Chaos Dwarf Minotaur
Tjääna, nu är det så att jag har lyckats köpa en Minotaur i mitt lag. Har blandade åsikter gällande om det var ett bra eller dåligt köp, blitzar med han varge gång och med juggernut så är det relativt safe, vilket har get mig en ganska bra siffra med CASar (3 kills), men detta resulterar i att jag wastear mina blitzar på att han ska kunna blocka. Men hur som nu är han i mitt lag och har fått sin andra skill. Har redan Jugger och rookie som jag är har jag ingen aning om vad jag ska ge honom, då jag inte hittat ett enda tips på nätet. Har ni några tips? (Slog inte dubbel)
Comments
Vet att en del som skulle säga att Piling on är skillen att välja för att orsaka mer skada när man blitzar med honom, men jag tycker att det är tokigt att lägga en dyr AV8-spelare som ibland har svårt att resa sig på backen.
Personligen skulle jag välja Stand Firm eftersom han har frenzy. Med Stand Firm återfår man lite kontroll över var han är placerad och det minimerar risken att motståndaren knuffar honom av plan. Dessutom ger det honom en möjlighet att också fungera som en ST5 road block och inte bara en blitzing machine.
Men annars är nog Stand Firm det säkraste, medan Piling On är det roligaste...
1. Motståndaren kan inte knuffa bort minon, vilket kan göra att du kan blocka vanligt och blitza med någon annan spelare (dock osäkrare block utan jugg, men 3d är ändå relativt säker)
2. Roadblock, som Stareater sa
3. Du har sex dvärgar som kan ta guard
Frenzy blitz med Jugger och horns.
Eller block med frenzy utan Jugger och utan horns är osafe. Håller med om Guard grejen jag har ju faktist typ hela laget jag kan ge Guard då utesluts 2 guard och standfirm!
Gör att du inte helt hindras från blitz på nycklespelare med minon om han är låst av random dålig lineman...
Jag skulle utan tvekan ta stand firm men om den skon inte passar så tycker jag guard är mest relevant.
Vidare behövs break tackle för att kunna dra nytta av Juggernaut+frenzy.
Piling on är vansinne och borde inte vara ett alternativ.
Det bästa förslaget jag dock kan ge är att byta motståndarens wizard mot en stabil build utan minotaur.