Malmö Blood Bowl Masters 2 16 Maj.

edited May 2015 in Turneringar
Malmö Blood Bowl Masters 2
What
Open one day Blood Bowl Tournament with the focus of giving all the races a more even shot at performing well.

When
Mai 16 2015 0945-2200

Where
Spångatan 31 MALMÖ Sweden

Registered Participants:
Melisqus
Equilibri
Runestone
Goldbeak
Jaqra
BigFred
Afroman
Glenn
Staffan
If odd - Adhansa

Registration at latest 10/5 by email with team roster, Nafname and Nafnr to daniel741029@hotmail.com
Registation limited to 24 players and only to pair up evenly within tafter 3/5.

Cost
100 SEK/DKK
it can be paid in cash with even money on site or to
Daniel Persson
clearnr: 8214-9 kontonummer 3338270-6

NAF-sanctioned: Yes. All participants must be current members of the NAF.

Prices: The winner gains the prestigous Turning Torso Trophy. Other secret prices might be added.

Rules
Tournament format
* The tournament consist of 4 rounds.

* All games will be scored as follow: Win 1pts, draw 0.5pts, lose 0pts.

* Coaches are paired up during the first round at random, later rounds by swiss draw. 

* The coaches are ranked as follow: sum of points (pts), sum of opponents points, then lowest tier, then net TD score, then net negative CAS score, then by the earliest complete registration and payment.

We play according to the Competition rules pack complimented with the rules below.

Contact
Daniel Persson
Malmö Amorical Fotball Counsil
daniel741029@hotmail.com
0722-513308


Team creation
All the races from Competition rules pack as well as Chaos Pact, Slann and Underworld can be used. You have 1100000 to buy a team. Goblins can buy 0-3 bribes at 50.000, and Halflings can buy the chef at 100.000. Starplayers can only be bought with a wildcard.

Skills & wildcards

Teams will get additional skills and wildcards depending on their tier.

TIER 1 - Wood Elf

TIER 2 - Lizardmen, Undead

TIER 3 - Amazon, Chaos Dwarf, Dark Elf, Dwarf, Norse, Skaven

TIER 4 - Elf, Necromantic, Orc

TIER 5 - High Elf, Human, Khemri

TIER 6 - Chaos Pact, Nurgle’s Rotters, Slann, Vampire

TIER 7 – Chaos

TIER 8 – Ogre, Underworld

TIER 9 - Goblin, Halfling

Tier 1: 4//5 normal skills*
Tier 2: 5 normal skills
Tier 3: 6 normal skills
Tier 4: 7 normal skills
Tier 5: 7 normal skills + 1 ‘double’ skill
Tier 6: 8 normal skills + 1 ‘double’ skill
Tier 7: 8 normal skills + 1 ”wildcard”
Tier 8: 8 normal skills + 1 ‘double’ skill + 1 ”wildcard”
Tier 9: 8 normal skills + 1 ‘double’ skill + 2 ”wildcard”
*Tier 1 teams gets 4 skills if one of them is leader, otherwise 5.

Stacking is not allowed, no player can receive more than one skill/statincrease.

Each wildcard may bey used in one of 6 ways.
1 less normal but 2 additional doubble skill choices.
choosing and stacking 2 normal skills on one player (exception to the stacking rule)
choosing any one statincrease for one player
being allowed to buy one of the race starplayers on the roster
getting for free 2 assistant coaches, 2 cheerleaders and 3 fan factor
getting a free reroll

All skills must be clearly noted on all copies of your team roster before the tournament starts.

Team development
All games are played without post-match procedures and thus without winnings, player purchases etc. All injuries and earned star player points are waived after each game. So each game starts with the same players on the roster.

After game 2 before round 3 is drawn, a player is allowed change the skillchoice (wildcard stay the same but the skills taken with it may be changed) Changes are made by directly on the roster but must be confirmed by the orcanizers with a signature.

Fairplay
In order to ensue a tournament in good sport and the best fun for everybody there are a series of rules for fair play. These rules can be changed if that is agreed upon by both coaches in their mutual game. A rule you have agreed upon is fixed afterwards - unless both coaches agree to cancel it again. 

1) You must allow your opponent to use your dice if he so wishes. 
2) If your want to use some sort of custom block/d6/d8-dice instead too the "standard" dice from the blood bowl game you have to ask your opponent permission.
3) Illegal procedures can only be called if both coaches before the game agree to enforce the rule.
4) Time is not used from the start of the game but can be enforced by the judges or if either player has brought a clock and considers the opponent to take to much time. The game can be force-ended by the judges at any moment after the time runs out, and the current score at this time will count.

Being late
If you are less than 15 minute and the last to sit down at the table you loose the coin toss. If you are more than 15 minutes late your opponent is entitled to force you to concede. Winning a game this way gives a 1-0 win (TD wise) and 0-0 on the casualty tiebreaker.

Paint and miniatures
Painted miniatures are mandatory. Those coaches who has teams, that by the tournament staff are deemed not painted (ie ALL miniatures are not painted and flocked to a sufficient standard) will be disqualified from the overall standing at the end of the tournament.

We encourage you to use the following colour coded bases: 
Grey/none: Lineman
Red: Blitzer
Green: Blocker
White: Thrower
Yellow: Catcher, Runner

If your opponent can't easily recognize the different player types on your team, you must let him mark them somehow (without damaging the miniatures, of course). This could be with bottle caps or coloured rings etc.
«1

Comments

  • Doh!
    Turnering på "hemmaplan" och så kan jag inte vara med :P
    Eller? Ska klura.
  • Är sugen, finns det päls och nötfri soffa man kan låna ifall datumet skulle fungera?
  • Ja, i begränsat antal platser. Behövs boende får vi lösa det, men skulle det vara många som frågar får de sista nöja sig med lite golvyta.
  • Är sugen, finns det päls och nötfri soffa man kan låna ifall datumet skulle fungera?
    Problematiskt. Per definition kan en soffa inte vara nötfri om Janne ligger i den. Snap!
  • @Pellevin, du vet vad man brukar säga, "lika barn spöar skiten ur varandra bäst" så ville gärna försäkra mig att jag har monopol på de fronterna när jag ska gå å lägga mig i soffan :D
  • The first Malmö Blood Bowl Masters was my first NAF tourney and really fun, so I hope to attend this as well! And hopefully I can lure some other Danes into attending as well... :)
  • Jag är intresserad, det var ju kul att få stryk förra gången i Malmö. Problemet är boende bara. Ska dra lite i kontakterna!
  • Alltså, med dessa underbara skill-paket så ska jag nog göra mitt yttersta för att kunna åka på detta!
  • Hur många anmälda är det nu? Nyfiken på hur hastigt jag måste bestämma mig...
  • Ett fåtal som mailat, vilket är det enda jag räknar som en anmälning. Jag kommer ge en liten headsup när vi närmar oss halvfullt. Kan ju inte garantera, men erfarenhet av sådant här säger mig att det än är gott om betänketid.
  • Oj vad jag gillar wildcard! Lär inte kunna komma men jag ska försöka få till det.
  • Ser ut som jag lovat vara flytthjälp den helgen men ska se om jag kan få någon att hoppa in åt mig. Återkommer när jag vet hur det blir.
  • Anmäld via mail nu! Hur ser det ut med antal?
  • Vi är 8 st anmälda so far.
  • Det finns ingen nedre begränsning för att det ska bli av så turneringen är definitivt spikad.
  • Inte klart än ifall jag kommer vara fri den helgen, är det två veckor innan man ska vara anmäld som senast? Vilka är det förresten som ska dit? Vore nice ifall du till "Participants" i ditt första inlägg adhansa.
  • Det går att anmäla sig fram till den 10:e maj.
    Innan den 3:e maj garanterar vi en plats, efter det kommer vi bara att godkänna anmälningar efter vi sett att det blir jämnt antal deltagare.
  • Okaj gött mos, ska försöka flytta grejjer så jag kan va fri tills dess.
  • Bah! Ser ohyggligt mörkt ut atm. Hoppas ni blir lite fler då jag måste avstå denna gång. Måste dock säga att stuntylagen har extremt coola regler och tippar att Chaos lagen kommer gå ohyggligt bra här i år. Jag har stora förhoppningar på att GBG tar hem segern trots min frånvaro.
  • Lycka till alla... men hoppas på MAFOC vinnare :-)
  • Efter en turnering med 5 danskar, 2 göteborgare och endast 1 malmöit så såg resultatlistan ut ungefär så här:

    1. Göteborgare (melisqus)
    2. Göteborgare (jag)
    3. Malmöiten (bigfred)
    5-8. Danmark

    Tack för en intensiv dag o en rolig turnering! Vem kunde tro att Nurgle kunde slå både High Elves o Skaven?
  • Big Gratz!!! Dwarfs Rules!!!
  • Bra att ni höll danskarna kort!
  • Det var andra sorteringen på danskarna!!! :-)
  • Nej, det var första sorteringen på svenskarna! :D
  • Snyggt jobbat!
    Grattis Melisqus
  • men va fan @equilibri!
    till och med när du kommer tvåa på en turnering blir du sämsta göteborgaren?
  • brocCooLi wrote: »
    men va fan @equilibri!
    till och med när du kommer tvåa på en turnering blir du sämsta göteborgaren?

    Bästa kommentaren idag.
    Blir det något pris för sämsta göteborgaren till helgen?
    @inforthepain, ta med plastskeden!
  • brocCooLi wrote: »
    men va fan @equilibri!
    till och med när du kommer tvåa på en turnering blir du sämsta göteborgaren?
    I närkebowl var han inte sist av Göteborgsborna...
  • @pedda det finns guldmedaljer numera! Fick du en sån @equilibri?

    Efter årets sista turnering vill jag gärna se en gruppbild inklusive medaljer placering för ÅRETS sämsta göteborgare!
Sign In or Register to comment.