Caged Maiden Wardens från Doubt V - Ogre
Hejsan, SweBBA! Nu är det dags att börja dela med sig av lite roliga lag! Vi har redan flera underbara här på forumet, så jag tänkte stämma in och posta lite bilder jag med.
Här kommer mitt Ogre-counts-as-lag Caged Maiden Wardens. Det är inspirerat av en kort berättelse i Codex: Chaos Daemons om hur Eldars livgudinna Isha räddades från att avrättas av Slaanesh. Hon räddades av ingen mindre än den kärleksfulle Nurgle som sedan dess hållit henne fången i sitt laboratorium som försökskanin.
Jag ville undvika Nurgle-daemonernas standard i grönt och satsade istället på infekterad ljus hy.
Speltekniskt är de 6 Ogres, 5 Snotlings och Bertha Bigfist!
Här kommer mitt Ogre-counts-as-lag Caged Maiden Wardens. Det är inspirerat av en kort berättelse i Codex: Chaos Daemons om hur Eldars livgudinna Isha räddades från att avrättas av Slaanesh. Hon räddades av ingen mindre än den kärleksfulle Nurgle som sedan dess hållit henne fången i sitt laboratorium som försökskanin.
Jag ville undvika Nurgle-daemonernas standard i grönt och satsade istället på infekterad ljus hy.
Speltekniskt är de 6 Ogres, 5 Snotlings och Bertha Bigfist!
Comments
Jag blir alltid förundrad när händerna till 28mm figurerna passar utmärkt på 54mm figurerna!
snyggt jobbat
mer 40k-bowl!