sen Knights inte kan fånga bollen heller genererar frustration. Varför står det att de har Catch när det i min empiriska undersökning är helt uppenbart att skillen Butterfingers är mer korrekt.
I någon tidig version av Bretts hade Peasants samma stats men Dodge för de var vana att få stryk men blodge på alla bönder blev väl för op.
Skulle vilja lägga till kick dodge under line.
När man kör kolumnförsvaret hjälper dodge och spar rerolls.
Man behöver en lagom mängd dodge i alla alvlag för att kunna röra sig ordentligt så det beror lite på vilken mängd dodge du har och hur mycket dvärgar du förväntas möta om man tar dodge på en line. Ett generellt bra skillval dock.
Annars känns dodge som ett bra generellt första val, om man inte som @coma säger, spelar mot mycket dvärgar
Jag spelar dock mina DE ganska bashigt och det spelar såklart in.