Lard planerar Goblins

edited February 2015 in Målning och modeller
Ok, som ni förstår av tråden i "köp/sälj" så söker jag Forest Goblins för att bygga ett Goblinlag. Tänkte visa lite vad jag planerar och såsmåningom, läs i höst, när jag börjar måla det hela så tänker jag visa upp progressionen här. Hursom detta är de första små planerna.

Lagnamn: Tiveden Itsy-Bitsy Tribe

Vad pratar vi om för positioner?

12-16 Goblins
2 Trolls
1 Chainsaw
1 Fanatic
1 Pogoer
1 Bombardier

1 Ripper
1 Fungus
1 Nobla
1 Bomber Driblesnot

För att kunna spela Stunt Leeg även
4 Stickas
2 Shaman
2 Spiders

Hur kan vi tänkas att de ser ut i ett Forest Goblin lag? Tema är skog, jungel, spindlar, ormar etc.

Goblins
Detta är de forest Goblins som finns från GW. 99120209009_ForestGoblinSpiderRidersNEW01.jpg
De sitter dock på spindlar men med underkroppar från ex. Gnoblars så kan det bli fina goblins 99120213012_GnoblarFightersNEW03.jpg

Trolls
Här har jag två tankar. Antingen hittar två stora fina spindlar och kör dem count as Trolls. Ex dessa från Heresy skulle kunna fungare. monsters012.jpg
Spindlar har dock problemet att de är svåra att få ner på en 30mm bas. Dock är spindlar väldigt Forest Goblins och väldigt Itsy-Bitsy...

Annars finns det lite skogsliknande troll tex dessa två från GameZone:

troll-iii.jpg
211-troll-i.html
troll-del-caos-i.jpg

Eller denna från Warploque Miniatures
Warploque-Forest-Troll.jpg

Chainsaw
En konventerad Forest Goblin med en kobra kan väl vara en stand in för en chainsaw och samtidigt kännas mer som Forest Goblin. Alternativt en Goblin Wood cutter...

Fanatic
En forest goblin som svingar en spindel är väl ett måste. Konventering bör väl ske.

Pogoer
En spiderrider på en spindel som hoppar.

Bombardier
En forestgoblin med dynamit eller bomber.

Starplayers
Gör dem mer vanilj, som vanliga starplayers så syns de tydligt när de används.

Specialspelarna till Stuntyleeg, shamanerna och stikkas skulle jag helst få tag på gamla forestgoblins.
Goblinshamanbase.jpg
WFB0075.JPG

Vad tycker ni?

Comments

• Andra alternativ till troll vore savage orcs (stora jämfört med gobbos och andra orcher) eller river trolls med rätt bitz använda. Kanske lite väl stora dock.
  • edited February 2015
    Jag blir sugen på att se ett spindel-gobbo lag! ;) kör spindel som troll!
  • gamla spider riders är rätt fina annars ^^
    spiderriders.jpg
  • Superkul idé!
    Warploque-trollet är riktigt tjusigt, men jag gillar också tanken på att ha spindlar som proxytroll.
    Eventuellt skulle du kunna göra en blandning, dvs sätta en trolltorso på spindeln, lite som en forestgobbokentaur antar jag. Det skulle kunna bli fränt, kanske.
  • @Lard Oldschool modeller är vägen till storhet så kör så många sådana du kan få tag på!
  • edited February 2015
    Lard wrote:
    För att kunna spela Stunt Leeg även
    Kul! Har själv just investerat i två motorsågshober av samma skäl.
  • Lard wrote:
    Chainsaw
    En konventerad Forest Goblin med en kobra kan väl vara en stand in för en chainsaw och samtidigt kännas mer som Forest Goblin. Alternativt en Goblin Wood cutter...
    Machete?
  • pedda wrote: »
    Lard wrote:
    Chainsaw
    Machete?

stenyxa`?
  • Jag skulle ha gjort chainsaw med djungeltema så skulle det ha varit en gobbo som håller i en stor stenstaty ovanför sitt huvud. Lite som denna fast en gobbo.
    http://www.comixininos.com/blood-bowl-teams/enanos/deathroller/dwarves-dwarf-deathroller-meiko-miniatures.html
    Stenen skulle vara mer som en Mayan Idol.
  • Rätt säker på att spindelryttarna i gwboxen har en sköld som sitter fast.
    Kan bli klurig att pilla bort.

En variant skulle kunna vara att köra med vanillagobbos och klämma på dem fjädrar.
    Såna finns ju lite varstans, men främst på empiremodeller skulle jag tro
  • En Dremel Multi löser många tenngubberelaterade avkapningsproblem...

Man kan även såga av sitt eget cykellås med den ...
  • Såg denna och tänkte ripper. För 12 pund är det väl överkommligt om än lite dyrt:

DSCN2380SMALL.jpg

Tillverkare: http://www.scotiagrendel.com/Products/index.php?main_page=product_info&products_id=2800

Men den är för stor som ni alla tänker...

Följande som spindlar tror jag dock på:

Ett stycke Leng spider från Avolak Castings:
    62928_603749096345176_562209998_n.jpg

och en Shelob från Gran wendy:
    99111499029_IntheClutchesofShelobNEW01.jpg

Sedan skall de få var sin forestgoblin ryttare och tryckas in på en 30mm bas utan att helt förvrängas... Nåväl, det är en plan för tillfället i alla fall.
  • Hmm, tror du kommer behöva flight stand pinnar för att det skall gå att minska basen.
  • Ifall du hittar en spindel med coola detaljer kan du alltid skära loss detaljer och med greystuff skala ner kroppen å korta ner benen. Krävs en hel del arbete men om allt är för stort kan de vara en lösning om du vill undvika att börja från scratch
  • Jag gillar Cadillac/Suncar squig konverteringar och tror samma tankesätt skulle fungera för att få ihop coola spindlar :)
  • Kanske GWs Mirkwood-spindlar kan fungera? Tänker att benen kan gå att positionera om en smula.

99811466023_MirkwoodSpidersNEW01.jpg
  • Ursäkta sen återkoppling, det är sådana här goblins jag har (se bild via länk), 6 st med spjut + sköld och 2 st utan spjut. Finns även lite extra armar med vapen och två huvuden.

Säg till om du vill ha så kan jag skicka :)

http://imgur.com/WP8cJlx
Sign In or Register to comment.