picture guidelines

edited January 2014 in StockBowl
Detta är saxat från gamla forumet skrivet av herr Druid.
If you want logos or pictures on your players or team on the website, send them in an e-mail to info@stockbowl.se

The pictures need to be in the following formats: Team Logo - .jpg max 200px Wide 200px High Player pictures - .gif or .jpg max 160px Wide, max 20kB /image Team Picture - .jpg 500px Wide 200px High

We only allow pictures of completely painted and based miniatures (some kind of grass, sand or similar on the base).

Comments

• Jo, men det finns säkert någon som är som mig och enbart kollar information på ett ställe och då har jag valt forumet över hemsidan.
  • Ok.

Min plan är att samla information på sidan, och diskussion på forumet. :)
  • Bumpar denna för jag försökte ta lite bilder för att skicka in men i upplösningen 160x160 px och max 20 kB blev det bara "pixlar".

Några tips mottages gärna.
  • tilläggas kan är väl att fotona togs med en Iphone och sen försökte jag spara ner formatet från fotot till .jpg-filer med lägre upplösning.
  • Jag rekommenderar gimp eller något annat bra bildbehandlingsprogram.

Jag brukar först beskära bilden, sedan skala om den och efter det spara i rätt filformat.
  • @Mago: gimp och bra bildbehandlingsprogram i samma mening går inte ihop för mig.
  • edited April 2015
    Själv fixar jag det med Paint, och det går utmärkt. Bilderna är så små att kvalitén är ganska ointressant.
  • edited April 2015
    Paint.net! (om man ska trådkapa och promota bildbehandling)
  • Då Necromantic är reg(en)erande mästare i Stockbowl så passar det bra att gräva upp gamla trådar och väcka liv i dem.

Tips:
    Nu när bloodbowlleague.com inte vill ge lagen en generisk logga så kan man låna en av Cyanide.
    http://download.cyanide-studio.com/images-bb2/logos/
    Det enda man behöver göra är att konveretera dem till jpg sen följa instruktionen ovan.
  • NIWnW wrote: »
    Då Necromantic är reg(en)erande mästare i Stockbowl...

Ha ha ha. Pluspoäng på den!
  • När graven ändå är skändad passar jag på att ställa en fråga i denna tråd. Jag vill lägga till bilder men har ännu inte alla positionals som jag tänkt mig. Kan jag skicka in bilder på dessa iaf och så dyker dom upp när jag väl köpt in sagda spelare, eller måste jag skicka in denna bild senare?
  • Skullflame wrote: »
    När graven ändå är skändad passar jag på att ställa en fråga i denna tråd. Jag vill lägga till bilder men har ännu inte alla positionals som jag tänkt mig. Kan jag skicka in bilder på dessa iaf och så dyker dom upp när jag väl köpt in sagda spelare, eller måste jag skicka in denna bild senare?

Skicka in alla bilder, inkl. eventuella framtida bilder direkt :)
    Vi kan lägga in dessa och koppla dom till ditt lag, så får du välja att använda dom när du känner för det.
  • Ledsen att hålla liv i tråden, men jag antar att det är viktigare att hålla sig under 20KB än 160pxl?
  • Jag tror gränsen är höjd till 40kB?
Sign In or Register to comment.