Chaos Dwarf Minotaur

Tjääna, nu är det så att jag har lyckats köpa en Minotaur i mitt lag. Har blandade åsikter gällande om det var ett bra eller dåligt köp, blitzar med han varge gång och med juggernut så är det relativt safe, vilket har get mig en ganska bra siffra med CASar (3 kills), men detta resulterar i att jag wastear mina blitzar på att han ska kunna blocka. Men hur som nu är han i mitt lag och har fått sin andra skill. Har redan Jugger och rookie som jag är har jag ingen aning om vad jag ska ge honom, då jag inte hittat ett enda tips på nätet. Har ni några tips? (Slog inte dubbel)

Comments

• edited March 2015
    Det är lite otippar att inte bbtactics hade en sida om dvärgtjuren. Om du vet med dig att han ofta hamnar nära sidlinjerna så hade jag kanske tagit stand firm, annars skulle nog break tackle vara mitt förstaval. Jag tror dock inte att jag någonsin spelat med eller mot en minotaur, så det kanske har någon annan bättre råd :)
  • Först och främst skulle jag kanske inte ta en minotaur till det laget, men nu är skadan redan gjord. Har bara spelat med chaos dwarf minotauren under turneringar och det finns säkert de med mer erfarenhet av att använda honom som har bättre insikt än mig.

Vet att en del som skulle säga att Piling on är skillen att välja för att orsaka mer skada när man blitzar med honom, men jag tycker att det är tokigt att lägga en dyr AV8-spelare som ibland har svårt att resa sig på backen.

Personligen skulle jag välja Stand Firm eftersom han har frenzy. Med Stand Firm återfår man lite kontroll över var han är placerad och det minimerar risken att motståndaren knuffar honom av plan. Dessutom ger det honom en möjlighet att också fungera som en ST5 road block och inte bara en blitzing machine.
  • Det är faktiskt inte helt fel att ge honom Guard då man med blitzen kan trycka in honom i en grötig cage och ge support på rätt ställen.
    Men annars är nog Stand Firm det säkraste, medan Piling On är det roligaste... :D
  • Jag skulle ge minon stand firm av följande tre anledningar:

1. Motståndaren kan inte knuffa bort minon, vilket kan göra att du kan blocka vanligt och blitza med någon annan spelare (dock osäkrare block utan jugg, men 3d är ändå relativt säker)

2. Roadblock, som Stareater sa

3. Du har sex dvärgar som kan ta guard
  • Tack för alla förslag, jag själv ser inte att minotauren puttas runt som ett problem så strandfirm går bort, så då är jag fortfarande lite delad gällande Piling on, Guard och breaktackle
  • @pedda att inte blitza med minion är dumt har jag märkt så välja mellan att göra en
    Frenzy blitz med Jugger och horns.
    Eller block med frenzy utan Jugger och utan horns är osafe. Håller med om Guard grejen jag har ju faktist typ hela laget jag kan ge Guard då utesluts 2 guard och standfirm!
  • Jag gillar att ha optionen att braka rakt in i en röra med med minon, lite som att spränga i biljard. Så jag hade nog tagit break tackle för att ha att ha fler varianter att hota med. Sedan är den ändå för osäker för att använda jämt och ständigt, men i lägen där kostnaden för att misslyckas inte är så hög är det kul att kunna göra.
  • av de två valen så tycker jag du ska ta break tackle. som @Stareater sa, dumt att lägga en så dyr spelare ner. det är som att sätta en stor skylt på minon med texten "FOULA MIG".
  • edited March 2015
    Folk sa att jag var konstig när jag skillade +AV på min mino men jag härdade ut. Nästa skill var också +AV och nu trodde folk att jag var galen och skrattade åt mig men nu har han Piling On också så vem skrattar nu broCooLi när man glömmer bort att han har AV10 när man foular!! Moahahaha!
  • Jag håller med @adhansa det är en bra grej att kunna springa rakt in och lösa situationen plus att om jag nu blitzar vilket jag alltid gör med han så har jag några steg kvar efter att kunna break tackla och skapa lite mobility. Haha skylten gilla jag @brocCooLi
  • @inforthepain: Det där hade jag aldrig gjort, men du får ett plus i kanten för att du gjort det :)
  • edited March 2015
    Ha AV 10 är ju grymt på minon!
  • Kul! 50/50 på skillen i pollen det var ju till stor hjälp XD
  • Av de 2 valen tror jag nog att Break Tackle är viktigast.
    Gör att du inte helt hindras från blitz på nycklespelare med minon om han är låst av random dålig lineman...
  • @inforthepain ja hade @Slumpeen slagit 10 på skillslaget hade jag tipsat om +AV pga den anledningen :)
  • Break tackle är för Bulls och med loner känns den inte alls speciellt aktuell.
    Jag skulle utan tvekan ta stand firm men om den skon inte passar så tycker jag guard är mest relevant.
  • Coma har en poäng angående loner. För övrigt kan det vara värt att veta att om du blitzar så break tacklar du fortarande bara med ST5 även om du har horns.
  • Break tackle! Måste du så smaska rakt in i cage'en och slå bollhållaren två steg och sedan är motståndaren i skiten. Även om du aldrig gör det så är hotet nog för att motståndaren måste skydda med två extra spelare och det kan du se som ett extra spelarövertag. Du kan dodga på 4+2+ med wild animal eller blitza på 2+2+ och då kan inte motståndaren positionera bort dig där du inte kan ta en block utan att helt röva till ditt positionsspel.
    Vidare behövs break tackle för att kunna dra nytta av Juggernaut+frenzy.

Piling on är vansinne och borde inte vara ett alternativ.

Det bästa förslaget jag dock kan ge är att byta motståndarens wizard mot en stabil build utan minotaur.
  • edited March 2015
    Tack alla, nu har jag fått insikt (hoppas jag haha), och ja breaktackle har sina fördelar och Piling on har väll den ända fördelen att den ger en mer Spp i guess, breaktackle runt i gröten är vad minotauren kommer göra!
Sign In or Register to comment.