Slann Catcher 5:e skill-up

edited March 2015 in Taktik och lagbyggen
Jag fick min femte skill på en catcher i mitt Slann-lag Froggy Style nu. Jag velar och velar och velar. Mest kring Sure Hands eller Fend. Jag har redan en Catcher med Sure Hands (och +AG), men det fungerar finfint och en till skadar nog inte. Men Sidestep går fint hand i hand med fend. Eller missar jag någon briljant kombo? Det är ett normal roll, så General eller Agility är det som gäller.

Laget: http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=fro
Blitzern kommer bytas ut mot en ny, fräsch, oskadad dito.

Tankar? Tips?

Comments

• Sprint ifall du känner att du kan chain-pusha 2 steg för en one-turner

• Med tanke på alla Piling on du får möta i den högre serien skulle jag tagit Fend.
  • skulle nog också ta mer defensiv skill som fend
  • hade du haft fler spelare och reserver hade jag nog tagit sprint och försökt ha den på planen bara då jag måste, typ vid one-turner försök
  • Jag har inte någon stor lyx kring antal spelare, så jag tror inte det blir sprint. Fend verkar vara poppisvalet och lutar nog åt det själv. Tack för bra tips och tankar.
  • Fend är spikat. Alla ni som röstat för det är direkt ansvariga om jag inte har garanterade vinster framöver! Hoppas ni känner pressen! Ni får köpa servetter om jag förlorar och måste börja gråta grodtårar.
  • Sköna namn i laget :)
  • Tackar. Jag lyssnar inte på hiphop/rap/vaddetnuär alls, så jag får googla skiten ur mitt liv för att få uppslag på namnen.
    Det är sjukt surt när dom med bra namn dör och några med lite tråkigare namn överlever. Pfft! :P
  • Men Per... Du måste ju ge de tråkiga namnen till de du vill ska överleva JU! Hur tänkte du där egentligen?
  • F'låt. Lovar bot och bättring.
  • Då är det än mer imponerande.
    (Slick Rick och MC 2Fresh känns bra som slann-namn också )
  • Han är HEMSK med sidestep och fend. HEMSK! På det underbara sättet.
Sign In or Register to comment.